In de kern is open communicatie en discussie alleen mogelijk als je je er bewust van bent dat jouw mening en visie niet die van een ander is, en hoe fel je die mening dan ook verdedigt nooit aan die ander probeert op te dringen, en dat wederzijds. Pas dan is er ruimte om open te staan voor andermans meningen.
Wijze woorden. Helaas is het toch echt zo in de praktijk dat dergelijke meningen op vaak opgepaste wijze worden opgedrongen. Soms zelfs fysiek. En helaas juist door hulpverleners in dit soort gevallen, terwijl het hun taak is, met name politie er op toe te zien dat wetten en rechten worden nageleefd en gerespecteerd.
Als er dus ergens een grens word overschreden is het daar wel. Maar daar hoor ik vreemd genoeg niemand over, terwijl misschien juist hier op dit forum men beter zou moeten weten. Andersom hoef ik het niet eens te proberen, en zou het niet eens in mij opkomen om mij met andermans werk te gaan bemoeien. Tenzij ze een duidelijke grens overschrijden, uiteraard.
Voorstel=topic, dat leest in ieder geval een stuk duidelijk waar je driftige vingertjes hun achtergrond vandaan hebben, en dan bedoelen we natuurlijjk niet Aurora, hoe origineel gevonden, hoe obstinaat ook.
Dat is niet obstinaat dat is ronduit sarcastisch of ironisch bedoeld, zijn antwoord is net zo relevant als de vraag, alleen dan met humor. Je hebt het eerst over mensen in hun waarden te houden om vervolgens iemand om zijn achtergrond te vragen om duidelijk te hebben waar zijn "driftige vinger" vandaan komt. Dat is niet wat ik onder iemand in zijn waarde laten versta, tegendeel... En vrij typerend voor de toon van de discussie hier, helaas.
Als men zich gewoon nou eens tot de inhoud zou beperken in plaats van loens te worden van het verder proberen te kijken dan de neus lang is, dan had je al dit soort discussies niet en ook geen problemen met de toon.
Kan iemand mij ook uitleggen op welke manier wat precies gebaat is bij het onthouden van de wereld van de realiteit rond dergelijke incidenten? Zoals eerder gezegd denkt men werkelijk dat men de ernst van ongevallen en incidenten in zal zien, als er alleen maar "nette foto's" worden getoond? Het is confronterend en daar kan je niet omheen, en dat is precies de wijze waarop mensen gedrag zullen veranderen. Met het tonen van nette plaatjes doe je niks anders dan de ernst van zaken te relativeren, daarmee situaties in stand te houden en ook geen begrip kunnen opbrengen voor degene die zich keihard inzetten om dergelijke incidenten zo goed mogelijk tot een einde te doen komen. Denk daar maar eens over na ipv meteen met de vinger te wijze, bij het zien van een volgende foto.