Ik sluit mij aan bij mijn voorgangers;
Dit soort foto's vind ik ABSOLUUT NOT DONE!
Het heeft geen enkele toegevoegde waarde. Een totaal overzicht kan, maar zelfs de foto van het totaal overzicht vind ik nog aantootgevend, want je hoeft echt niet al te goed te kijken om lichaamsdelen te zien en een flink bloedspoor.
Ik vind, even in het algemeen:
-Fotografen dienen een flinke afstand te houden, net als toeschouwers. Ze voegen niets toe aan de overlevingskansen van slachtoffers dus zijn totaal overbodig, en moeten dus ver weg gehouden worden.
-Als mensen schokkende dingen willen zien kijken ze maar een goede horrorfilm! Daar is alles fictief dus geen enkel bezwaar.
Welke foto's kunnen dan wel?
Foto's waarop geen (delen van) slachtoffers of eigendommen van slachtoffers te zien zijn. (even los van bv het voertuig)
Het gaat mijns inziens om het werk wat hulpverleners doen en niet om de slachtoffers
En dan nog een laatste punt (misschien een beetje off-topic?)
Plaats nou eens niet al na 5 minuten foto's met allerlei details op internet. Het gebeurd steeds vaker dat familie en vrienden op internet de helaas soms schokkende fotó's te zien krijgen al ruim voordat ze op de hoogte zijn gebracht door politie.
Politie zou een infoportal moeten maken waarop vermeld wordt of familie al is ingelicht. Een soort groen licht voor het plaatsen van mediaberichten, maar ja, iedereen wil natuurlijk de eerste en de beste foto online zetten in dit digitale tijdperk...
Tsja, juliie zien, ik heb wat aversie tegen al te enthousiaste fotografen en websitebeheerders...