Wat een verhaal weer
Ik vind dit dus echt niet kunnen. Hij staat daar tenslotte als hulpverlener. Om vanuit die positie foto’s te leveren aan de media is (terecht) vragen om problemen. Ik heb er in het verleden al vaker over geschreven, en dat is hier dus ook zeer zeker van toepassing. Een actief hulpverlener hoort wat mij betreft geen foto’s te maken en aan de media te geven/verkopen. Mag toch hopen dat dit eenmalig was en de korpsleiding hier stappen tegen onderneemt. Als jij in je vrije tijd foto’s wilt maken doe je dat in burgerkleding netjes voor het lintje. Dit soort zaken zorgt er namelijk voor dat ook andere collega’s / de officiële brandweerfotografen in een verkeerd daglicht komen te staan. Hier in de regio zijn er allemaal afspraken en regels (goede zaak) terwijl anderen doodleuk wat foto’s doorgeven aan de media. Verder kan ik de goede man niet, maar met de informatie die ik nou heb, ben ik van mening dat hij de plank volledig mis slaat.
Anderzijds snap ik diverse media ook niet altijd. Enerzijds klagen ze over oneerlijke concurrentie (wat ook terecht is), maar ze plaatsen dan wel vervolgens foto’s in kranten, sites etc. Een paar dagen later komt dan vervolgens weer een klacht binnen bij persvoorlichting over betreffende medewerker.