Aan weer een andere kant....: Als ik op een willekeurige dag een journaaltje bekijk....verbleken alle fototjes hier ineens..
Dat is inderdaad weer een andere kant van het verhaal. We zitten rustig met het bordje op schoot naar het journaal te kijken, en zien daar bijvoorbeeld bij de overstromingen in Pakistan de slachtoffers geheel
herkenbaar in beeld. Een bloedige aanslag in Bagdad ? De beelden van uit elkaar gereten lichamen kennen we helaas allemaal.
De meeste van ons zullen er geen hap minder om eten, en er is al helemaal niemand die belt naar de omroep om zijn, of haar, beklag over de herkenbaarheid van de slachtoffers te doen.
Komt er echter in Nederland een slachtoffer in beeld, dan weten we niet hoe snel we er met z'n allen schande van moeten spreken.
Kan iemand mij vertellen hoeveel km vanaf Nederland het wel geoorloofd is om slachtoffers in beeld te brengen ?
Is bovenstaande verhaal dan een oproep van mij, om er maar op los te filmen en/of te fotograferen ?
Nee, maar een hoop forum lezers, waaronder ik, hebben blijkbaar een dubbele moraal over het feit wat wel kan en wat niet.