Mee eens, maar het maakt toch ook een verschil hoe het nieuws gebracht wordt? Niet als aanval, maar als voorbeeld: Regio15 schrijft er vier alinea's over en plaatst vijf foto's. Zoals ik het zie zou de eerste alinea afdoende zijn geweest, met als toevoeging dat het slachtoffer is overleden en dat het om zelfdoding ging.
Ik zie foto's van ingezette eenheden. En een verhaaltje eromheen.
Zelfdodingen zijn altijd triest. Sommige zelfdodingen verdienen nu eenmaal meer als een alinea. Zelfdodingen waarbij de impact voor het publiek groter is, als bij de nabestaanden. Het blijft een discutabel item, TS. Maar het is een (helaas te) veelomvattend item uit de dagelijkse praktijk.
In vorige reacties is reeds aangegeven wat wel en wat niet. Overigens ben ook ik er een beetje klaar mee, dit onderwerp telkens weer ''uit te melken'' zodra er weer eens wat gebeurt, impact of niet.
Ik hoop dat op een dag ook vaste leden een duidelijk onderscheid kunnen maken omtrent wat wel of niet kan, net als ik. Doelende op reportages en / of foto's.
Maar ik ben een beetje klaar met het onderbouwen van wanneer wel iets kan, en wanneer niet. Dus hierbij de vlag: