Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 816630 keer)

0 gebruikers (en 41 gasten bekijken dit topic.

BHN849

• Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #1080 Gepost op: 27 oktober 2010, 16:15:01
Dat bedoel ik nou precies, hoezo geen aandacht voor zelfmoord. Dat zijn zeer dynamische regels die men zichzelf op moet leggen. Als er één uitvoerig over bericht, roept men er schande van en kijkt jaloers naar het aantal views. Als ergens staat hoe de heer Kamerlink de uitvoering aangepakt heeft ga ik dat ook even lezen.

Om er daarna schande van te spreken natuurlijk.

Ach je ziet toch wel een verschil tussen zelfmoord door een bekende Nederlander of door een onbekend persoon? Het is voor allebei even triest en daarom heb ik me geërgerd.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!

MystiqueSamm

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #1081 Gepost op: 7 november 2010, 16:47:38
Ik ben een van de nabestaanden van de omgekomen persoon bij de Randstadrail.

Wij zelf, zijn van mening, zoals eerder gepost om een eind te maken aan de geruchtenstroom het geen probleem is om de eerder geplaatste berichten te wijzigen naar dat het een zelfdoding betrof.
Daar behoeft echter geen naam bij, dat is ook niet gebeurd.

Wat de foto's betreft hebben wij alleen foto's gezien die niets van het slachtoffer laten zien, respectvol dus.
(zeker ook voor de nabestaanden).

Waar wij minder blij mee waren, is het feit dat na het zien van de beelden, een groep jongeren aankomt, die helemaal geen getuige zijn geweest van het ongeval, en vervolgens allemaal foto's gaan maken... ben blij dat wij die nog niet hebben teruggevonden op het net.
Blijkt overigens ook een trend te zijn... ipv 112 te bellen... vlug foto's te maken.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #1082 Gepost op: 7 november 2010, 17:29:18
Waar wij minder blij mee waren, is het feit dat na het zien van de beelden, een groep jongeren aankomt, die helemaal geen getuige zijn geweest van het ongeval, en vervolgens allemaal foto's gaan maken... ben blij dat wij die nog niet hebben teruggevonden op het net.
Blijkt overigens ook een trend te zijn... ipv 112 te bellen... vlug foto's te maken.

Sterkte!

En ja, dat is helaas een trend. Natuurlijk niet altijd, niet iedereen, maar ik zie ook een trend.

peen van dienst

• Senior gebruiker
Reactie #1083 Gepost op: 7 november 2010, 19:09:17
Waar wij minder blij mee waren, is het feit dat na het zien van de beelden, een groep jongeren aankomt, die helemaal geen getuige zijn geweest van het ongeval, en vervolgens allemaal foto's gaan maken...

Begrijp ik je goed als ik zeg dat dat dus (zeg) een uur of twee, drie later was ? In ieder geval uren na het eigenlijke incident bedoel ik ?

Dat is dan bizar inderdaad. Vraag me af wat ze daar dan mee willen.

Peen
Redacteur van

MystiqueSamm

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #1084 Gepost op: 7 november 2010, 19:34:38
Nee...

Wij hebben ivm identificatie de beeldopnames gezien van de randstadrail.
Dan zie je na het ongeval de tram stil staan en dan ineens komt er een groep jongeren aan (binnen 5 min. na het ongeval) die zie je naar de voorkant lopen en dan zie je ze een mobiel pakken en dan denk je die gaan 112 bellen... Nee hoor, je ziet ze bukken voor de trein en met hun mobiel foto's maken.

Geen idee, wat ze willen, we hebben 1 foto teruggevonden op nu.nl, scoren? Interessant zijn bij vrienden?
Geen idee, ik zou het ze best wel eens willen vragen.

Ik kan mij voorstellen dat het in sommige gevallen handig kan zijn voor de politie als er toevallig foto's aanwezig zijn van een voorval, waar zij eventueel iets mee kunnen bewijzen, maar na dit... foto's maken?
We hebben van de politie begrepen dat dit een nieuwe trend is en (nog) niet strafbaar.

1300001-MR

• Senior gebruiker
Reactie #1085 Gepost op: 7 november 2010, 19:42:08
Dat is echt te zot voor woorden >:(

peen van dienst

• Senior gebruiker
Reactie #1086 Gepost op: 8 november 2010, 12:59:45
Geen idee, wat ze willen, we hebben 1 foto teruggevonden op nu.nl, scoren? Interessant zijn bij vrienden?
Geen idee, ik zou het ze best wel eens willen vragen.

Mocht je je dat afvragen: ze hebben die foto's in ieder geval niet bij ons (regio15) aangeboden. Misschien omdat ze weten dat we ze sowieso niet zouden publiceren, maar toch.

Ik denk zelf inderdaad in de trant van 'scoren bij vriendjes' als reden om de foto's te maken.

Peen
Redacteur van

MystiqueSamm

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #1087 Gepost op: 8 november 2010, 13:49:35
Hi Peen,

bedankt voor jouw reactie.
Fijn dat ze dat dan niet gedaan hebben. Ik vond jullie foto's overigens netjes.
Ik denk ook dat het om scoren gaat, een moment van interessant zijn, het zijn alleen maar momenten.

Ik moet wel bekennen dat ik aan het zoeken ben geweest of die foto's ergens op het net gepubliceerd zijn geweest.
(1 via nu.nl, gelukkig een nette, om het zomaar te stellen).
En gelukkig zijn mijn kinderen ook niet op de een of andere manier geconfronteerd met het zien van de foto's via via.

Het is al triest genoeg dat dit gebeurd is!

Brandpreventist

• Senior gebruiker

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #1089 Gepost op: 12 november 2010, 15:30:55
Voor mij hoeft 't niet...