Even wat anders.
Bij ons in de regio zijn de afgelopen dagen enkele jonge personen om het leven gekomen bij eenzijdige ongevallen. (elke keer auto vs boom). In de lokale media (en dan vooral de hv-sites) vind ik foto's terug van de voertuigen van redelijk dichtbij gefotografeerd terwijl ik weet (of ik lees in het bericht) dat het slachtoffer er nog in zit (vervoer naar lokale berger om daar de auto open te knippen)
In alle gevallen zijn de slachtoffers nét niet te zien, maar worden de voertuigen dus vrij gedetailleerd gefotografeerd.
Ik wil de foto's hier niet plaatsen omdat het allemaal zeer recent gebeurd is en ik de foto's op het randje vind.
Duidelijk gesteld: er is geen deel van het slachtoffer te zien.
Mij gaat dit net wat te ver.
1 omdat de fotograaf dus erg dicht bij het voertuig komt terwijl daar een dode in zit (of ver inzoomt)
2 omdat de foto wordt gepubliceerd en iedereen weet dat het slachtoffer er nog in zit.
Wat vinden jullie hiervan?
Ik kan jouw mening wel vinden maar ben er niet helemaal tegen ,
laten we even voor op houden dat het gaat om een ingezoomde foto (ik hou er absoluut niet van dat fotograven voor de poten van hulpverleners lopen voor een ''schier plaatje'')
Ik vind dat ze het recht hebben om te plaatsen , zei hebben het materiaal er voor gekocht etc. das klaar , maar als er dan word ingezoomd en vervolgens gepubliceerd dan moet dit pas gebeuren naar dat de familie is geďnformeerd , wat je al zegt met nog een dode die er inzet die ze er bij kazerne uit gaan halen kun je het niet maken om de foto's van de auto te plaatsen ook al heb je het kenteken afgeschermd , want ik kan persoonlijk heel goed en snel zien of het een bekende auto is. als ze dan ook nog zo dus danig inzoomen dat je kenmerken kan zien (bijna iedereen heeft wel iets herkenbaars in zn voertuig bv. beertje oid.) vind ik dit idd niet kunnen , als ze inzoomen op bijv. een foto van de achter wiel die helemaal verbogen is vind ik dit nog ''ok''