Tja, ik verbaas me hier weleens:
Hier mag geen foto te zien zijn van een slachtoffer van een aanrijding, maar ondertussen kijken we rustig naar het journaal waar er tientallen beelden en foto's langs komen van doden/gewonden (in alle vormen die er zijn), oorlogsgebieden, hongerlijdende en stervende kinderen etc etc....
Het is toch bijzonder... Gaat het om iemand in Nederland dan is de wereld bijna te klein en o wee als er een slachtoffer te zien is, gaat het om andere landen dan vinden we het blijkbaar opeens een stuk minder erg.
Ik denk dat het ook een beetje te maken heeft met het feit dat internet vele malen sneller is dan het journaal.
Als er iets gebeurd is dan duurt het soms maar even (minuten) en dan zijn de eerste foto's al op het internet te vinden.
Het is voor een forum (zoals dit) niet te doen om te controleren op inhoud. Vele vragen zijn onbeantwoord zoals of de de familie al op de hoogte is en wat is er te zien op de foto. Indien er herkenbare feiten zijn dan voorkom je met een verbod achteraf veel "gezeur" doordat het forum een bepaald beleid voert. Ik denk dat hiervan niet afgeweken moet worden. Het is een stukje zelfsbescherming (ook voor de plaatsers die vaak nog jong zijn en soms geen besef hebben voor emotionele schade).
Dat er een verschil is tussen gebeurtenissen uit Nederland en de rest van de wereld ben ik wel met je eens maar aan de andere kant, hiervan is de kans op emotionele schade bij mogelijke familie bijna niet of niet aanwezig.
Dat het evenwel zeer schokkende beelden of foto's kunnen zijn ben ik wel met je eens en wellicht dat enige terughoudendheid wel gevolgd moet worden.
Kortom, ik denk dat het HVforum een goed beleid heeft en probeert te voorkomen dat hier zomaar van alles op het forum te zien is.
Daar hebben we de echte media voor, die ook een soort van ethiek hebben. Vaak is gecontroleerd of familie al op de hoogte is voordat dergelijke beelden of foto's naar buiten gebracht worden. Dit geldt overigens niet in alle gevallen. Ook de media laat wel eens een steekje vallen.
Daarbij in aanmerking genomen dat ook de maatschappij harder wordt, we accepteren nu meer als b.v. 20 jaar geleden.