Je hoeft geen schetsboek te maken. Maar voor een goed logboek PD moet je ook een situatieschets maken dus ja, je moet af en toe schetsen in je notitieboekje of je PD logboek. En dat moet weer in het systeem.
Justitie accepteert geen aanrijdingverbalen zonder situatieschets.
Bijzonder dat jij dat blijkbaar onnodig vind en mijn werk beter denkt te kennen dan ik zelf..
Dat ik dat onnodig vind is een aanname, zijn die schetsen juist niet om die te voorkomen?
Ik weet alles van politiewerk, want ik ben een groot fan van Dinozzo (de echte, ik had me niet eens gerealiseerd dat er hier op het forum een look alike rondzwierf) en kijk alle afleveringen van NCIS. (En voor je weer op tilt gaat, dit heet "zelfspot" en is een vorm van humor -het ironisch naast elkaar leggen van twee uitersten- die niet iedereen meteen begrijpt. Ik denk dus niet werkelijk dat ik alles weet van politiewerk door het kijken naar NCIS). In de vorige aflevering vertelde de echte Dinozzo aan de bij de FBI ontslagen nieuwkomer dat er naast foto's ook schetsen gemaakt moesten worden, foto's zijn maar 2d en tonen niet alles, daar zinspelde ik op.
Je had ook als volgt kunnen reageren: "nou Henk, die schetsen maken we al, alleen niet in een schetsboek. Daar hebben we het een notitieblok voor of het zg PD logboek. Justitie accepteert geen verbalen zonder situatieschets."
Had ik gezegd "Goh, dat wist ik niet, wat leuk toch zo'n forum waar je steeds weer van elkaar leert!"
En een tip: schetsboeken hoef je niet te maken, die zijn gewoon in de handel.