Zeer grote Bosbrand - Hoog Soeren 06-05-2006

Auteur Topic: Zeer grote Bosbrand - Hoog Soeren 06-05-2006  (gelezen 48198 keer)

0 gebruikers (en 26 gasten bekijken dit topic.

Bart S

• Gast
Reactie #90 Gepost op: 6 mei 2006, 18:23:36
Meestal wel, bij grote brand heb je sowiso ook al 1 ambu Stand-by staan.

In verband met de grootte van de brand en de grote hoeveelheid ingezet brandweerpersoneel én de temperatuur denk ik dat er wel meer dan één zullen staan ;)

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #91 Gepost op: 6 mei 2006, 18:27:25
Ik zou als ik jullie was het weerbericht in de gaten houden!  ;) Grote kans dat er daar wat op komt (heb het weerbericht van 18.20 gemist).
343, never forget.

Melle

• Forum gebruiker
    • brandweer Amersfoort
Reactie #92 Gepost op: 6 mei 2006, 18:44:33
0800072 18:40:57 06-05-06 I BRAN  Aflosploeg om 1900 uur aan de kazerne. BRW Beemte ( Kazernealarm )

Oftewel de eerste worden straks afgelost 8)

112Owolde

• Gast
Reactie #93 Gepost op: 6 mei 2006, 18:52:48
In verband met de grootte van de brand en de grote hoeveelheid ingezet brandweerpersoneel én de temparatuur denk ik dat er wel meer dan één zullen staan ;)

Jep dat is goed mogelijk, weet het eigenlijk wel haast zeker. Alleen hoe het precies ook alweer zit bij branden groter dan grote brand weet ik zo niet meer uit me hoofd.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #94 Gepost op: 6 mei 2006, 18:59:20
Mijn vraag of door die melding alle ambu's stand-by staan of heeft die oproep een andere betekenis?

Ik probeerde die vraag te beantwoorden, maar dat is blijkbaar niet gelukt. ;)
Ghor-totaal heeft geen specifiekde betekenis voor inzet of standby van ambulances. Het is de omschrijving van de capcode die door de pdw-site gekozen is.
Een oproep voor GHOR (totaal) staat op zich los van ambulances.
Met name in dit geval waar er (nog) geen slachtoffers zijn.
Ambulances blijven dus in de garage.
En Ghor-functionarissen (ovdg, cvdg, rgf, hs-ghor, hac en mac voor afkortingen zie www.geneeskundigecombinatie.nl) zijn in touw in ctpi, cort, rot, ac enz.
Dat is is naar mijn vermoeden de betekenis van deze alarmering.

Thijs

• Senior gebruiker
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #95 Gepost op: 6 mei 2006, 19:01:00
bedankt ;)

Firefly

• Senior gebruiker
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #96 Gepost op: 6 mei 2006, 19:14:49
Kan er niks aan doen, maar ik vind dat het lang heeft geduurd voordat de Chinook er heen ging.

Ik denk niet dat het zo makkelijk is als het lijkt....

Ten eerste moet eerst blijken dat de Chinook echt bruikbaar is bij de situatie. Dicht bosgebied bijvoorbeeld is het effect niet altijd goed. Daarnaast moet het ook de vuurhaarden en de uitbreiding daarvan worden ingeschat. Wanneer het te verspreid is, heeft het niet altijd zin.

Ten tweede moet er officieel verzoek ingediend worden bij Defensie. Door Burgermeester en geloof Commisaris van de Koningin.

Tot slot moet alle logistiek om de helicopters heen opgestart worden en dat heeft ook nog tijd nodig.
Brandwacht 1e klas + WVD

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #97 Gepost op: 6 mei 2006, 19:20:30
alleen de pre-flight bij een chinook duurt al een uurtje  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #98 Gepost op: 6 mei 2006, 19:34:43
Ik denk niet dat het zo makkelijk is als het lijkt....

Ten eerste moet eerst blijken dat de Chinook echt bruikbaar is bij de situatie. Dicht bosgebied bijvoorbeeld is het effect niet altijd goed. Daarnaast moet het ook de vuurhaarden en de uitbreiding daarvan worden ingeschat. Wanneer het te verspreid is, heeft het niet altijd zin.

Ten tweede moet er officieel verzoek ingediend worden bij Defensie. Door Burgermeester en geloof Commisaris van de Koningin.

Tot slot moet alle logistiek om de helicopters heen opgestart worden en dat heeft ook nog tijd nodig.

Wat ik heb begrepen hier in de regio zijn al die aanvragen die ze tot voor kort moesten doen zo goed als verleden tijd.En is er zodra de brandweer met het verzoek om de heli komt,er direct een heli inzetbaar.Zodat al die tijd niet meer verloren gaat

Melle

• Forum gebruiker
    • brandweer Amersfoort
Reactie #99 Gepost op: 6 mei 2006, 19:37:13
Wat ik heb begrepen hier in de regio zijn al die aanvragen die ze tot voor kort moesten doen zo goed als verleden tijd.En is er zodra de brandweer met het verzoek om de heli komt,er direct een heli inzetbaar.Zodat al die tijd niet meer verloren gaat

Idd zoiets is hier in de BRUL geroepen(na aanleiding van de bosbranden bij zeist in 2003) maar wat Firefly ook zei het heeft toch ff tijd nodig om die chinooks start gereed te maken.