Ik vind EH een passie, mijn vrouw vindt het een obsessie, oftewel het is maar wat je als referentie wilt gebruiken.
De vraagstelling is niet tendentieus, maar een constatering, een vraag op basisnivo, wordt al gaandeweg de discussie op hoog academische nivo, waar de vragensteller niet op zit te wachten.
"Vervuiling" is in mijn beleving een subjectief/emotioneel/veroordelend/denigrerend begrip, wat de een namelijk als welkome en leerzame aanvulling en/of verdieping ervaart, ervaart de ander als verstorende, niet ter zake doende muggezifterij.
Door een van beide meningen als
de waarheid te positioneren, terwijl voor beide meningen veel te zeggen valt, wordt het in mijn optiek tendentieus.
Een meer neutrale vraagstelling zou kunen zijn
"Bij reacties binnen topics op dit forum wordt soms op een hoger/dieper nivo gereageerd als dat de vraagstelling bedoeld is
Vaak komen deze reacties van mensen die vanuit hun werk of hobby werkzaam zijn op een ander nivo als het basis (OK) EHBO nivo.
Wat is u mening over deze reacties
1. Ik lees dat graag, misschien steek ik er nog wat van op, het kan mijn begrip vergroten, wat mij niet interesseert sla ik over
2. Ik heb er persoonlijk geen behoefte aan, maar ik heb er ook niets op tegen, misschien is het niets voor mij maar wel voor een ander.
3. Ik vind dat we ons moeten beperken tot het nivo wat de vraagsteller aangegeven heeft in zijn vraagstelling, al dat uitwijden werkt verwarrend en kan tot gevolg hebben dat de eigenlijke vraag niet eens beantwoord wordt.