20 mei Reddingsdemonstratie Katwijk (ZH)

Auteur Topic: 20 mei Reddingsdemonstratie Katwijk (ZH)  (gelezen 5611 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

leendert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Gepost op: 9 mei 2006, 14:59:15
In het kader van de Strandveiligheidsdag wordt op zaterdag 20 mei van 15.00 tot 16.30 uur in Katwijk een grote reddingsdemonstratie gehouden, georganiseerd door de Katwijkse Reddings Brigade (KRB), de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) en Reddingsbrigades Nederland. Naast spectaculaire acties op zee zijn er ook op de boulevard en het strand de nodige activiteiten. Zo is de traumahelikopter van de ANWB van dichtbij te bekijken, evenals de Superpuma helikopter van Bristow. Beide helikopters zullen meedraaien in de oefening. De Strandpolitie Katwijk zal in actie komen en ook de Regionale ambulancedienst verleent haar medewerking. National Ocean Event voert reddingen uit in wedstrijdvorm.

Programma:
15:00   Landing ANWB traumahelikopter op de boulevard

15:00   Demonstratie National Ocean Event wedstrijdploeg
   Alle activiteiten van reddingswerken in wedstrijdvorm

15:10   Landing Bristow helikopter (de Superpuma)

15:15   Demonstratie door reddingsbrigades (KRB, KNRM, RedNed):. Er is een zeilboot
          omgeslagen. Opvarenden worden gered, vermisten gezocht.

15:30   Landing ANWB traumahelikopter bij de Vuurbaak (Zuid Boulevard), onderzoek drenkeling door arts. Met medewerking van Lotusslachtoffers.

15:35   Begin zoekactie van een nog vermiste opvarende: 6 snelle boten van de reddingsbrigades te water. De Redder van de KNRM en een helikopter van Bristow (Superpuma) nemen deel aan deze actie

16:10   Landing helikopter van Bristow op de Zuid Boulevard.

16:20   Take off ANWB traumahelicopter

16:30   Take off Bristow

16:30   Einde demonstratie

Leuke demo dus met 2 mooie helicopters, de KNRM zal met 2 reddingboten aanwezig zijn.

Groeten Leendert.




scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #1 Gepost op: 9 mei 2006, 15:46:27
Gelukkig is het nu eind mei :D normaal was het altijd begin augustus en dan ben ik altijd op vakantie, maar nu kan ik er wel heen :) maar komen er geen SAR heli uit leeuwarden en lynx dit jaar?


Gast

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 9 mei 2006, 15:49:10
.... maar komen er geen SAR heli uit leeuwarden en lynx dit jaar?

Lees het programma nog eens door dan....


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #3 Gepost op: 9 mei 2006, 15:50:51
nee dus, maar normaal kwamen die wel altijd, maarja, weer eens wat anders met de G-JSAR erbij ;) :)


Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #4 Gepost op: 9 mei 2006, 16:01:44
Dit is een reddingsdemo voor de strandveiligheidsdag, de grotere demo is op 5 augustus. Er komen dan ook heli's uit Amerika en Duitsland.
Groeten, Colin


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #5 Gepost op: 9 mei 2006, 16:21:21
En het gaat om de Lifeliner 2 die ter plaatse zal zijn? Ik hoop wel van de partij te zijn
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Karim

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 9 mei 2006, 16:32:23
En het gaat om de Lifeliner 2 die ter plaatse zal zijn? Ik hoop wel van de partij te zijn

Klamp je d'r niet te veel aan vast he, zo'n toezegging van 'n lifeliner op een evenement is altijd onder voorbehoud he.

Van elke 10 evenementen waar ik ben geweest en er ook een traumaheli zou komen kwam die in 7 gevallen niet opdagen vanwege 'n echte inzet.


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #7 Gepost op: 9 mei 2006, 16:55:27
Dit is een reddingsdemo voor de strandveiligheidsdag, de grotere demo is op 5 augustus. Er komen dan ook heli's uit Amerika en Duitsland.
:o Welke heli's zijn dat dan?


Karim

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 9 mei 2006, 16:57:41
:o Welke heli's zijn dat dan?

Daar ben ik ook wel eens nieuwsgierig naar ja, Amerika is toch wel 'n eindje vliegen voor enkel een demo....  ::)


Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #9 Gepost op: 9 mei 2006, 17:15:40
Misschien een Blackhawk van de Amerikaanse Kustwacht en een Seaking van de Duitse marine, dat weet ik niet precies maar op www.krb.nl staat dat er toegezegd is dat er heli's uit Amerika, Nederland en Duitsland komen.
Groeten, Colin