20 mei Reddingsdemonstratie Katwijk (ZH)

Auteur Topic: 20 mei Reddingsdemonstratie Katwijk (ZH)  (gelezen 5620 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #40 Gepost op: 24 mei 2006, 17:25:51
Is niet de eerste keer dat dat gebeurt. :-\
Groeten, Colin


leendert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #41 Gepost op: 24 mei 2006, 18:02:35
Is niet de eerste keer dat dat gebeurt. :-\

Degene die reed was ik trouwens  ;D, het lanceren gebeurd echt al jaren zo en ook met deze snelheid.

Voor ons als station was het de eerste keer dat dit gebeurde maar gelukkig lag de rups er met behulp van een shovel snel weer om.

De problemen zijn al jaren bekend, waarschijnlijk zitten er te weinig gaten in de bootwagens waardoor de bootwagens gedeeltelijk gaat drijven (door achterblijvende lucht) en door de stroming van de zee wordt de bootwagen opzij gezet en daarmee worden de rupsen eraf getrokken.

Nieuwe bootwagens hebben al wat meer gaten en bij deze bootwagens is het volgens mij nog niet gebeurd, voor ons is dit probleem niet echt groot omdat onze bootwagen niet is aangedreven en de tractor sterk genoeg is want ik merkte het niet eens tijdens het rijden.

Voor de stations met een seatrac is het denk een groter probleem, hier is de bootwagen ook aangedreven en wanneer deze ruspen eraf lopen staan ze gewoon stil.  :(.

Ik hoop dat iedereen hiermee voldoende is geinfortmeerd  ;).

Met vriendelijke groet Leendert.


Albert

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
    • rescue vlissingen
Reactie #42 Gepost op: 24 mei 2006, 18:17:02
Beste Leendert,

Je krijgt een VIP behandeling als je deze demo ook tijdens Rescue Vlissingen komt verzorgen ! 8)

Groeten,

Albert


leendert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #43 Gepost op: 24 mei 2006, 18:23:29
Beste Leendert,

Je krijgt een VIP behandeling als je deze demo ook tijdens Rescue Vlissingen komt verzorgen ! 8)

Groeten,

Albert
Hahahahahaha is goed hoor al jij het transport regelt wil ik wel rijen :P


Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #44 Gepost op: 24 mei 2006, 18:45:30
Degene die reed was ik trouwens  ;D, het lanceren gebeurd echt al jaren zo en ook met deze snelheid.

Voor ons als station was het de eerste keer dat dit gebeurde maar gelukkig lag de rups er met behulp van een shovel snel weer om.

De problemen zijn al jaren bekend, waarschijnlijk zitten er te weinig gaten in de bootwagens waardoor de bootwagens gedeeltelijk gaat drijven (door achterblijvende lucht) en door de stroming van de zee wordt de bootwagen opzij gezet en daarmee worden de rupsen eraf getrokken.

Nieuwe bootwagens hebben al wat meer gaten en bij deze bootwagens is het volgens mij nog niet gebeurd, voor ons is dit probleem niet echt groot omdat onze bootwagen niet is aangedreven en de tractor sterk genoeg is want ik merkte het niet eens tijdens het rijden.

Voor de stations met een seatrac is het denk een groter probleem, hier is de bootwagen ook aangedreven en wanneer deze ruspen eraf lopen staan ze gewoon stil.  :(.

Ik hoop dat iedereen hiermee voldoende is geinfortmeerd  ;).

Met vriendelijke groet Leendert.

Het is helemaal duidelijk Leendert. ;) Het was dus niet jouw schuld. :) Twee jaar geleden had de Seatrac van Zandvoort ook zo'n incident: http://www.knrm.nl/70Reddingstations/zandvoort/04nieuws/?TheArticle=2499
Groeten, Colin


leendert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #45 Gepost op: 24 mei 2006, 18:52:08
Het is helemaal duidelijk Leendert. ;) Het was dus niet jouw schuld. :) Twee jaar geleden had de Seatrac van Zandvoort ook zo'n incident: http://www.knrm.nl/70Reddingstations/zandvoort/04nieuws/?TheArticle=2499
Ja klopt zijn wij toen ook voor gealarmeerd


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #46 Gepost op: 25 mei 2006, 16:39:43
Ik heb bij de reddingsdemonstratie gefilmd en bij het monteren daarvan zag ik dat er ook een MMT'er was die foto's maakte. Weet iemand of deze ook is meegevlogen en of dit gewoon een MMT'er was of een fotograaf in een MMT pakje gehesen? ;)
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #47 Gepost op: 25 mei 2006, 21:53:47
Ik heb bij de reddingsdemonstratie gefilmd en bij het monteren daarvan zag ik dat er ook een MMT'er was die foto's maakte. Weet iemand of deze ook is meegevlogen en of dit gewoon een MMT'er was of een fotograaf in een MMT pakje gehesen? ;)
Die man kwam uit de heli rollen zag ik! waarschijnlijk gewoon iemand die voor zijn eigen collectie een paar plaatjes aan het schieten was  8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #48 Gepost op: 20 juni 2006, 21:16:40
Katwijk aan Zee, Dinsdag 20 juni 2006
Grote reddingsdemonstratie in Katwijk op 5 augustus
 
De Katwijkse Reddings Brigade (KRB) organiseert ook dit jaar weer een grootse reddingsdemonstratie. Deze wordt gehouden op zaterdag 5 augustus en begint om 10.00 uur. De plaats van de demonstratie is op de Boulevard en het strand voor de vuurbaak in Katwijk.

De demonstratie zal dit jaar een internationaal karakter krijgen. Nooit eerder waren er zoveel verschillende heli's tegelijkertijd te bewonderen. Deelname van heli's van de Koninklijke Marine, Koninklijke Luchtmacht, G-JSAR, ANWB (Trauma), Belgische Luchtmacht en de Duitse Marine hebben inmiddels toegezegd, deel te nemen aan de demonstratie.

In het ochtendprogramma zal er op de Boulevard een ongeval in scene gezet worden. Brandweer, politie, ambulance en traumahelikopter zullen op spectaculaire wijze laten zien wat zij allemaal in huis hebben. In de middag zijn er tal van demonstraties, allen dicht onder de kust. Patrouilleboten van de Reddingsbrigade, KLPD en KNRM zullen in samenwerking met de aanwezige helikopters de meest uiteenlopende demonstraties verzorgen.

De helikopters zijn te bezichtigen op de Zuid Boulevard.

Meer info binnenkort op deze site en de site van de KRB; www.krb.nl
Nurse powerrrrr


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #49 Gepost op: 20 juni 2006, 21:35:27
sjonge, kan ik er weer heen  8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !