Aanbestedingsfeitjes

Auteur Topic: Aanbestedingsfeitjes  (gelezen 38784 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #40 Gepost op: 23 november 2008, 17:26:53
Overigens heeft Scania ook een tweetal percelen in deze levering gewonnen. Volgens mijn gegevens de terrein varianten met kraan en en naloop as.

Gezien de leveringen aan Defensie zou dat wel voor de hand liggend zijn ja :) Daar hebben ze immer al laten zien wat ze kunnen.

Zijn in de aanbesteding alleen voor de rode kolom wagens aanbesteed, of ook voor de blauwe en gele kolom?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Bruin511

• Forum gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 24 november 2008, 09:10:10
Ja is ook voor de witte en gele kolom

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #42 Gepost op: 24 november 2008, 12:08:52
Voor de blauwe en witte kolom bedoelde ik eigenlijk :-[
Maar laten we het maar op politie en ambulance houden voor het gemak ;D
We bedoelen in ieder geval hetzelfde ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 24 november 2008, 16:14:42
Brandweer in Nederland krijgt tachtig Volvo's

Brandweerkorpsen in heel Nederland krijgen komend jaar nieuwe haakarm-auto's van Volvo. Het gaat om veertig FE's en veertig FM's. Reddingsdiensten in Nederland maken steeds meer gebruik van haakarmvoertuigen bij ongelukken en grote onderzoeken.  

De reddingsdiensten kunnen met de haakarmvoertuigen snel een haakarmbak met veel materialen op de plek des onhiels brengen, bijvoorbeeld bij een ongeluk met gevaarlijke stoffen. Het aantal haakarmbakken groeit en dus komen er ook meer haakarm-auto's.

Roel Joorse van het Ministerie van Binnenlandse Zaken legt uit dat vooral de gunstige prijs-kwaliteit verhouding doorslaggevend was om voor Volvo te kiezen. Daarnaast was de lage instap belangrijk en het ruime zicht van de chauffeur.

Van de veertig FE's krijgen enkele een autolaadkraan. De FM's worden in 6x4 of 6x6 configuratie geleverd. Alle auto's krijgen Euro 5-motoren en de chauffeurs krijgen een chauffeurstraining van Volvo bij de aflevering.

http://www.truckstar.nl/hotnews.asp?ID=3769&catId=1

Carv

• Senior gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 24 november 2008, 17:58:43
Heeft iemand enig idee tot wanneer de aanbesteding van de politie loopt?
Volgens mij was deze in 2007 afgesloten toch ? voor de duur van 4 jaar? of zit ik ernaast?

Bruin511

• Forum gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 24 november 2008, 18:42:41
welke politie aanbesteding, van de dienst auto's?

Ja die loopt 4 jaar volgens mij

Carv

• Senior gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 25 november 2008, 17:30:00
welke politie aanbesteding, van de dienst auto's?

Ja die loopt 4 jaar volgens mij

Inderdaad die van de dienstauto`s. Ik was benieuwd tot wanneer die laanbesting liep.

Bruin511

• Forum gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 25 november 2008, 23:12:17
is in 2008 aangegaan geloof ik ( of de eerste auto's geleverd) dus tot 2012??

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 10 december 2008, 21:44:15
Niet eens. 2007-2010. Dus na volgendjaar alweer een nieuwe aanbestedingsprocedure.

Wat mij betreft gooien ze die V50 eruit en halen ze voor dat zelfde geld de passat station erbij. Veel meer ruimte voor je geld.
Die v50's zijn écht te klein. De tourans zijn opzich prima, maar wegligging he  :-X een blok beton gaat beter de bocht om zullen we maar zeggen.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #49 Gepost op: 11 december 2008, 00:26:41
Niet eens. 2007-2010. Dus na volgendjaar alweer een nieuwe aanbestedingsprocedure.

Wat mij betreft gooien ze die V50 eruit en halen ze voor dat zelfde geld de passat station erbij. Veel meer ruimte voor je geld.
Die v50's zijn écht te klein. De tourans zijn opzich prima, maar wegligging he  :-X een blok beton gaat beter de bocht om zullen we maar zeggen.

Toch hoor je veel wisselende berichten uit het veld komen. Mensen zijn zowel over de Touran als over de V50 wel te spreken. Natuurlijk heb je ook mensen die niet tevreden zijn en / of zijn er verbeterpunten. Als ik mensen uit Flevoland hoor, die helemaal happy zijn met de wissel van de C-Max naar de V50. (Of minder happy over de te kleine achterbank)
Ook zijn er een hoop mensen blij met de grote hoeveelheid ruimte in de Touran. Persoonlijk heb ik ook geen hekel aan de wegligging van de Touran, vind alleen de turbo er vrij heftig inhakken, dat is iets waar je aan moet wennen.

Natuurlijk kun je beter, ik denk ook dat je meer auto hebt in een Passat dan in een V50, maar dat zal de procedure weer uit moeten gaan wijzen  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !