Ik zou zeggen laat je niet voor het bezuinigingskarretje spannen en leg de verantwoording voor een goede uitruk daar waar hij hoort te liggen: bij de korpsleiding en het bestuur.
Henk
Ik geloof dat ik dit al een hele poos loop te galmen,dus dat ben ik wel met je eens.
Loopt het echt uit de klauw,kun je als korps alsnog "orde op zaken gaan stellen"
Nog geen jaar geleden was er bij ons een raadsbesluit genomen om de nieuwe kazerne van ons in een totaal onlogische hoek van het dorp te plaatsen.Ondanks alle inspanningen van commandant,regiocommandant en burgermeester (die het gelukkig met ons eens was),maar het besluit bleef staan.Toen kregen wij van de commandant en burgermeester toestemming om als korps in actie te komen,daar is een hoop heissa en media bij gekomen.Wij hebben als korps allerlei onderzoeken gedaan en laten doen.Wij hebben in bluspak de deurmat kaalgelopen tijdens raadsvergaderingen,er zijn talloze gesprekken geweest met raadsleden.Maar wel met gevolg dat het genomen raadsbesluit van tafel ging,en de kazerne nu op een goede locatie komt.
Maar voordat wij als korps in actie kwamen,waren er al diverse gesprekken geweest,tussen onze korpsleiding en gemeente,pas op het allerlaatst kwmane wij als korps erbij.Eerder is de tussenkomst van korpsleden ook niet gewenst,want het zijn dan nog steeds gesprekken op bestuurlijk niveau