Maar als die brandweerman/vrouw uit zijn/haar eigen auto stapt zijn er dus wel 4 of meer mensen met eigen auto naar het adres gekomen. (misschien wel 10 personen als er op 200% gealarmeerd wordt)
Dat brandweervoertuig heeft de nodige vrijstellingen met prio 1. Dat kan voor die eigen auto's nooit gelden, dus zijn die mensen niet zo snel als het brandweervoertuig, tenzij ze zich niet aan de verkeersregels houden?
Dus gewoon niet veilig m.i.
cu,
Loe
In drukbewoonde gebieden met relatief kleine verzorgingsgebieden klopt dit inderdaad. Maar in grote verzorgingsgebieden met een lage dekkingsgraad duurt het mischien wel 5 minuten voordat je op de kazerne ben gezien de afstand. Als dan het incidentadres dichterbij jou vertrekpunt is dan dat de kazerne dat is, hoef je dus niet hard te rijden om eerder dan het 1e voertuig tp te zijn, snappie
Het blijft uiteraard een discutabel punt, maar ik zou zo snel niet weten hoe je dit met de huidige uitrukstruktuur zou willen opvangen.
Dat er al gepraat wordt over 4 man op een ts gaat voor deze gebieden ook niet echt op, want meestal staat er maar 1 ts op zo'n kazerne, en als uitgangspunt is dat er een ts met volledige bemanning achteraan komt om toch een backup ploeg te hebben en die staat er niet
Dus wat houden we over?
- Opheffen van kazerne en een centrale beroepspost maken. Kost bakken met geld en lange aanrijtijd!
- 6 Mensen piketdienst geven met als voorwaarde binnen 5 minuten op de kazerne. Kost ook (minder)geld en een beetje lastig voor de zelfstandige ondernemers, die er veel zijn in deze gebieden.
- doorgaan op de oude manier wat blijkbaar al tientallen jaren goed gaat toch?
Wie heeft er nog meer??