Met elkaar kritisch volgen is niks mis, denk zelfs dat wanneer je elkaar werkelijk kritisch volgt een hoop van elkaar kunt leren zowel positief als negatief maar, zoals er hier op collega's wordt ingehakt is geen kritisch volgen meer dat is elkaar regelrecht afzeiken en de grond in trappen. Ik zal de laatste zijn die zegt dat je de werkwijze van het korps Borgsweer als standaard moet gaan aanhouden en natuurlijk snap ik als buitenstaander ook dat een dergelijke wijze verre van ideaal is. Wat er hier gebeurd is dat er uit het oog verloren wordt dat het betreffende korps tot deze werkwijze "veroordeeld" lijkt te zijn.
Ik heb de topics juist gekopieerd om jou en anderen te laten zien dat er meer mis gaat (meer dan iedereen graag zou zien) in 90% van die topics betreft het beroeps en wanneer het de beroeps betreft is er alleen (terecht) medeleven voor de betrokkenen (overigens vind ik dat men vaak alleen aan de collega's denkt maar vergeet dat er ook een tweede partij bij betrokken is)
Respect laat je blijken door mensen kritisch te volgen zonder ze af te branden, vooral van dit laatste is in je reacties weinig terug te vinden je stelt dat je het wel hebt (overigens anderen ook "Boerenbrandweer") maar onder tussen laat je je minderwaardig uit (sorry maar anders kan ik het niet zien) wanneer iemand zich laagdunkend uitlaat is dat dus duidelijk een gebrek aan respect.
Dat ik me over de gedragingen in het verkeer door de leden van het betreffende korps niet wil, of beter kan, uit laten is in mijn antwoord duidelijk gevangen IK HEB ZE NIET ZIEN RIJDEN niet met de prive voertuig noch met de brandweervoertuigen maar, dat geldt voor anderen net zo goed je kunt pas over het verkeersgedrag van iemand oordelen als je dat hebt gezien en zowel jij als ik hebben dat dus duidelijk niet. Zelfs in de gekopieerde topics kunnen anderen zich niet uitlaten over het verkeersgedrag van de betrokken HV-ers en andere betrokkenen.
Dat ik me niet wens uit te laten over je vijfde sitaat komt niet voort uit een eventuele scheld partij van mijn zijde, het lag op het randje van het toetsenbord om even een aantal andere topics aan te halen waar ook dingen fout gegaan zijn zonder dat de brandweer daar schuld aan heeft, ik vind het alleen niet nodig om dit te doen omdat ik vooruit weet dat ik dan de halve Nederlandse brandweer over me heen krijg maar als je dat graag wilt dan zal ik speciaal voor jou en iedereen die het Korps van Borgsweer minderprofessioneel vind handelen even een reactie plaatsen in jullie eigen stijl over het inzetten van crashtenders in Hengelo dit weekend.
Let wel ik tik in jullie stijl (misschien wat overtrokken) dus wens er niet op aangevallen te worden.
Hebben jullie ook gelezen dat ze in Hengelo onvoldoende water konden winnen, tjonge dat stelletje had daar wel even eerder kunnen bedenken dat er een vliegbasis om de hoek aanwezig en om bijstand van die crashtenders kunnen vragen dan hadden ze de brand vast beter kunnen beperken en overigens wel erg vreemd dat in een dergelijke dichte bebouwing een grootwater transport ogezet moet worden over 2,5 kilometer ja ze waren er lekker bezig.
En vertel me nu niet dat een dergelijke wijze van reageren uit de lucht is komen waaien want nog niet zo lang geleden was er een grote bos/heide brand in de omgeving van Apeldoorn waar op dergelijke wijze werd gereageerd omtrent het laat inzetten van de luchtmacht met een blusheli !!!
Dan nog even over je opmerking regels zijn regels:
Het is algemeen bekend dat regels zijn bedacht om je er juist niet aan te houden, anders waren er niet zoveel uitzonderingen geweest een dergelijke simpele opmerking getuigt van weinig realisme om de simpele reden dat wanneer regels werkelijk regels zouden zijn er
1. Minder ongevallen zouden zijn met HV-voertuigen
2. De kropsen niet onderbezet zouden kunnen werken (en dat gebeurd met regelmaat)
3. Minder HV-ers in problemen komen (denk eens aan de heren van de politie die laatst in, ik meen, Rotterdam ingesloten werden bij een woningbrand)
Dus weet jij net zo goed als ik dat men regels interpeteerd zoals het uitkomt, je denk eerst aan je eigen veiligheid, is een regel maar als er kinderen in het spel zijn durf ik te stellen dat nagenoeg geen enkele hulpverlener zich aan die regel houd, hoevaak hoor je namelijk niet dat men dan net even een stapje verder gaat, wel de branden woning betreed terwijl het eigenlijk niet verantwoord meer is, wel te waterspringt in een kanaal terwijl het 10 graden vriest.
Andere regels zijn bijvoorbeeld dat je matrialen gebruik voor datgeen waarvoor ze zijn ontwikkeld maar, iedereen is vol lof over de brandweer van Katwijk die van een ladder en behoorlijk wat touwen en hijs opstelling maken voor het afhijsen van een patient, als regels daadwerkelijk regels zijn dan had de pateint nog in de woning gelegen of niet horizontaal afgevoerd geworden of de ladderwagen had bij de buren in de tuin gestaan pergola of geen pergola.
Het aankomen zetten met een verhaaltje regels zijn regels is dus niet meer dan iemand afbranden met een eenvoudige opmerking zonder na te denken hoevaak die regels worden overtreden.