30 km/h te hard is rijbewijs kwijt ?

Auteur Topic: 30 km/h te hard is rijbewijs kwijt ?  (gelezen 8739 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Gepost op: 12 mei 2006, 00:01:08
Even 'n vraagje voor de agenten onder ons.

Ik weet dat als je gepakt wordt met 'n overschrijding van meer als 50 km/h te hard dat ze je rijbewijs innemen, maar nu hoorde ik recent van 'n vriend dat er sinds kort nieuwe richtlijnen zijn dat als je meer als 30 km/h te hard zou rijden binnen de bebouwde kom dat ze dan nu ook al je rijbewijs kunnen innemen.

Iemand hier die daar iets meer van weet, en kan bevestigen, of wellicht ontkennen (nog beter) ?




mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1 Gepost op: 12 mei 2006, 02:19:22
Nee, is niet waar. Rijbewijs wordt alleen ingenomen bij overschrijding van 50 km/u. Het enige wat wel het geval is dat 30 km/u geen zg mulder feit is maar een strarechtelijke overtreding. Dit houdt in dat het geregistreed wordt. En voor mensen met een puntenrijbewijs kost het ze een puntje(1 van de 3).

mvg
Mike


Karim

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2006, 02:59:45
Mooi, dan hoef ik me daar al geen zorgen meer over te maken.

Dat > 30 km/h geregisteerd wordt wist ik, maar hoe lang blijft dat staan eigenlijk ? En dat puntenrijbewijs is op mij niet van toepassing dus daar hoef ik me ook geen zorgen over te maken.

Bedankt voor je antwoord.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2006, 15:12:10

Dat > 30 km/h geregisteerd wordt wist ik, maar hoe lang blijft dat staan eigenlijk ? En dat puntenrijbewijs is op mij niet van toepassing dus daar hoef ik me ook geen zorgen over te maken.

Vijf jaar als ik me niet vergis. Maar dat betekend wel dat als je binnen die vijf jaar (?) nog zo'n overtreding begaat je iets meer problemen hebt.  ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 12 mei 2006, 18:07:56
Ik dacht dat het 50% overschrijding ook kon?
65 in een 30 gebied = 35 te hard - correctie van 4 = 31 te hard!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Target77

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 12 mei 2006, 18:09:03
Mooi, dan hoef ik me daar al geen zorgen meer over te maken.

Dat > 30 km/h geregisteerd wordt wist ik, maar hoe lang blijft dat staan eigenlijk ? En dat puntenrijbewijs is op mij niet van toepassing dus daar hoef ik me ook geen zorgen over te maken.

Bedankt voor je antwoord.

Wat op te biechten Karim??  ;D ;D ;D


L1

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 12 mei 2006, 18:12:33
Nee, is niet waar. Rijbewijs wordt alleen ingenomen bij overschrijding van 50 km/u. Het enige wat wel het geval is dat 30 km/u geen zg mulder feit is maar een strarechtelijke overtreding. Dit houdt in dat het geregistreed wordt. En voor mensen met een puntenrijbewijs kost het ze een puntje(1 van de 3).

mvg
Mike

Jammer.  Men mag van mij het rijbewijs innemen als je zo'n aanslag neemt op iemands leven.
Of je met 50 km per uur tegen iemand oprijd of 80 km maakt toch niets uit??? :-[

Leen


Karim

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 12 mei 2006, 18:19:29
Jammer.  Men mag van mij het rijbewijs innemen als je zo'n aanslag neemt op iemands leven.
Of je met 50 km per uur tegen iemand oprijd of 80 km maakt toch niets uit??? :-[

Leen

En jij rijdt natuurlijk nooooit te hard....  ::)

D'r zijn hier gewoon bepaalde wegen (zonder fietsstrook, die de fietsers rijden 'n eindje verder naar rechts, op 'n aparte afgesloten strook) waar je best af en toe wat harder als die 50 km/h kan.
Daar zitten vrij lange wegen tussen, als ik op zondagochtend om 7:00 uur op m'n werk moet zijn dan rijdt daar dus echt helemaal niemand, plus dat 't verder zeer overzichtelijke wegen zijn.

En op z'n weg kan je best harder als 50 km/h rijden zonder dat dat ook maar 'n greintje extra gevaar op leverd.

Je hebt bebouwde kom, en je hebt bebouwde kom he...


Karim

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 12 mei 2006, 18:21:44
Wat op te biechten Karim??  ;D ;D ;D

Nee hoor, was gewoon nieuwsgierig  ;)

Had iets gehoord en wilde weten of dat klopte, zie eventueel m'n post hierboven.

En heb nog geen registratie's ofzo staan hoor, ik let altijd goed op verdachte auto's en flitspaaltjes enzo  :P


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #9 Gepost op: 12 mei 2006, 18:53:04
Nee hoor, was gewoon nieuwsgierig  ;)

Had iets gehoord en wilde weten of dat klopte, zie eventueel m'n post hierboven.

En heb nog geen registratie's ofzo staan hoor, ik let altijd goed op verdachte auto's en flitspaaltjes enzo  :P



dat mag ook wel bij jou in de straat  >:( (kom er iedere dag langs en vaak genoeg staan ze er weer)
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.