30 km/h te hard is rijbewijs kwijt ?

Auteur Topic: 30 km/h te hard is rijbewijs kwijt ?  (gelezen 8737 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 12 mei 2006, 19:30:27
dat mag ook wel bij jou in de straat  >:( (kom er iedere dag langs en vaak genoeg staan ze er weer)

Ja vreselijk he  >:(

En 't is helemaal leuk als je 'n amerikaan rijdt met de teller in mp/h, 'k moet ongeveer 30 mp/h rijden als ik niet geflitst wil worden, maar heb ik de laatste paar jaar toch wel 'n bon of 8-9 gehad in mijn straat en/of 't verlengde (richting de mac en snelweg) voor 3 of 4 km/h te hard...  >:(


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #11 Gepost op: 12 mei 2006, 19:35:02
maar heb ik de laatste paar jaar toch wel 'n bon of 8-9 gehad in mijn straat en/of 't verlengde (richting de mac en snelweg) voor 3 of 4 km/h te hard...  >:(
Na aftrek van correctie neem ik aan.  ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 14 mei 2006, 10:25:48
En jij rijdt natuurlijk nooooit te hard....  ::)

D'r zijn hier gewoon bepaalde wegen (zonder fietsstrook, die de fietsers rijden 'n eindje verder naar rechts, op 'n aparte afgesloten strook) waar je best af en toe wat harder als die 50 km/h kan.
Daar zitten vrij lange wegen tussen, als ik op zondagochtend om 7:00 uur op m'n werk moet zijn dan rijdt daar dus echt helemaal niemand, plus dat 't verder zeer overzichtelijke wegen zijn.

En op z'n weg kan je best harder als 50 km/h rijden zonder dat dat ook maar 'n greintje extra gevaar op leverd.

Je hebt bebouwde kom, en je hebt bebouwde kom he...
Of je komt een half uurtje eerder je nest uit,om vervolgens rustig naar je werk te rijden.Want behalve dat je wel eens ander verkeer tegen kan komen,kun je ook nog eens ander gepeupel tegenkomen zoals een overstekende kat of hond.Zeg niet dat dat jou niet overkomt,er zijn er al meerdere die door een ovestekende kat kompleet zijn verongelukt  ::) ::) ::)

En als jij al met een vraag gaat komen,over het innemen van je rijbewijs.Kom ik tot de conclussie dat jij erg veel te hard rijdt,en zou het wel eens een goed middeltje zijn 10 dagen zonder rijbewijs  ::) ::)
En ja,ik rij ook wel eens iets te hard.Maar nooit zodanig dat het mijn rijbewijs zou kunnen kosten,want die heb ik veels te hard nodig. ::) ::)


Karim

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 14 mei 2006, 15:11:38
Of je komt een half uurtje eerder je nest uit,om vervolgens rustig naar je werk te rijden.Want behalve dat je wel eens ander verkeer tegen kan komen,kun je ook nog eens ander gepeupel tegenkomen zoals een overstekende kat of hond.Zeg niet dat dat jou niet overkomt,er zijn er al meerdere die door een ovestekende kat kompleet zijn verongelukt  ::) ::) ::)

En als jij al met een vraag gaat komen,over het innemen van je rijbewijs.Kom ik tot de conclussie dat jij erg veel te hard rijdt,en zou het wel eens een goed middeltje zijn 10 dagen zonder rijbewijs  ::) ::)
En ja,ik rij ook wel eens iets te hard.Maar nooit zodanig dat het mijn rijbewijs zou kunnen kosten,want die heb ik veels te hard nodig. ::) ::)

Dat van die hond of kat is 'n dom voorbeeld want dat kan je net zo goed buiten de bebouwde kom overkomen.

En dat ik kwam met 'n vraag over 't innemen hoeft niet perse te betekenen dat ik "erg veel te hard rij", jij weet helemaal niet hoe ik rij.
En jij weet ook niet dat er hier een 80 km/h weg langs een indrustrieterrein ligt waar 'n heel eind voor 't einde van die weg al 'n bord staat met 50, maar waar 99 % van de automobilisten gewoon even iets langer met 80 km/h doorrijdt.

En ik wil gewoon weten of ik, als ik niet direct 50 ga rijden daar en ze zouden daar flitsen of ik dan m'n papiertje kwijt zou zijn.
Vandaar mijn vraag uit dit topic, knap dat jij daaruit kan halen dat ik "erg veel te hard rij".

Ik hou inderdaad van doorrijden ja, maar ik rij hoofdzakelijk te hard op de autosnelweg, en niet binnen de bebouwde kom.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 14 mei 2006, 15:24:30
Dat van die hond of kat is 'n dom voorbeeld want dat kan je net zo goed buiten de bebouwde kom overkomen.

En dat ik kwam met 'n vraag over 't innemen hoeft niet perse te betekenen dat ik "erg veel te hard rij", jij weet helemaal niet hoe ik rij.
En jij weet ook niet dat er hier een 80 km/h weg langs een indrustrieterrein ligt waar 'n heel eind voor 't einde van die weg al 'n bord staat met 50, maar waar 99 % van de automobilisten gewoon even iets langer met 80 km/h doorrijdt.

En ik wil gewoon weten of ik, als ik niet direct 50 ga rijden daar en ze zouden daar flitsen of ik dan m'n papiertje kwijt zou zijn.
Vandaar mijn vraag uit dit topic, knap dat jij daaruit kan halen dat ik "erg veel te hard rij".

Ik hou inderdaad van doorrijden ja, maar ik rij hoofdzakelijk te hard op de autosnelweg, en niet binnen de bebouwde kom.
och,laat ik het anders stellen.Door jouw manier van vraagstelling deed je even ander doen voorkomen  ::) ;)


Karim

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 14 mei 2006, 15:30:06
och,laat ik het anders stellen.Door jouw manier van vraagstelling deed je even ander doen voorkomen  ::) ;)

Dat klinkt al beter  ;)

Hoop dat bovenstaande voorbeeld dat idee wat heeft afgedaan.

Overigens is "erg veel te hard rijden" in mijn auto ook 'n erg dure grap, zeker met de huidige benzineprijzen, dus dat is sowieso niet verstandig om te doen  ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #16 Gepost op: 14 mei 2006, 16:10:21
Maar,om op jouw vraag terug te komen.Mijn collega is het overkomen,reed van een 80km weg de 50km zone in.Werdt staande gehouden,en kreeg een prent van 20 te hard.
Hij tekende protest aan,maar er werdt hem verteld dat hij vanaf het bord 50 hij ook 50 diende te rijden.En hij dus voor het bord 50 al snelheid dienden te verminderen.Kortom,kan een prijzige aangelegenheid zijn  :-\


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #17 Gepost op: 15 mei 2006, 08:36:48
En jij weet ook niet dat er hier een 80 km/h weg langs een indrustrieterrein ligt waar 'n heel eind voor 't einde van die weg al 'n bord staat met 50, maar waar 99 % van de automobilisten gewoon even iets langer met 80 km/h doorrijdt.
/quote]


Hamstraat.... klote weg
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.