GRIP 2 Zeer grote brand Bastini Snack Products - Lelystad 12-05-2006

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand Bastini Snack Products - Lelystad 12-05-2006  (gelezen 8842 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pesje2

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 14 mei 2006, 10:09:18
Ik kreeg om plus/min 7:30 op m'n pager (ik woon in almere) brand grip 1 ergens in lelystad.
Zoveel weet ik ook niet van de brandweer, maar ik wist wel dat Grip 1 ernsig is.
Aangezien ik naast een brug woon en daarover naar school moet was ik even gaan kijken op die brug.
Ik zag niks, wel een beetje een grijze lucht maar niet echt een rookpluim.
Of zou het toch die grijze lucht zijn geweest.

Gr. Niels


Jeugdbrandweer

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 14 mei 2006, 19:37:31
Ja er is later opgeschaald naar GRIP 2 waardoor het ROC in werking ging!
De zwarte rook werd al snel grijze rook.
en die bleef wel even hangen!

Gr. Vincent


brandweer

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 16 mei 2006, 11:47:28
Wie kan me helpen aan meer foto's van deze brand.

Ik ben bezig met een powerpoint presentatie over bedrijfsbranden.
Ik zoek met name ook foto's over de waterlevering.


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #33 Gepost op: 16 mei 2006, 22:39:13
Ik reed om half 9 langs lelystad op de A6 en hoorde het bericht toen bij het nieuws.
Ze zeiden dat de zwarte rookwolk in de wijde omtrek te zien was.....
Dan toch maar eens naar links kijken!
Nou,niks rookwolk...een klein kleurverschil van lichtblauwe en donkerblauwe lucht.
Als ik het niet gehoord had,dan had ik ook niks gezien.

Alleen op de terugweg rook het wat branderig!
  Ta


GH

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 19 mei 2006, 14:14:59
En ze mogen weer  ;)

p2kflex
13:44:33 19-05-06-GROUP-PRIO 2 BASTINI SNACK PRODUKTS B.V. VAARTWEG 158 LELYSTAD 8243PP NABLUSSEN 341
0700540BRW Lelystad (Beroepsploeg)
0700001BRW Flevoland (Monitorcode)


ltdoka

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 19 mei 2006, 17:44:38
Volgens de lokale krant brand het bij Bastini nog steeds echter, de plekken waar het brand zijn niet of nauwelijks bereikbaar en dus is er begonnen met de sloop waarbij men de brandweer aan laat rukken als het ergens brand waar ze bij kunnen. Zal de komende tijd dus nog wel een paar keer gebeuren


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #36 Gepost op: 24 mei 2006, 16:09:26
Miljoenenbrand Bastini heeft technische oorzaak
LELYSTAD - De miljoenenbrand die de Lelystadse snackfabriek Bastini op vrijdag 12 mei in de as legde, had een technische oorzaak. Dat heeft een politiewoordvoerder woensdag gezegd. De brandmelders van het bedrijf sloegen op tijd alarm. Het vuur was echter te hevig om de fabriek te redden.
 

Onderzoek heeft uitgewezen dat de brand waarschijnlijk is ontstaan door een storing in het laadstation voor de vorkheftrucks. De fabriek brandde door de aanwezigheid van makkelijk ontvlambare materialen uiteindelijk tot op de grond toe af. Er vielen geen gewonden.

De directie heeft de productie van de gebruikelijke 16.000 ton snacks per jaar inmiddels grotendeels naar het buitenland verplaatst. Volgens Bastini was er in Nederland op korte termijn geen geschikte productiehal te vinden. De meerderheid van de 120 medewerkers zit daarom momenteel noodgedwongen thuis.


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #37 Gepost op: 24 mei 2006, 23:58:54
Gisteren rook het erg "snackig" toen ik langs Lelystad reed,maar als ze de 19e nog zijn gaan nablussen zal die geur daar ook wel vandaan gekomen zijn!
  Ta


ltdoka

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 15 juli 2006, 17:42:45
De firma Bastini snacks in Lelystad gaat haar productie afdeling welke bij de zeer grote brand in mei geheel is verwoest herbouwen.

(inside informatie wegens werkzaamheden aan vervangende technische installatie)


Jeugdbrandweer

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 15 juli 2006, 18:37:35
bron ::)