Politieauto gesloopt

Auteur Topic: Politieauto gesloopt  (gelezen 8417 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sonic

• Forum gebruiker
  • Kmar/Politie geļnteresseerde
Reactie #30 Gepost op: 22 mei 2006, 19:20:17
Uhh, mag een agent niet voor afschrikking in de lucht schieten?

Zodat onze grote zielige vrienden schrikken?

Gr. Niels

(of ik kijk te veel films, dat kan ook ;) )

Jij wel.... ::) ;)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #31 Gepost op: 22 mei 2006, 19:27:09
Uhh, mag een agent niet voor afschrikking in de lucht schieten?

Zodat onze grote zielige vrienden schrikken?

Gr. Niels

(of ik kijk te veel films, dat kan ook ;) )

ze mogen wel een waarschuwingsschot lossen, maar volgens mij niet om een voertuig te redden. Je moet er tenslotte niet aan denken dat de kogel afketst en via een raam een onschuldige raakt!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Alex

• Forum gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 22 mei 2006, 21:05:46
ze mogen wel een waarschuwingsschot lossen, maar volgens mij niet om een voertuig te redden. Je moet er tenslotte niet aan denken dat de kogel afketst en via een raam een onschuldige raakt!

Wat een stelletje dappere jongens zeg... Stoer met z'n allen een politiebusje slopen.  >:(

Op de vraag of er geschoten mag worden: Nee. Ook een waarschuwingsschot mag niet. Een waarschuwingsschot mag alleen worden afgevuurd als er op dat moment ook gericht had mogen worden geschoten. En gericht schieten mag alleen in geval van 'noodweer' en als een verdachte die een zeer ernstig misdrijf heeft gepleegt probeert te vluchten, maar dan is dat het zogenaamde aanhoudingsvuur. In dit geval is geen van beide aan de orde. Bij 'noodweer' moet er namelijk sprake zijn van onmiddelijk gevaar voor iemands leven. En bij een ernstig misdrijf moet je denken aan een schietpartij o.i.d. Hoe heftig het filmpje er ook uit ziet, strafrechtelijk gezien blijft dit een 'eenvoudige' vernieling cq openlijke geweldpleging.

Maar als ik dit zo zie is zit je inderdaad te wachten tot er een paar ME-busjes verschijnen, maar aan de andere kant duurt het filmpje maar een paar minuten. Voordat een ME-peloton in de busjes zit, naar deze plek is gereden en weer paraat staat, ben je in het gunstigste geval zeker een minuut of vijf verder. Ik denk ook dat de maker van het filmpje het op een lopen zette, omdat de blauwe busjes in de verte aankwamen.

Van de agenten die het busje daar neergezet hebben is het goed geweest niet zelf er bovenop te vliegen, hoe graag ze misschien ook wilden. Dat is werk voor de ME. Door er met een paar 'platte petten' op af te vliegen breng je jezelf onnodig in gevaar. En een busje is in dit geval minder belangrijk dan een paar mensenlevens.
Bovendien zijn de hooligans ook niet echt snugger. Ze gooien kliko's op de auto, die met dezelfde vaart midden in de groep vallen. En als er iemand met een poederblusser begint te spuiten, staan er minsten tien mensen met stoflongen en een compleet witgepoederd pak, waardoor ze makkelijk te herkennen (en aan te houden) zijn.
En zo hep iedur nadeel weer zuh voordeel... Maar het blijft erg triest...

pesje2

• Gast
Reactie #33 Gepost op: 22 mei 2006, 22:05:23

Of een vogel (vliegtuig ??? )

Gr. Niels

ltdoka

• Gast
Reactie #34 Gepost op: 29 mei 2006, 19:45:53
Ohjah, het bestuur van ajax heeft die bus vernield....  ::)

Nee het bestuur van AJA(kke)S heeft de bus niet vernield maar ik ben wel van mening dat dat bestuur verantwoordelijk gehouden kan worden voor de (wan)daden van haar supporters (nou ja supporters) overigens geldt dit in mijn ogen niet alleen voor AJAX maar voor elke club en voor elke vorm van vernieling door aanhangers van een club.

Ik zal je een simpel voorbeeld geven.

Een autoclub organiseerd een treffen, heeft waarschijnlijk een gebrek aan parkeerruimte en verzoekt de betreffende gemeente een bepaald veld beschikbaar te stellen. De reacties van de gemeente is gematigd positief en legt voor het gebruik een aantal voorwaarden op a.o. dat schade welke eventueel wordt aangebracht verhaald wordt op de organisatie (terecht).

Kortom, als AJAX gehuldigd wil worden op een bepaalde lokatie anders dan haar eigen stadion kun je als gemeente stellen, prima maar als er schade ontstaat door toedoen van jullie bezoekers dan zijn jullie aansprakelijk voor herstel c.q. vervanging. Nu moet je eens opletten denk je echt dat AJAX dan nog buiten het stadion gehuldigd wordt.... ?????

Dus ja rekening AJAX !!!

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #35 Gepost op: 29 mei 2006, 21:41:40
Nee het bestuur van AJA(kke)S heeft de bus niet vernield maar ik ben wel van mening dat dat bestuur verantwoordelijk gehouden kan worden voor de (wan)daden van haar supporters (nou ja supporters) overigens geldt dit in mijn ogen niet alleen voor AJAX maar voor elke club en voor elke vorm van vernieling door aanhangers van een club.

Ik zal je een simpel voorbeeld geven.

Een autoclub organiseerd een treffen, heeft waarschijnlijk een gebrek aan parkeerruimte en verzoekt de betreffende gemeente een bepaald veld beschikbaar te stellen. De reacties van de gemeente is gematigd positief en legt voor het gebruik een aantal voorwaarden op a.o. dat schade welke eventueel wordt aangebracht verhaald wordt op de organisatie (terecht).

Kortom, als AJAX gehuldigd wil worden op een bepaalde lokatie anders dan haar eigen stadion kun je als gemeente stellen, prima maar als er schade ontstaat door toedoen van jullie bezoekers dan zijn jullie aansprakelijk voor herstel c.q. vervanging. Nu moet je eens opletten denk je echt dat AJAX dan nog buiten het stadion gehuldigd wordt.... ?????

Dus ja rekening AJAX !!!
En die keer dat ze het in de Arena gehouden hebben dan? daarna hebben ze alsnog het Leidse verbouwd... dan heb je dus helemaal een probleem? Daarnaast is het grootste probleem de criminelen die zich supporters noemen die al een stadionverbod hebben... die zullen ook op het leidse uitkomen omdat ze toch niet de huldiging bij mogen wonen..... en ze hebben toch al een stadion verbod en een strafblad dus die ene vernieling maakt toch niet meer uit ::) Voetbalgeweld is niet meer uit te roeien :(
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

ltdoka

• Gast
Reactie #36 Gepost op: 30 mei 2006, 21:42:15
Als je als overheid flink hard optreed naar de daders, je zegt zelf ze hebben al een strafblad dus draaideur criminelen, en je pakt ook de clubs kogelhard aan dat er vanzelf een keer een eind aankomt, al was het omdat de ene na de andere club failliet gaat aan de kosten en wanneer een club dat niet wil dan zal die zelf denk ik opeens een stuk creatiever zijn met het bedenken van oplossingen. Zolang de kosten voor zulke "grappen" nog braaf door de samenleving worden opgebracht zul je waarschijnlijk ook niet uit kunnen roeien maar, wanneer je de kosten verlegd kom je denk ik een heel eind.
Kosten verhalen op de daders tot de laatste cent, en gaat de persoon dan zelf failliet dan is er maar een die hij / zij daar de schuld van kan geven alleen zichzelf.

En wees nou eens eerlijk, als jij bijvoorbaat aansprakelijk gestelt zou worden voor dergelijke zaken, zou jij dan nog een huldiging organiseren ????

Target77

• Gast
Reactie #37 Gepost op: 1 juni 2006, 18:52:34
Citaat
Uitgave 25 mei

JONGEN AANGEHOUDEN VOOR VERNIELING POLITIEAUTO
ROTTERDAM - Politiepersoneel van Rotterdam-Centrum heeft woensdagavond rond half tien in de Mauritsstraat een 13-jarige Rotterdammer aangehouden nadat hij, samen met een nog onbekend gebleven vriend, over de motorkap van een herkenbare politieauto liep. De auto stond geparkeerd aan het Eendrachtsplein. Het tweetal 'danste' ombeurten op de motorkap van de auto waarna zij foto's van elkaar maakten. Politiepersoneel zette de achtervolging in en kon de jongen aanhouden. Tijdens zijn aanhouding en het vervoer naar het bureau beledigde de jongen de politieagenten diverse malen. Hij werd ingesloten voor verhoor. Naar de overige verdachte wordt een nader onderzoek ingesteld.

Bron: Politie Rotterdam-Rijnmond

Robinh

• Senior gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 9 juni 2006, 19:44:09
Ik ben misschien wel fan van Ajax, maar ik ben hier net zo op tegen als iedereen.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 21 juni 2006, 15:39:49
JA IK WEET HOE HET MET DE COLLGEGA'S GAAT!!!

Het zijn collega's van mijn vader. Ik zal ff het hele verhaal typen:

Het is de politie bus van wijkteam Lineausstraat in Amsterdam. De collega's reden rond, en werden door de meldkamer te LAAT gealarmeerd dat de supporters richting hun kwamen. De bus reed vlakbij rond bij een gebouw met beveiliging, en die beveiliging had  de collega's ook mee naar binnen gesleurd. Net op tijd dus. De bus is totaal vernield. Met de collega's gaat het goed. Ze waren natuurlijk wel geschrokken. Mochten ze nog in de bus hebben gezeten, mochten ze schieten. Het was namelijk een levensbedreigende situatie.

MVG Max