Shock

Auteur Topic: Shock  (gelezen 5096 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

neb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Gepost op: 14 mei 2006, 23:35:41
goedendag mij is als lotus gevraagt schok te spelen ontstaan door een eerste ne tweede graads verbranding tgv heet water.
gezicht en armen verbrand.

mijn vraag is , is dit mediech gezien mogelijk?

Groetn Ben.




Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2006, 23:57:19
goedendag mij is als lotus gevraagt schok te spelen ontstaan door een eerste ne tweede graads verbranding tgv heet water.
gezicht en armen verbrand.

mijn vraag is , is dit mediech gezien mogelijk?

Groetn Ben.

Het lijkt me niet waarschijnlijk dat een ehbo'er (die een dergelijk slachtoffer kort na de gebeurtinis aantreft) een dergelijk slachtoffer in shock zal aantreffen. (Ik ga er even vanuit dat je met schok een hypovomische shock bedoelt)

Om in shock te raken moet je behoorlijk veel vocht verliezen, dat kan bij brandwonden zeker optreden, maar niet in een hele korte tijd zoals bij een verbloeding, zeker niet wanneer maar een (zeer) beperkt deel van het lichaam verbrand is
De gemiddelde ehbo'er zal binnen enige minuten bij zijn slachtoffer zijn en de kans dat het slachtoffer dan al in shock is, is heel erg klein en dat maakt het scenario dus erg onwaarschijnlijk.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


neb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2006, 21:21:29
Beste Schenk ik denk er net zo over, maar wat moet je als lotus, gewoon spelen dus maar.

Groeten.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #3 Gepost op: 19 mei 2006, 21:39:25
Beste Schenk ik denk er net zo over, maar wat moet je als lotus, gewoon spelen dus maar.

Groeten.

Nee, trots zijn op en staan voor je vak en de kader (want ik vermoed dat die er anders over denkt) duidelijk maken dat je dat op goede gronden dit niet wilt spelen.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #4 Gepost op: 19 mei 2006, 23:13:04
Nee, trots zijn op en staan voor je vak en de kader (want ik vermoed dat die er anders over denkt) duidelijk maken dat je dat op goede gronden dit niet wilt spelen.
 

Helemaal mee eens, je geeft de ehbo'er anders een totaal verkeerde indruk van wat hij of zij kan verwachten in een dergelijke situatie.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


neb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #5 Gepost op: 30 mei 2006, 01:21:45
Helaas het was een BHV opleiding.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #6 Gepost op: 31 mei 2006, 21:49:32
Helaas het was een BHV opleiding.

Mag een instructeur daarom maar wat aanklooien en heb jij als LOTUS maar te doen wat hij zegt ?


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #7 Gepost op: 1 juni 2006, 17:22:43
Als ik het gemiddelde EHBO niveau van BHV'ers zie... Mja, blijkbaar wel.  :'(
Arts  www.alphalog.nl


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #8 Gepost op: 1 juni 2006, 18:19:26
Als ik het gemiddelde EHBO niveau van BHV'ers zie... Mja, blijkbaar wel.  :'(

Dat hebben ze ook niet. Zij hebben levensreddende handelingen, dat is heel wat anders.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #9 Gepost op: 1 juni 2006, 20:53:06
Dit gaat nergens over... ::)

Ongeacht voor wie de opleiding bedoeld is... je lesstof moet gewoon kloppen en de opdracht van je Lotus dus ook.