Sigma wedstrijden 2007

Auteur Topic: Sigma wedstrijden 2007  (gelezen 37496 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Heleen Lotus

• Senior gebruiker
Reactie #110 Gepost op: 16 juni 2007, 19:21:35
Toch blijf ik het een vreemde zaak vinden, dat ze daags na de wedstrijd ineens de uitslagen gaan veranderen.
Toch een teken dat de organisatie niet echt helemaal optimaal is geweest.  :-[

Voor een aantal teams betekend dit dus, dat ze blij zijn gemaakt met een dooie mus.  :-X

Patriess

• Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #111 Gepost op: 16 juni 2007, 20:24:35
Ja en dat terwijl er vanuit bijna elk team wel op of aanmerkingen waren over het laatste onderdeel, ik snap nog steeds niet hoe het kan dat je heel weinig punten krijgt terwijl je he tonderdeel prima hebt afgelegd?

De organisatie had er beter aangedaan het laatste onderdeel niet mee te tellen....
Nurse powerrrrr

gyorgyike

• Gast
Reactie #112 Gepost op: 19 juni 2007, 23:43:21
Weet je wat ik raar vindt? Bij het laatste onderdeel was het belangrijkste of je een team was, hoe kunnen dan teams ongestrafd kano's verdonkermanen op het eiland, of een collega van een ander team met een peddel in de maag wegduwen op het water, en zo zijn er nog wel wat dingen, ik vond het ronduit schandalig dat deze dingen gebeurd zijn!!!!!
Het fanatisme droop er bij een aantal vanaf, ons team heeft geen protest ingediend omdat we echt iets hadden dit kunnen ze niet serieus nemen zoveel narigheid, maar het blijkt dus dat kajakken errug belangrijk gevonden wordt!Ze kunnen beter in het vervolg zo'n eindspel een aparte prijs geven en daar waar het er echt om gaat jureren.

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #113 Gepost op: 20 juni 2007, 21:49:03
Vreemd dat ze de uiteindelijke uitslag alsnog gaan veranderen.  :-[
Dit geeft toch geen vertrouwen meer in de organisatie.  ?  :-X

Ik bekijk het van de andere kant, het geeft vertrouwen dat de organisatie de moed toont om toe te geven dat er dingen fout gegaan zijn endat  men dat alsnog rechtzet.

Maarten

Heleen Lotus

• Senior gebruiker
Reactie #114 Gepost op: 21 juni 2007, 16:10:02
Als ik het zo eens hoor van diverse mensen,  :-X  ???
Tja....... :-X

Maar goed dat ze de moed hebben om iets te veranderen in de eind oordeling, ja oké.
Maar vertrouwen..........  :-X   :-X nee sorry.

Misschien wel een goed leerdoel voor de nieuwe wedstrijden volgend jaar.

ThomasW

• Forum gebruiker
Reactie #115 Gepost op: 1 juli 2007, 18:31:00
Weet je wat ik raar vindt? Bij het laatste onderdeel was het belangrijkste of je een team was, hoe kunnen dan teams ongestrafd kano's verdonkermanen op het eiland, of een collega van een ander team met een peddel in de maag wegduwen op het water, en zo zijn er nog wel wat dingen, ik vond het ronduit schandalig dat deze dingen gebeurd zijn!!!!!
Het fanatisme droop er bij een aantal vanaf, ons team heeft geen protest ingediend omdat we echt iets hadden dit kunnen ze niet serieus nemen zoveel narigheid, maar het blijkt dus dat kajakken errug belangrijk gevonden wordt!Ze kunnen beter in het vervolg zo'n eindspel een aparte prijs geven en daar waar het er echt om gaat jureren.

Ik heb ook een aantal opvallende dingen zien gebeuren bij de slotoefening... Waar ik nou benieuwd naar ben is hoe de jury nou precies beoordeeld heeft, op welke criteria. Het team waar ik in zat was buitengewoon verbaasd over onze extreem lage score bij de slotoefening. Nu is het natuurlijk mogelijk dat je als team slecht scoort op een onderdeel, maar voor ons gevoel ging dat onderdeel prima. We weten nog steeds niet waar we onze lage score aan te danken hebben. Weet iemand waar de beoordelingseisen te krijgen zijn?

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #116 Gepost op: 2 juli 2007, 03:33:00
Afgezien van de laatste oefening hebben dle SIGMA leden bij de diverse onderdelen zich uit de naad gewerkt om de s.o. zo optimaal mogelijk te behandelen en daarmee de s.o. beste kansen te geven die ze konden geven. En waar het motto teamwerk was, bleken de s.o. ondergeschikt aan het groepsbelang te zijn geweest. Elkaars vliegen vangen afvangen getuigd niet van teamgeest waarbinnen de belangen van s.o. voorop staan.

Voor mij had iedereen daarom een 1 moeten krijgen als teamwerk leidend was. Daartegen zouden ze een 10 moeten krijgen voor de amusementswaarde, want geeft toch toe dat dit onderdeel een stuk minder leuk was als iedereen elkaar geholpen had en er dus veel minder boten om waren geslagen ?

Ik heb in 1974(?) deelgenomen aan het europees koningschieten in Koblenz en daar zag ik het zelfde, maar dan in het groot, gebeuren. Dit evenement trok honderdduizenden bezoekers en er voltrok zich een ware  "materiaal" wedloop tussen het Rode Kruis en de Samariterbund. Wie o wie kon het meeste materiaal in de strijd werpen, kosten nog moeite werden gespaard om meer en beter materiaal dan de concurrent in te zetten.
Het leken wel de voorbereidingen op een burgeroorlog waarbij op ongeveer elke straathoek een oversized noodhospitaal werd geplaatst.

En ik ben het met Gyorgyike eens dat het apart gejureerd had moeten worden

n.bosman

• Gast
Reactie #117 Gepost op: 24 juli 2007, 16:52:53
Hebben jullie de DVD al gezien? Hij is verspreid naar de GHOR-bureaus met de vraag of zij hem willen kopiëren voor de deelnemers. Dus: vraag je GHOR-bureau!

Pl@nner (voorheen sigmaatje)

• Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #118 Gepost op: 27 juli 2007, 21:35:51
Het zelfde geld voor die mooie tassen.
Iemand daar al wat van gezien...?
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R

Druifje

• Forum gebruiker
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #119 Gepost op: 30 juli 2007, 09:46:31
Wat die tassen betreft, wij hebben vanuit het GHOR beriocht gekregen dat ze voor ons klaarliggen... we kunnen ze op de vestiging ophalen of ze worden de eerste oefenavond meegenomen!

mzzl, d'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....