Zeer grote brand hotel - Odoorn 16-05-2006

Auteur Topic: Zeer grote brand hotel - Odoorn 16-05-2006  (gelezen 4742 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #10 Gepost op: 16 mei 2006, 20:54:32
Grote brand legt hotel in de as
Uitgegeven op dinsdag 16 mei 2006 om 20:42:28  

(Novum) - Odoorn. Een hotel-restaurant met een rieten dak in het Drenthse Odoorn is dinsdagavond afgebrand. Bij de grote brand is voor zover bekend niemand gewond geraakt. Dat meldt de politie.

De politie kreeg rond 19.30 uur een melding van een brand bij het hotel aan de Hoofdstraat. Drie brandweerkorpsen zijn uitgerukt om de brand te blussen. "Er was eerst sprake van dat er mensen binnen waren, maar dat is tot nu toe niet bevestigd", zegt politiewoordvoerder Bert Visser. De brand is omstreeks 20.30 uur meester, maar wordt nog nageblust.

De rookontwikkeling is volgens Visser 'heftig'. "De rook was in Emmen, tien kilometer verderop, te zien." Het hotel is gevestigd tegenover een bejaardentehuis. Dat houdt de ramen en deuren gesloten. Het is nog niet bekend of er schadelijke stoffen zijn vrijgekomen. Ook de oorzaak van de brand is nog niet bekend.
www.nieuws.nl

Ik heb altijd geleerd dat bij iedere brand schadelijke stoffen vrijkomen.  :-\


jacky x

  • verpleegkundige, vrijwillig brandweerman
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 250
Reactie #11 Gepost op: 16 mei 2006, 21:09:33
Grote brand legt hotel in de as
Uitgegeven op dinsdag 16 mei 2006 om 20:42:28   

(Novum) - Odoorn. Een hotel-restaurant met een rieten dak in het Drenthse Odoorn is dinsdagavond afgebrand. Bij de grote brand is voor zover bekend niemand gewond geraakt. Dat meldt de politie.

Ik heb altijd geleerd dat bij iedere brand schadelijke stoffen vrijkomen.  :-\

ga asjeblieft niet zulke kleine details bekritiseren, daar schiet niemand wat mee op, zorgt alleen voor ellenlange discussies zonder einde. wees er tevreden mee dat het andere 95 5 van het persbericht wel klopt. ;)
Veterdiploma EHBO diploma 1BA2AA2 Vis-diploma( vissen tot max 5 kilo) Fiets-behendigheids-diploma Fiets-niet-behendigheids-diploma


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 16 mei 2006, 21:13:46
ga asjeblieft niet zulke kleine details bekritiseren, daar schiet niemand wat mee op, zorgt alleen voor ellenlange discussies zonder einde. wees er tevreden mee dat het andere 95 5 van het persbericht wel klopt. ;)

sorry maar het staat er altijd in, bij de brand in lelystad ook, als je zag hoe het er daar uitzag, kun jij van mij part elke kat de boom in l*llen maar dat is dus echt wel schadelijk! :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Tango Delta

  • Gast


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #14 Gepost op: 16 mei 2006, 22:06:54
Bar bistro Odoorn's Kaatje

Hoofdstraat 40, Odoorn
T: 0591 - 51 22 89
 
.......
 
Rook­vrij: Altijd, in afgescheiden ruimte
 
 .........
      

We zijn ook even wezen kijken en hebben ook wat foto's gemaakt maar we kunnen wel vertellen rookvrij was het absoluut niet ;D ;D Waar kunnen we een klacht indienen >:(

Groetjes van deze kant
Arend en Bianca
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #15 Gepost op: 17 mei 2006, 08:55:29
Voor Foto's

Bron:112.Drenthe.com

http://www.112drenthe.com/newsbringer_read.php?bericht=trxb3IcMtce8q4nnRUBxrskCfiXEhLdab

kan iemand wat over die TS verstellen die als laatste op de foto staat? Heeft namelijk een aparte pomp er op zitten :o


Jeugdbrandweer

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 17 mei 2006, 10:14:05
sorry maar het staat er altijd in, bij de brand in lelystad ook, als je zag hoe het er daar uitzag, kun jij van mij part elke kat de boom in l*llen maar dat is dus echt wel schadelijk! :-\
Je heb gelijk bij de brand in lelystad zijn wel wat stoffen vrijgekomen maar niet te schadelijk er stond een silo in brand met polyester allemaal kleine dingetjes maar wel schadelijk als je er de hele dag in rond loopt!

Gr. Vincent


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #17 Gepost op: 17 mei 2006, 10:38:49
kan iemand wat over die TS verstellen die als laatste op de foto staat? Heeft namelijk een aparte pomp er op zitten :o
ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar zou het ook een hv kunnen zijn met een losse ld-pomp? weet namelijk dat ze er hier in de regio ook mee bezig zijn.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #18 Gepost op: 17 mei 2006, 10:59:35
Brand verwoest hotel Odoorn  
ODOORN - Een uitslaande brand heeft dindagavond de bovenverdieping van hotel Kaatje aan de Weg in Odoorn in de as gelegd.
De begane grond liep grote roet en waterschade op. De brand in het rietgedekte hotel dat tien kamers heeft, brak tegen 19.30 uur uit. Brandweerkorpsen uit onder meer Odoorn, Emmen en Tweede Exloermond bestreden het vuur. Volgens gasten die in het hotel verbleven, zou de brand mogelijk zijn ontstaan door werkzaamheden waarbij teerbranders zijn gebruikt.
www.rtvdrenthe.nl


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #19 Gepost op: 17 mei 2006, 14:53:28
kan iemand wat over die TS verstellen die als laatste op de foto staat? Heeft namelijk een aparte pomp er op zitten :o

Het lijkt mij dat het deze is http://www.brandweer.borger-odoorn.info/index.php?item=pagina&pg=344 een gecombineerde Autospuit/manschappen/materieelwagen. Ook hun HV (een Dennis Rapier) is uitgerust met een extra pomp.

Wat is google toch handig, en wat ben ik studie-ontwijkend-gedrag aan het vertonen ;)