Wat houd de melding "A1 assistentie rit ........." in

Auteur Topic: Wat houd de melding "A1 assistentie rit ........." in  (gelezen 4644 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

mainstay

  • Gast
Vandaan werd de LL2 gealarmeerd via P2000 voor een ongeval met beknelling in Breda
Dit gebeurde niet zoals gebruikelijk met een tekst zoals "A1 Heli muizenberglaan Breda brda"
maar met de melding "A1 assistentie rit muizenberg breda brda"

Toen ik bij het ongeval stond (ik ben persfotograaf) kwam de heli ter plaatsen voor een korte behandeling waarna de patient per ambulance verder is vervoerd

Waarom word deze term gebruikt in de alarmering

Groet
Rob




Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #1 Gepost op: 29 mei 2006, 15:30:13
Vandaan werd de LL2 gealarmeerd via P2000 voor een ongeval met beknelling in Breda
Dit gebeurde niet zoals gebruikelijk met een tekst zoals "A1 Heli muizenberglaan Breda brda"
maar met de melding "A1 assistentie rit muizenberg breda brda"

Toen ik bij het ongeval stond (ik ben persfotograaf) kwam de heli ter plaatsen voor een korte behandeling waarna de patient per ambulance verder is vervoerd

Waarom word deze term gebruikt in de alarmering

Groet
Rob



Het zou kunnen zijn dat de Arts van de Traumaheli een korte maar belangrijke ingreep moest doen, die een Ambulanceverpleegkundige niet mag uitvoeren.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #2 Gepost op: 2 juni 2006, 00:57:28
Het zou kunnen zijn dat de Arts van de Traumaheli een korte maar belangrijke ingreep moest doen, die een Ambulanceverpleegkundige niet mag uitvoeren.
Klopt, vroeger kwamen ze vaak even de primperan brengen  ;D :D ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #3 Gepost op: 2 juni 2006, 10:15:04
Dit kan ook onderweg zijn. Volgens mij kwam laatst een melding binnen dat de Lifeliner 3 moest assisteren tijdens een rit. Dus dan was de ambulance al onderweg maar waren ze gestopt voor een noodzakelijke medische ingreep en daar hadden ze de assistentie van het Mobiel Medisch Team bij nodig.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Bart S

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 4 juni 2006, 10:06:14
Klopt, vroeger kwamen ze vaak even de primperan brengen  ;D :D ;)

LOL ;D ;D


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #5 Gepost op: 26 juni 2006, 10:47:24
Dit kan ook onderweg zijn. Volgens mij kwam laatst een melding binnen dat de Lifeliner 3 moest assisteren tijdens een rit. Dus dan was de ambulance al onderweg maar waren ze gestopt voor een noodzakelijke medische ingreep en daar hadden ze de assistentie van het Mobiel Medisch Team bij nodig.

En dat is niet hetzelfde al mijn eerste reactie?  ::)


N9213Q

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 2 augustus 2006, 19:04:58
Dit kan ook onderweg zijn. Volgens mij kwam laatst een melding binnen dat de Lifeliner 3 moest assisteren tijdens een rit. Dus dan was de ambulance al onderweg maar waren ze gestopt voor een noodzakelijke medische ingreep en daar hadden ze de assistentie van het Mobiel Medisch Team bij nodig.

Zoiets soortgelijks heb ik vorig jaar gezien op een parkeerplaats langs een rijksweg. Ambu vroeg de heli om assistentie. Maar omdat de toestand van het slachtoffertje
zodanig ernstig was, was men alvast gaan rijden en heeft men onderweg een rendez vous afgesproken.