Reddingsmiddelen van reddingsboot gestolen

Auteur Topic: Reddingsmiddelen van reddingsboot gestolen  (gelezen 5445 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Xandor

• Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
Reactie #10 Gepost op: 14 februari 2006, 11:08:24
http://www.noordhollandsdagblad.nl/Pagina/0,7106,15-1-1--3009230-1589-723605-,00.html

Dieven op Rescue Medemblik: 'Van reddingsmiddelen blijf je af!'

Lijkt mij dat je sowieso van ander mans spullen af blijft.....
Helaas zit de maatschappij niet zo in elkaar.
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 18 februari 2006, 11:54:43
Lijkt mij dat je sowieso van ander mans spullen af blijft.....
Helaas zit de maatschappij niet zo in elkaar.

Eens, dat is de praktijk. "Dat oude dametjes hun tas van de arm afgerukt worden, oké, maar van de reddingsboot zullen ze toch zeker wel afblijven" is een naďeve gedachte.

En "Als ze vandaag of morgen zelf een reddingsboot nodig hebben hebben ze een probleem, snappen ze dat niet" gaat uit van een denkproces bij de boefjes dat er echter niet is. Zo blijken bij terugkomst regelmatig de musketonhaken van de landvasten van de Seeker verdwenen, op klaarlichte zondagmiddag. Volkomen nutteloos want ze laten de haken naar de bodem zakken. De lijnen liepen van de meerpalen naar de boot. We hebben dat moeten veranderen, de lijnen met de haken blijven nu aan boord (best lastig) en de musketon haken gaan aan de meerpaal. Als we het veilig zouden doen gaan de brandblusser en de reseve vesten (je weet wel voor de veiligheid van eventuele gasten  ;) ) ook van boord. Dat zou betekenen dat je bij een uitruk met een AED, een zuurstofkoffer, een wervelplank, extra zwemvesten, een dompelpomp met slang, brandblusser reserve can met benzine, dodemanskoordje, sleutels van de boot, portofoons, EHBO trommel, verrekijker/nachtkijker en dan nog je persoonlijke uitrusting:  helm, reddingsvest, skibril, overlevingspak, handschoenen ... Even kijken, ben ik nog wat vergeten?  Oja, een hulpverleningsformulier, een pen en een mobieltje.

Met die laatste kun je dan mooi even bellen dat je er zo aan komt, even de spullen aan boord brengen.

Dat werkt dus ook niet. :(

Henk

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 18 februari 2006, 12:08:09
Inderdaad ze moeten met hun klauwen van de spullen afblijven.Tegenwoordig mag je blij zijn als er niet bij je wordt ingebroken,het schijnt tegenwoordig heel normaal te zijn.Hier in de regio was het een jaartje geleden de gewoonte dat er komplete redsets van de voertuigen werden gejat.Terwijl de voertuigen normaal in de kazerne stonden,wat Henk al aangaf alles achter slot en grendel of van voer/vaartuigen afhalen gaat niet,dat gaat ten koste van je inzetbaarheid

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 26 mei 2006, 15:00:24
Tja... bijna waren we onze Seekre kwijtgeweest.

Aan de voorkant was het al gelukt:

Aan de steiger zit een oog. Aan het oog zit een kabel met een slot. Dus even de steigerplank van de steiger losmaken: zit met bouten op de balken eronder.

Maar pech, aan de achterkant zit ie met nog een kabelslot vast dus: de pest in, trekken we gewoon de zelflozer open dan zinkt ie. Heb ik niets om dat het stelen niet lukt, hebben zij ook niets omdat hun bootje gezonken is. Water kwam al over de spiegel, maar een rubberboot zinkt niet zo makkelijk, dus wij werden gebeld door bewoners dat de motor half onderwater lag dat we maar eens gauw moesten gaan kijken!

pomp aan en hup weer leeg. Had ik al verteld over die zelf opblazende vesten in de buddy?

Henk

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 26 mei 2006, 16:02:42
ze zijn hier ook weer goed  bezig met diefstallen van boten en dergelijke!  :-X

Onze haven meester loopt nu ook 's nachts een of twee rondes over de haven  :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #15 Gepost op: 29 mei 2006, 22:05:53
Tja... bijna waren we onze Seekre kwijtgeweest.

Aan de voorkant was het al gelukt:

http://www.reddingbrigade.net/plaatjes/aanleg%20webcam/lossesteigerplank.jpg

Aan de steiger zit een oog. Aan het oog zit een kabel met een slot. Dus even de steigerplank van de steiger losmaken: zit met bouten op de balken eronder.

Maar pech, aan de achterkant zit ie met nog een kabelslot vast dus: de pest in, trekken we gewoon de zelflozer open dan zinkt ie. Heb ik niets om dat het stelen niet lukt, hebben zij ook niets omdat hun bootje gezonken is. Water kwam al over de spiegel, maar een rubberboot zinkt niet zo makkelijk, dus wij werden gebeld door bewoners dat de motor half onderwater lag dat we maar eens gauw moesten gaan kijken!

pomp aan en hup weer leeg. Had ik al verteld over die zelf opblazende vesten in de buddy?

http://www.reddingbrigade.net/plaatjes/aanleg%20webcam/theobekijktdeschade.jpg

Henk

:-\

Zieke figuren...

Maarre die reddingsvesten...tja...ik heb niet voor niets geen automaat!  ;D
  Ta