Hebben jullie door ook 'last' van??

Auteur Topic: Hebben jullie door ook 'last' van??  (gelezen 2292 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gepost op: 22 mei 2006, 12:51:57
Hebben jullie door ook 'last' van?? Volgens mij zit er toch een veiligheidsvest onder???  ???

http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=714642/sc=e8f564

Blouses van nieuwe politieuniform te doorschijnend
 
Gepubliceerd op maandag 22 mei 2006
 
DEN HAAG (ANP) - De blouses van de nieuwe politieuniformen zijn te doorschijnend. Bij de Nederlandse Politiebond zijn tientallen klachten van vrouwelijke agenten binnengekomen.

,,Zelfs met een witte beha is de blouse doorschijnend. De agentes voelen zich bekeken en onprettig'', bevestigde voorzitter Hans van Duijn maandag een bericht uit het AD. Van Duijn verwacht dat het aantal klachten zal groeien omdat nog niet alle agentes het nieuwe uniform hebben.

Bij de draagproeven van de nieuwe kledij kon de mate waarin de stof doorschijnend zou zijn niet worden vastgesteld, aldus de voorzitter. ,,Waarschijnlijk zijn er toen met de oude stof blouses in het nieuwe model gemaakt en kon dus niet worden vastgesteld dat de stof doorschijnend is.''

Oplossing

De oplossing van het probleem zou een bijpassend wit hempje kunnen zijn, die door de werkgever bij het uniform zou moeten worden geleverd, bepleitte van Duijn. ,,Maar als ik een dame was zou ik niet wachten tot mijn baas dit had geregeld.''

Cees den Bakker, woordvoerder van het Nederlands Politie Instituut en de Raad van Hoofdcommissarissen, zei dat de huidige blouses van dezelfde stof zijn gemaakt als van het oude blouses. ,,De nieuwe blouses hebben een andere snit en hebben emblemen op de mouwen, maar de stof is exact hetzelfde. Daar kunnen de klachten dus niet over gaan.''

Volgens Den Bakker is er een nieuwe stof in ontwikkeling, maar is die nog niet goed bevonden.




Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2006, 14:01:43
Klopt, mijn borsthaar is duidelijk zichtbaar door de bloes heen..... :P
greetz,  Enrique


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2006, 14:09:20
Ik vind ze inderdaad ook doorschijnen!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2006, 16:24:40
Klopt, mijn borsthaar is duidelijk zichtbaar door de bloes heen..... :P

Dat probleem zullen je vrouwlijke collega's niet hebben hoop ik :P

Een aantal jaar geleden waren hier al klachten over trouwens, op die site die volledig gewijdt was aan het nieuwe uniform (http://politie-uniform2002.cjb.net/).

Aan de stof zal het inderdaad niet liggen, maar wel aan de kleur. Wit schijnt nu eenmaal meer door dan blauw.

Wordt leuk trouwens met een onverwachte regenbui ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Sonic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • Kmar/Politie geďnteresseerde
Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2006, 16:28:19
En die witte kleur is ook veel besmettelijker dan blauw ::)


Nick

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 23 mei 2006, 00:21:34
En die witte kleur is ook veel besmettelijker dan blauw ::)

Maar wit is wel DE kleur deze zomer, tenminste dat zegt Leco is een of andere reclame ;)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #6 Gepost op: 23 mei 2006, 07:50:40
Mooi wit is nie lelijk....
greetz,  Enrique


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #7 Gepost op: 23 mei 2006, 10:19:23
Ach, met dit weer zal ik weinig agentes zien op straat met alleen een blouse aan  :'(
Arts  www.alphalog.nl


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #8 Gepost op: 2 juni 2006, 22:59:45
Op de een of andere manier vond ik dat lichtblauwe zo een oudebollige kleur aan het worden die al tot ver in de kleding geschiednis reikte  :P zal laatst fotos van tíg jaar terug waar ze ze ook al droegen.

Op de een of andere manier vind ik dit witte toch wat proffesioneler en echt "politie-achtig" staan   8)