Motorrijder KMAR gewond bij aanrijding - Hoogeveen 22-05-2006

Auteur Topic: Motorrijder KMAR gewond bij aanrijding - Hoogeveen 22-05-2006  (gelezen 5735 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Motorrijder Koninklijke Marechaussee gewond bij aanrijding bij DNB transport Hoogeveen

Hoogeveen – Een 34 jr. motorrijder van de Koninklijke Marechaussee raakte maandagmiddag gewond bij een aanrijding op de kruising van de Mr. Cramerweg met de Valkenlaan in Hoogeveen. Hij was samen met nog twee motorrijders bezig met een begeleiding en voerde zwaailicht en sirene. Bovendien reed hij op een voorrangsweg. Op de kruising verleende een 26 jr. vrouw uit Hoogeveen geen voorrang aan het transport. De motorrijder botste tegen de zijkant van de auto en kwam op het wegdek terecht. De vrouw raakte ook gewond en kwam bekneld te zitten in haar auto. De brandweer bevrijdde de vrouw. Een traumahelikopter kwam ter plaats voor assistentie. Beide gewonden zijn overgebracht naar het ziekenhuis in Hoogeveen.

Bron

Op het regionale nieuws (RTV Drenthe) alhier werd vermeld dat het om een begeleiding van een DNB transport ging, en dat de motorrijder zo'n 50 meter verder dan de plaats aanrijding terecht zou zijn gekomen.
Ik wens de motorrijder in kwestie veel sterkte met het herstel.


DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Rooie

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2006, 19:58:37
foto`s van het ongeval zijn te zien op: http://www.kilroynews.net/latestnews.htm ff naar beneden scrollen,

Bovenste is ook voor het bericht; directe link voor foto`s : http://www.kilroynews.net/special/2006/20060522.htm


Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2006, 20:04:58
Twee foto's voor de duidelijkheid:



Bron: Killroynews
Brandwacht 1e klas + WVD


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2006, 20:08:31
Ik ben heel benieuwd hoe dat dan verder moet. Het DNB transport moet natuurlijk door ivm. de veiligheid, maar je kan je maatje natuurlijk niet laten liggen. Zo te zien is er in ieder geval één motorrijder gestopt, is het het transport dan met één motorrijder verder gegaan?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2006, 20:30:43
Flinke klapper geweest zeg, voor de betrokken marechaussee (en ook voor zijn collega's) heel veel sterkte toegewenst!

Volgens mij rijden er ook altijd 2 Nissan Patrols mee, eentje voor en eentje achter het transport.
greetz,  Enrique


Sonic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • Kmar/Politie geïnteresseerde
Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2006, 20:37:14
Ieder geval heel veel sterkte toegewenst voor betrokkene.......
Lijkt mij best wel heel pijnlijk als je collega een ongeluk maakt,en volgens het protocol gewoon moet doorrijden :-\ :-\ :-\


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2006, 21:11:49
Als je goed kijk zie je een man in een mmt pak met een videocamera lopen. Ik vraag me af wat die er bij doet. ja filmen, dat zie ik ook.

is hij soms van het tv programma trauma NL?
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #7 Gepost op: 22 mei 2006, 21:29:13
Als je goed kijk zie je een man in een mmt pak met een videocamera lopen. Ik vraag me af wat die er bij doet. ja filmen, dat zie ik ook.

is hij soms van het tv programma trauma NL?

De kans is groot van wel  ;) want de vrouwelijke MMT"er ken ik van TV


Alex

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 57
Reactie #8 Gepost op: 22 mei 2006, 21:33:33
Als je goed kijk zie je een man in een mmt pak met een videocamera lopen. Ik vraag me af wat die er bij doet. ja filmen, dat zie ik ook.

is hij soms van het tv programma trauma NL?

Dit is volgens mij de grootste nachtmerrie van iedere motorrijder die dit soort spoedritten doet... Voor zijn collega's lijkt het me ook een afschuwelijke ervaring om je maatje bovenop een auto te klappen. Wat hun protocol zegt over het verder rijden weet ik niet, maar dat lijkt me nóg erger...
Wat die MMT-er met die camera betreft... Ik heb wel eens gehoord dat men filmt om in het ziekenhuis een duidelijk beeld te kunnen krijgen over mogelijk letsel. Je zit hier natuurlijk met een 'hoog energetisch trauma' omdat er met hoge snelheid tegen een stilstaand object is gereden. En als hij inderdaad 50 meter verderop terecht is gekomen, zal het een hele flinke klapper geweest zijn.
Je ziet dat de MMT-er ook filmt als het slachtoffer al op de brancard ligt. Misschien is dat om vast te leggen welke medische handelingen al ter plaatse zijn genomen, zodat er in het ziekenhuis geen dubbel werk wordt gedaan. Denk namelijk niet dat iemand van een MMT zelf gaat lopen filmen voor een tv-programma. Dat zou die wel wat beters te doen hebben.


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #9 Gepost op: 22 mei 2006, 21:41:16
De kans is groot van wel  ;) want de vrouwelijke MMT"er ken ik van TV

Het klopt dat die persoon van trauma NL is.
Ik heb hem ook wel op andere foto's met zijn camera op een opendag bij eelde