Als je goed kijk zie je een man in een mmt pak met een videocamera lopen. Ik vraag me af wat die er bij doet. ja filmen, dat zie ik ook.
is hij soms van het tv programma trauma NL?
Dit is volgens mij de grootste nachtmerrie van iedere motorrijder die dit soort spoedritten doet... Voor zijn collega's lijkt het me ook een afschuwelijke ervaring om je maatje bovenop een auto te klappen. Wat hun protocol zegt over het verder rijden weet ik niet, maar dat lijkt me nóg erger...
Wat die MMT-er met die camera betreft... Ik heb wel eens gehoord dat men filmt om in het ziekenhuis een duidelijk beeld te kunnen krijgen over mogelijk letsel. Je zit hier natuurlijk met een 'hoog energetisch trauma' omdat er met hoge snelheid tegen een stilstaand object is gereden. En als hij inderdaad 50 meter verderop terecht is gekomen, zal het een hele flinke klapper geweest zijn.
Je ziet dat de MMT-er ook filmt als het slachtoffer al op de brancard ligt. Misschien is dat om vast te leggen welke medische handelingen al ter plaatse zijn genomen, zodat er in het ziekenhuis geen dubbel werk wordt gedaan. Denk namelijk niet dat iemand van een MMT zelf gaat lopen filmen voor een tv-programma. Dat zou die wel wat beters te doen hebben.