Regionale Verkeerspolitie voertuigen

Auteur Topic: Regionale Verkeerspolitie voertuigen  (gelezen 490205 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1050 Gepost op: 2 november 2015, 12:19:10
Jup, volgens mij voorlopig alleen voor district Zeeland/Markiezaten.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #1051 Gepost op: 2 november 2015, 13:27:46
Ben benieuwd


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #1052 Gepost op: 2 november 2015, 15:40:57
Citaat van: MarcoV link=msg=1381476 date=1446467266
Ben benieuwd

Ik ook, vooral naar hoelang de krachtbron van het voertuig (2 liter vier cilinder) het gaat uithouden.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #1053 Gepost op: 2 november 2015, 16:02:03
Citaat van: 7131 link=msg=1381501 date=1446475257
Ik ook, vooral naar hoelang de krachtbron van het voertuig (2 liter vier cilinder) het gaat uithouden.

+1!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1054 Gepost op: 2 november 2015, 16:35:27
Ik geloof ook niet dat de dienders heel blij zijn met de V70, maar zo te lezen is dat in andere eenheden ook het geval  ;).
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1055 Gepost op: 2 november 2015, 17:14:36
Ik geloof ook niet dat de dienders heel blij zijn met de V70, maar zo te lezen is dat in andere eenheden ook het geval  ;).
Ach ja als je moest kiezen tussen een v70 of Touran. Ja dan wist ik het ook wel.::)

Een goede en goedkoper alternatief tov de 2.0 D5 van Volvo V70 is de nieuwe Volkswagen Passat Variant biTDI 240pk 4-Motion.
Is sneller, zuiniger, ruimer, en dan weet je tenminste zeker dat die 2.0 heel blijft.
En je houdt geld over voor fatsoenlijke signalering.


Odin

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #1056 Gepost op: 2 november 2015, 21:08:39
De voertuigen die momenteel besteld worden, zijn gewoon nog 5 cilinders.
2.4D, Geartronic (oude 6traps, niet de nieuwe 8-traps), AWD, met Polestar upgrade naar 230pk en 470Nm


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1057 Gepost op: 2 november 2015, 21:26:04
Wauw...:P
Van 215 pk naar een wopping 230. En 50nm koppel.
En dat voor 1200 euries.


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Reactie #1058 Gepost op: 3 november 2015, 10:22:33
Citaat van: CopVR3 link=msg=1381606 date=1446495964
Wauw...:P
Van 215 pk naar een wopping 230. En 50nm koppel.
En dat voor 1200 euries.
De oude 2.4D euro4 is juist met tunen een 'voordelige' motor, +42PK en +110NM voor hetzelfde geld. 098uo
De 2.4D5 (waar je mee rijdt) is technisch een iets andere motor en wordt door Volvo standaard al op het randje van zijn kunnen verkocht, dan blijft er niet veel te tunen over. Als je veel waar voor je geld wilt kan je beter een 2.4D4 180PK halen, die zijn goedkoper dan een D5 uit fabriek maar technisch tot hetzelfde in staat.  Polestar laat ze net onder de D5 eindigen maar elke andere tuner geeft ze dezelfde waarden als een D5. Helaas is zowel de 2.4D4 als 2.4D5 niet meer leverbaar in dit land omdat de uitstoot te hoog is.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1059 Gepost op: 3 november 2015, 11:53:42
En dus is een 2.0 biTDI veel moderner, zuiniger en veel krachtiger. Met standaard 240pk en 500nm.
In de Passat Variant met 4-motion is deze 2 seconden sneller naar de 100 en heeft een veel hogere top. Bijna 250 op de teller.
Daarnaast 10 rooitjes goedkoper dan die Chinese V70. Zelfs in Highline uitvoering.
Voor de politie heel geschikt m.i.

Overigens is een D5 prima verder te tunen dan die 230pk. En ook zo dat het heel blijft. Polestar zit echter veel te dicht tegen Volvo's ideen aan. Een goede tuner doet dit anders.
Ken een 270pk D5 met 550nm die ook na 200000km nog steeds heel is. (Op een koppakkingkje na)