Regionale Verkeerspolitie voertuigen

Auteur Topic: Regionale Verkeerspolitie voertuigen  (gelezen 476807 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #650 Gepost op: 23 oktober 2012, 18:48:57
Mee eens, 7131 weet hier alles van. Maar de auto zelf rijdt prima! Eigenlijk zouden de collega's die er in rijden gewoon met zijn alle voet bij stuk moeten houden door niet te gaan rijden zolang met niet een grote pot erop zet. Iedereen heeft het over veiligheid, gele jassen etc, maar de voertuigen zelf zijn het slechts zichtbaar! Ik snap ook niet dat een verzekeringsmaatschappij hier akkoord mee gaat. Voor het gebruik van een spijkermat moest immers iedere diender die hier mee zou gaan werken van de verzekeringsmaatschappij een cursus volgen. Een gele jas moet men ook dragen omdat bij een ongeval men anders niet verzekerd is.
Ja hoor, dat is hier ook bekend. Maar inderdaad; ondanks dat de voertuigen het nieuwste zijn op het gebied van zichtbaarheid (er waren al grotere/hogere pilonnen, gele jassen, RWS) zijn ze het slechtste zichtbaar van alles qua waarschuwverlichting.

Een Touran met Vista lichtbalk is opvallender dan een met een Freedom. Reden? Een Vista zit vol, en op de Freedom hebben ze bezuinigd door alleen de hoekjes te verlichten. Dom, vergeten kans.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #651 Gepost op: 23 oktober 2012, 20:00:38
Die signalering is juist TOP. Geen windgeruis, geen snelheid/vermogens-verlies meer. Hadden ze veel eerder moeten doen. Nu die V70's nog...........en laat ik vooral niet vergeten de verbeterde zichtbaarheid wanneer dit vooertuig in fend-off staat. Ik had ze alleen andersom geplaatst, linksvoor en rechtsachter.

Ik snap de keuze van rechtsvoor en linksachter ook niet. Wanneer je jezelf wilt laten zien en een beetje links tegen de middenas van de weg gaat rijden was een pit linksvoor handiger geweest met name op provincialewegen.
Verder lijkt mij deze keuze ook wel top, zeker gezien de puist licht die er vanaf komt, je mist alleen de alleylights maargoed zovaak gebruik je die ook weer niet. Met een beetje inventiviteit zou je die ook tussen de dakrails kunnen plaatsen.

Mwah, op papier is hij niet heel veel sneller dan de Touran maar de wegligging zal wel een stukje beter zijn. e050

Passat heeft een top van 208km/h en de Touran 199km/h. Verder zou de passat in 10,0 en de Touran in 9,9 sec naar de 100 gaan, maargoed dat is op papier, zonder ladekast en daksets, dus tja....... als ik dan hier al ergens las dat de Touran maar 180 gaat??????


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #652 Gepost op: 24 oktober 2012, 15:23:24
Verder lijkt mij deze keuze ook wel top, zeker gezien de puist licht die er vanaf komt, je mist alleen de alleylights maargoed zovaak gebruik je die ook weer niet. Met een beetje inventiviteit zou je die ook tussen de dakrails kunnen plaatsen.

Tsja, als die steegjes ook langs 's herenwegen :P
Maar wat jij zegt, zie je ook bij huisartsvoertuigen. Alleen zou het nog wat fraaier weggewerkt kunnen worden.
Vandaag met het mooie weer even paar foto's gemaakt:





Heerlijk trouwens, zo'n Passat met opbouw van het type 'simpel doch effectief' O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #653 Gepost op: 29 oktober 2012, 07:45:04

Dienst: Verkeershandhavingsteam Regio Politie Utrecht
Soort voertuig: Alcoholbus
Roepnummer:
Merk & type: Mercedes Sprinter 315CDI
Kenteken: 75-ZB-PF
Bijzonderheden:


Dienst: Verkeershandhavingsteam Regio Politie Utrecht
Soort voertuig: Vrachtwagen
Roepnummer:
Merk & type: Mercedes Benz Atego
Kenteken: BR-TF-77
Bijzonderheden: Voornamelijk voor brommercontrole's


Dienst: Verkeershandhavingsteam Regio Politie Utrecht
Soort voertuig: ANPR Auto
Roepnummer: AVLS 6.33
Merk & type: Ford Focus
Kenteken: 46-TF-LT
Bijzonderheden:


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #654 Gepost op: 29 oktober 2012, 09:54:08

Dienst: Verkeershandhavingsteam Regio Politie Utrecht
Soort voertuig: ANPR Auto
Roepnummer: AVLS 6.33
Merk & type: Ford Focus
Kenteken: 46-TF-LT
Bijzonderheden:

Blijft een gave bak!
Alleen jammer dat men niet weet hoe verkeerspolitie geschreven moet worden (kleine ergernis  >:D)
Senior GGP / Oost-Brabant


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #655 Gepost op: 29 oktober 2012, 10:12:15
Blijft een gave bak!
Alleen jammer dat men niet weet hoe verkeerspolitie geschreven moet worden (kleine ergernis  >:D)
Verkeerspolitie - als je het al schrijft - schrijf je met Haaglanden, Amsterdam-Amstelland of Rotterdam-Rijnmond er achter. Utrecht heeft geen VP, alleen een VHT 8)


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #656 Gepost op: 29 oktober 2012, 10:22:11
Verkeerspolitie - als je het al schrijft - schrijf je met Haaglanden, Amsterdam-Amstelland of Rotterdam-Rijnmond er achter. Utrecht heeft geen VP, alleen een VHT 8)

Zoiets had ik ook begrepen......maar wat staat er op de motorkap ?
Wel mooi overigens dat die Focus ST nog steeds rond rijdt.


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #657 Gepost op: 29 oktober 2012, 10:46:48
Zoiets had ik ook begrepen......maar wat staat er op de motorkap ?

Op dit moment niks.




Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #658 Gepost op: 29 oktober 2012, 10:49:34
Verkeerspolitie - als je het al schrijft - schrijf je met Haaglanden, Amsterdam-Amstelland of Rotterdam-Rijnmond er achter. Utrecht heeft geen VP, alleen een VHT 8)

Haha, dat is niet wat ik bedoelde maar ik had deze reactie kunnen verwachten  :D
Het is een kleinigheid, maar je schrijft verkeerspolitie dus aan elkaar!
Senior GGP / Oost-Brabant


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #659 Gepost op: 29 oktober 2012, 11:14:00
@Canonfreak; Op de motorkap van de Ford bedoel ik natuutlijk  ;)