Voordat we teveel afwijken van de topic, ik sluit mij aan bij r1200gs. Al een kleine 10 jaar zit er geen aanzienlijk verschil meer tussen bijvoorbeeld Mercedes en Volvo, de een is beter in dit de ander in dat. Een beetje google en op NCAp kijken zal dat bevestigen.
Maar bij de wijkteam noodhulpvoertuigen was de doorslaggevende eis dat alles (alle voertuigen) bij 1 leverancier (een-merk beleid) vandaan moest komen. Dan hou je al niet veel over.
Daarbij moest de leverancier ook nog eens turn-key voertuigen leveren. En toen was de beslissing al genomen want alleen Volvo en Volkswagen (die hals over kop Honac had ingelijfd) konden dat. En dan ben je dus klaar met de aanbesteding en is alles wat daarna komt poppenkast. En die laatste opmerking blijkt ookal uit het feit dat men het één-merk beleid overbvoord moest zetten en een één-merk beleid per segment moest gaan voeren. Want anders was alleen VW over gebleven en was
POlitie
Nederland een onderdeel van PON geworden
Heden ten dage kan BMW ook turn-key voertuigen leveren en zelfs af-fabriek.
back-on topic