Regionale Verkeerspolitie voertuigen

Auteur Topic: Regionale Verkeerspolitie voertuigen  (gelezen 477309 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #820 Gepost op: 27 juni 2013, 02:14:39
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1178095 date=1372290398
Euhm bedoel je niet de XC 90? want de V90 is volgens mij al een tijdje uit de running  998765

Tsja, je blijft je verbazen over de bezuinigingen ;D


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #821 Gepost op: 27 juni 2013, 05:42:06
Zie het al de heren zijn niet op de hoogte. Per 2015 komt Volvo met de nieuwe V90 en wordt de V 70 uit productie genomen. De geruchten zijn dat er een 4 cilinder komt die ergens rond de 300 pk moet gaan leveren ( volgens de autobladen ).


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #822 Gepost op: 27 juni 2013, 06:55:54
Volvo S90 en V90 keren terug
woensdag 20 februari 2013
Gisteren veroorzaakte Volvo een onverwachte nieuwslawine door in één keer het gros van haar productgamma in opgefriste gedaante te presenteren. Onder de gefacelifte modellen de S80 en de V70. Onthoud die namen goed, want vanaf 2015 zijn ze historie. Voor hun opvolgers haalt Volvo namelijk de oude modelnamen S90 en V90 van stal.

Volvo heeft gezegd dat hun hele modellenaanbod voor 2015 in het nieuw gestoken zal worden. Gisteren kregen we daarvan al het nodige mee, maar ook compleet of grotendeels nieuwe modellen zitten in de pijplijn. De voor 2014 aangekondigde XC90 is er daar een van, kort gevolgd door de opvolgers van de S80 en V70. In 2015 moeten deze nieuwe Volvo’s klaarstaan, met achterop respectievelijk S90 en V90. Namen die het Zweedse merk al eens hanteerde tussen 1997 en 1998 voor de vervangers van de 960 en 960 Estate, de topmodellen destijds.

Uitgebreide 90-serie
De S80 en V70 ‘veranderen’ in S90 en V90 is niet het enige plan dat Volvo heeft met de toekomstige 90-serie. Meer modellen zullen eronder gehangen worden. Zo gaat de volgende XC70 als V70 Cross Country door het leven, wat volledig in lijn ligt met de onlangs gepresenteerde V40 Cross Country, en duiken er verhalen rond een C90 op. Volgens de geruchten die de ronde doen kunnen we deze grote coupé al verwelkomen op de IAA Frankfurt 2013 in september. De nieuwe XC90 blijft gewoon zo heten.

Bron: www.autowereld.com


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #823 Gepost op: 27 juni 2013, 10:48:20
Daar was ik inderdaad nog niet van op de hoogte.




Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #825 Gepost op: 27 juni 2013, 11:54:53
Citaat van: r1200gs link=msg=1178110 date=1372304526
Zie het al de heren zijn niet op de hoogte. Per 2015 komt Volvo met de nieuwe V90 en wordt de V 70 uit productie genomen. De geruchten zijn dat er een 4 cilinder komt die ergens rond de 300 pk moet gaan leveren ( volgens de autobladen ).
Nou dat klinkt goed, en als ik die foto van onze langemotormuis mag geloven ziet hij er ook nog eens ruim uit. We gaan het afwachten wanneer deze goed gekeurd worden om voor jullie de weg op te gaan.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
Reactie #826 Gepost op: 27 juni 2013, 19:24:27

Dienst: Politie
Soort voertuig: Onopvallend radar-voertuig
Merk & type: Ford Focus
Kenteken: **-**-**
Bijzonderheden: Flitslamp in de gril.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dienst: Politie
Soort voertuig: Onopvallend radar-voertuig
Merk & type: Ford Focus
Kenteken: **-**-**
Bijzonderheden: Gat in gril onder kenteken, heeft vroeger flitslamp gezeten.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dienst: Politie
Soort voertuig: Onopvallend radar-voertuig
Merk & type: Volkswagen Touran
Kenteken: **-**-**
Bijzonderheden: Pitje voor (blauwe) lamp rechts achterop op het dak. Flitslamp in de gril.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dienst: Politie Oost-Nederland
Soort voertuig: Onopvallend radar-voertuig
Merk & type: Volkswagen Transporter T5 1.9TDI
Kenteken: *-***-**
Bijzonderheden: Multaradar CD achterin. Tevens speciale achterruit vanwege radar.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #827 Gepost op: 27 juni 2013, 20:26:49
Citaat van: Sasla link=msg=1178400 date=1372354393
Volgens mij is dat gewoon onderdeel van de flitsinstallatie. Blauwe flitsers hebben weinig nut op radarvoertuigen, plus dat het een nogal vreemde plek zou zijn.

Toch is met de huidige digitale setjes met infrarood geen gewone flitslamp meer nodig. Dat was juist een positieve verandering om schrikreacties te voorkomen..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #828 Gepost op: 27 juni 2013, 21:45:07
Citaat van: DiNozzo link=msg=1178445 date=1372357609
Toch is met de huidige digitale setjes met infrarood geen gewone flitslamp meer nodig. Dat was juist een positieve verandering om schrikreacties te voorkomen..

Zelfs voor het geoefende oog zijn radarvoertuigen tegenwoordig inderdaad moeilijk te herkennen. Het enige waarin je het vaak kan zien, is dat het voertuig een plastic kentekenplaat heeft. Voor de rest is alles heel erg netjes weggewerkt.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #829 Gepost op: 28 juni 2013, 01:10:55
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1178179 date=1372326893
Nou dat klinkt goed, en als ik die foto van onze langemotormuis mag geloven ziet hij er ook nog eens ruim uit. We gaan het afwachten wanneer deze goed gekeurd worden om voor jullie de weg op te gaan.

Ik kan me niet heugen dat we met ruime auto's ooit boeven hebben gevangen....  :o. Misschien dat iets van een paar kilo minder, een milieu labeltje lager, een paar centjes goedkoper en een kilometertje sneller wat meer zou opleveren....  :D Maar ja, boeven vangen doen we liever niet in Nederland dus waarom blauw denken als we rood kunnen zijn 98uiye

(want een boef in de gevangenis kost meer dan een politie agent op straat (achter het buro))
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens