Regionale Verkeerspolitie voertuigen

Auteur Topic: Regionale Verkeerspolitie voertuigen  (gelezen 490522 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #870 Gepost op: 25 september 2013, 01:06:04
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1204114 date=1380054551
Yup, maar alleen bibeko. Al onze radarauto's zijn ook voorzien van stop/volgen transparanten en blauwe plakpit

Buiten het feit dat ik de noodzaak van blauw en stopborden bij een radarwagen volledig nutteloos vindt, ben ik wel jaloers...

Sjonnie

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #871 Gepost op: 25 september 2013, 23:16:31
Wij doen als BOA ook alleen maar statische controles of d.m.v. de radarauto of het statief, rijdende controles wil onze leiding niet aan.
Een stoptransparant en blauw pit kan makkelijk zijn, transparant als je onderweg wat tegenkomt en je met z'n 2 bent kun je toch iemand
veilig aan de kant zetten en de blauwe pit is wel makkelijk als je ooit bij verkeersongval uitkomt en je de afzetting alvast kunt doen, valt dan meer
op dan de alarmverlichting.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #872 Gepost op: 30 september 2013, 13:14:06
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1204054 date=1380045347

Eenheid: Amsterdam
Dienst: Dienst Controle Infrastructuur Verkeer
Bureau: Verkeershandhavingsteam
Soort voertuig: Surveillance voertuig
Kenteken 23-SBD-6
Wagenparknummer: 1290
Merk & type: Volkswagen Touran 2.0TDI DSG
Bijzonderheden: Voorzien van ANPR op de plek van de mistlampen

erg netjes gemonteerd.  :-\

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #873 Gepost op: 30 september 2013, 13:20:24
Bij ons in de regio hebben ze in een noodhulpauto zo'n ANPR-camerablokje op het dashboard gemonteerd.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #874 Gepost op: 30 september 2013, 15:01:10
Netjes weggewerkt op de plaats van de mistlampen, al wordt een paaltje raken nu een erg dure grap.  >:D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #875 Gepost op: 30 september 2013, 18:35:25
Bijzonder onlogische en onhandige plek. Naast het feit dat je nauwelijks in een grasberm kunt gaan staan zal het hele systeem in de winter ook nauwelijks bruikbaar zijn vanwege strooizout, vuil, sneeuw en water op de lens  :-X
Onze nieuwe ANPR-auto heeft dezelfde camera op het dashbord en achter de achterruit.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

7131

• Senior gebruiker
Reactie #876 Gepost op: 30 september 2013, 19:07:04
Citaat van: Jerommeke link=msg=1205710 date=1380558925
Bijzonder onlogische en onhandige plek. Naast het feit dat je nauwelijks in een grasberm kunt gaan staan zal het hele systeem in de winter ook nauwelijks bruikbaar zijn vanwege strooizout, vuil, sneeuw en water op de lens  :-X
Onze nieuwe ANPR-auto heeft dezelfde camera op het dashbord en achter de achterruit.

Ik denk dat je bedoelt te zeggen dat jij denkt dat het een iets wat onlogische plek zou kunnen zijn. Objectief oordelen over de plaatsing van deze camera kun je natuurlijk pas wanneer je er zelf mee gewerkt zou hebben. Is dat zo ? Ik denk namelijk van niet. Was dat wel het geval geweest dan had je denk ik bovenstaande reactie niet geplaatst. Dit is een van de, zo niet de beste ANPR-configuratie waar ik tot nu toe mee heb mogen werken. Deze is zelfs zo goed dat ie onder de meest absurde hoek zelfs brom/snorfiets kentekenplaten leest en ook de blauwe taxi-platen leest ie als een "malle". En de vervuiling door regen, sneeuw etc deren deze camera niet of nauwelijks. Mooi he, zo'n Amsterdamse "eigen" bouw ! :D  En natuurlijk zal deze configuratie minder goed "lezen" staand in de berm voorzien van hoog gras. Maar als dat de enige handicap is weet ik daar wel een oplossing voor te vinden, namelijk gewoon lekker rijden met dat ding. Daar is een auto namelijk uitermate goed voor geschikt  ;)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #877 Gepost op: 1 oktober 2013, 00:12:41
Citaat van: 7131 link=msg=1205733 date=1380560824
Objectief oordelen over de plaatsing van deze camera kun je natuurlijk pas wanneer je er zelf mee gewerkt zou hebben. Is dat zo ? Ik denk namelijk van niet.

Ik zit, v.w.b. ANPR, redelijk dicht bij het vuur. Ook voor de opbouw van een nieuw voertuig, wensen, eisen en testresultaten. Vandaar mijn verwondering.
Maar misschien is het in de stad wat minder als ''in de provincie''.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

7131

• Senior gebruiker
Reactie #878 Gepost op: 1 oktober 2013, 01:01:46
Citaat van: Jerommeke link=msg=1205850 date=1380579161
Maar misschien is het in de stad wat minder als ''in de provincie''.

Geen idee. Ik heb tot nu toe alleen maar gewerkt met ANPR camera's op de hoedenplank, op het dashboard, bij de binnenspiegel, gemonteerd bij de mistlampen en in de dakset..........in zowel stedelijke, provinciale en snelwegsetting. Maar als jij het idee hebt dat jullie optie de betere is en het werkt voor jullie dan zeg ik: mission accomplished !

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #879 Gepost op: 8 oktober 2013, 22:52:03
Citaat van: EvEs link=msg=1204155 date=1380063964
Buiten het feit dat ik de noodzaak van blauw en stopborden bij een radarwagen volledig nutteloos vindt, ben ik wel jaloers...

Ben ik volledig met je eens! Immers als mensen door rood gereden zijn en er politie achter ze rijdt stoppen ze direct. Elk wettelijk regeltje over stopteken geven is volledig overbodig, iedereen gehoorzaamd direct.  098uo

Het gaat niet om de functie van het voertuiig, het gaat om het doel: wetshandhaving. Dus is elk voertuig met stopbord en pit. Dat is voor de (top) commissaris zo en ook voor de (botem) boa's ook zo. En met alle respect voor de ... wie zal dat stopbordje meer gebruiken ??? Zo dus welke medaile heeft welke keer zijde???
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens