Koppelen SIGMA-tenten

Auteur Topic: Koppelen SIGMA-tenten  (gelezen 15182 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

s.wurfbain

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #20 Gepost op: 6 augustus 2010, 11:38:18
[Ja dat kan je moet dit vragen bij de firma ACD.nl, zij repareren deze tenten ook


Diederick

  • Student, vrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • SIGMA, NRK, COC, student HBO-V
Reactie #21 Gepost op: 6 augustus 2010, 14:23:09
Mij werd bij het oefenen verteld dat het wel mogelijk is, maar of iemand weet hoe...

Lijkt me trouwens ook niet per sé handiger, ik zou ze eerder tegenover elkaar zetten of in een cirkel wanneer je er meer dan twee hebt, met de ingangen naar elkaar toe. Om met slachtoffers door een gang van tenten heen te moeten lijkt me namelijk niet wenselijk.
“Nothing in the world is more dangerous than a sincere ignorance and conscientious stupidity.”  - Martin Luther King Jr.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #22 Gepost op: 6 augustus 2010, 14:27:20
Mij werd bij het oefenen verteld dat het wel mogelijk is, maar of iemand weet hoe...

Lijkt me trouwens ook niet per sé handiger, ik zou ze eerder tegenover elkaar zetten of in een cirkel wanneer je er meer dan twee hebt, met de ingangen naar elkaar toe. Om met slachtoffers door een gang van tenten heen te moeten lijkt me namelijk niet wenselijk.

aan elk voordeel zit zijn nadeel.. Ik zou zelf ook geen voorstander wezen om 2 tenten aan elkaar te koppelen. 1 van de redenen zijn, tijdens drukte en hectiek loop je elkaar toch al voor de voeten moet je na gaan als je 12 of 16 slachtoffers hebt.. (in aan elkaar gekoppelde tenten..)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 6 augustus 2010, 16:16:33
[Ja dat kan je moet dit vragen bij de firma ACD.nl, zij repareren deze tenten ook
Waarom een topic van vier jaar geleden weer nieuw leven inblazen? :|

Er staat ook nog een plaatje bij maar dat kopieren daarvan lukt me niet :-\
Mij wel :):


Een (Engelstalige) gebruiksaanwijzing van de fabrikant is via deze link te vinden, inclusief instructie over koppelen. Lijkt erop dat Lotus Bianca over een Nederlandse vertaling beschikt.


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #24 Gepost op: 9 augustus 2010, 13:45:41
En de foto's op deze site bewijzen dat het ook echt kan:
http://www.sigmanwn.nl/dance.htm


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #25 Gepost op: 28 januari 2011, 22:59:16
Sorry voor het opduiken van dit topic e050

Als ik dit zo lees, is het inderdaad technisch mogelijk om tenten te koppelen. Maar nu is mijn vraag; zijn er mensen (bijvoorbeeld een TL-Sigma of -bij voorkeur- een HGN!) die ervaring hebben met het werken in een gekoppelde tent?
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #26 Gepost op: 28 januari 2011, 23:27:01
Buiten de interne logistiek als het gewondennest eenmaal operationeel is, moet er ook ergens een moment van beslissen zijn de tenten te koppelen. Het lijkt mij dat dit besluit valt voordat het nest operationeel is, omdat het mij ondoenlijk lijkt de tenten nog te koppelen als er eenmaal gewerkt wordt. Een tent is ingericht voor een bepaalde capaciteit lijkt mij, dus wanneer is deze capaciteit niet meer toereikend
en valt dus het besluit te koppelen?
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


ambukampen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
Reactie #27 Gepost op: 29 januari 2011, 17:51:53
Sorry voor het opduiken van dit topic e050

Als ik dit zo lees, is het inderdaad technisch mogelijk om tenten te koppelen. Maar nu is mijn vraag; zijn er mensen (bijvoorbeeld een TL-Sigma of -bij voorkeur- een HGN!) die ervaring hebben met het werken in een gekoppelde tent?
Ik zou denken aan de opvang van veel T3 Slachtoffers, waarom dan niet tenten koppelen?
Ambulancechauffeur,  Verpleegkundige B ambulance, PHTLS, TECC


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #28 Gepost op: 31 januari 2011, 09:33:08
Ik zou denken aan de opvang van veel T3 Slachtoffers, waarom dan niet tenten koppelen?

T3's wil je in principe niet in je tent hebben, daar is een alternatief circuit/ een alternatieve flow voor (met de bus naar huisarts/sporthal etc)
In principe wil je die T3's zo snel mogelijk weg hebben, T3's zijn vaak zittende patiënten en daar zijn de tenten niet op ongericht.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #29 Gepost op: 31 januari 2011, 11:11:29
T3's wil je in principe niet in je tent hebben, daar is een alternatief circuit/ een alternatieve flow voor (met de bus naar huisarts/sporthal etc)
In principe wil je die T3's zo snel mogelijk weg hebben, T3's zijn vaak zittende patiënten en daar zijn de tenten niet op ongericht.

Een tent is een tent, en die kan je voor veel toepassingen gebruiken..   Zijn alle T1 en T2 al weg, gewoon met de reguliere ambulances, en je hebt nog 20 T3 te behandelen, kan je een tent daar ook voor gebruiken...

Zo ken ik nog wel 100 toepassingen van een dergelijke sigmatent.  Briefing ruimte, manschappen ruimte, lunch room,

Denk ook een uitbuiten de kaders Jacques..   998765 998765 :D :D :D