Plaats hier je bewerkte foto's van hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: Plaats hier je bewerkte foto's van hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 90270 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Bart v Wijk

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #290 Gepost op: 24 maart 2012, 21:23:35
een van de twee Landcruisers T70 van de reddingsbrigade Callantsoog



Bart v Wijk

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #291 Gepost op: 24 maart 2012, 21:33:54
Foto is niet bewerkt maar springt er wel heel mooi uit in de sneeuw ;)

quizvraag: weet iemand waar deze ambu voor dient?;) (Ik wel)



YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #292 Gepost op: 24 maart 2012, 21:41:47
Ik weet dat een huisartsenpost in Amsterdam dit soort voertuigen heeft. Kennis van me was huisarts in opleiding en kreeg deze auto wel eens mee.


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #293 Gepost op: 24 maart 2012, 21:43:18
Een 'nationalistische' foto gemaakt bij een aanrijding in Pijnacker: :P


Ik vind 'm vet! Heb je een grotere versie voor me als bureaubladachtergrond?


Bart v Wijk

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #294 Gepost op: 24 maart 2012, 21:43:53
Ik weet dat een huisartsenpost in Amsterdam dit soort voertuigen heeft. Kennis van me was huisarts in opleiding en kreeg deze auto wel eens mee.

Fout ;) Het zijn oude auto's van meditaxi.. en dus inderdaad vroeger nog wel eens als zodanig gebruikt.. vandaag de dag echter een totaal andere functie :P


Bart v Wijk

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #295 Gepost op: 24 maart 2012, 22:10:39
Wilde het niet te snel verklappen maar vooruit :P
Autos zijn nu in gebruik bij Het AMC Arrest Onderzoek (in totaal 2 stuks). Rijden niet meer met spoed maar worden gebruikt voor het uitlezen van gebruikte AEDS in heel Noord Holland. Nu kan je denken: Waarom dan alsnog in BiZa striping? Regelmatig moeten wij naar burgers/bedrijven/sportclubs/ehbo-verenigingen die nog niet van het onderzoek weten/wisten. Als we dan in een "ambu" aan komen rijden wekt dat ook meteen een beetje vertrouwen. Buiten dat is het in de binnenstad van Amsterdam wel erg gemakkelijk als we in de buurt van een Politiebureau/Brandweer kazerne moeten parkeren ;)


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #296 Gepost op: 26 maart 2012, 13:49:29
Wilde het niet te snel verklappen maar vooruit :P
Autos zijn nu in gebruik bij Het AMC Arrest Onderzoek (in totaal 2 stuks). Rijden niet meer met spoed maar worden gebruikt voor het uitlezen van gebruikte AEDS in heel Noord Holland. Nu kan je denken: Waarom dan alsnog in BiZa striping? Regelmatig moeten wij naar burgers/bedrijven/sportclubs/ehbo-verenigingen die nog niet van het onderzoek weten/wisten. Als we dan in een "ambu" aan komen rijden wekt dat ook meteen een beetje vertrouwen. Buiten dat is het in de binnenstad van Amsterdam wel erg gemakkelijk als we in de buurt van een Politiebureau/Brandweer kazerne moeten parkeren ;)

Of wel: we maken misbruik van de strepen  >:(
Weet wel dat burgers wat van je verwachten als je langs rijd in zo'n auto en ze hebben hulp nodig!!
1:87 modelletjes:  


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #297 Gepost op: 26 maart 2012, 18:28:44
Of wel: we maken misbruik van de strepen  >:(
Weet wel dat burgers wat van je verwachten als je langs rijd in zo'n auto en ze hebben hulp nodig!!
Op het moment dat je langs een ongeval met letsel rijdt (en er is nog niemand aanwezig) heb je inderdaad een probleem.


amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
Reactie #298 Gepost op: 26 maart 2012, 21:26:57
wie zegt dat diegene die dan in die auto zit geen hulp kan en of hulp verleent
er word gelijk weer het negatieve van iets gezien (jammer)


Bart v Wijk

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #299 Gepost op: 27 maart 2012, 13:39:41
Ja na een PM naar mij toe had je direct geweten dat we uitgebreid opgeleid zijn om Eerste Hulp ter plaatse te verlenen waar nodig. We hebben van Eerste Hulp tot AED mee in de auto en kunnen de auto in geval van nood ook in Fend-off positie zetten. En dat burgers iets van ons verwachten daar zijn we ons maar al te goed van bewust. Bovendien hebben deze auto's in verband met het onderzoek tot een aantal jaar geleden ook met spoed meegereden naar Reanimaties. Voor je gaat bekritiseren moet je misschien eerst meer informatie hebben ;). De reden dat ik vroeg of mensen weten waar de auto voor wordt gebruikt is meer omdat er natuurlijk geen wagennummer/regio oid op staat. Overigens hangt op de voorruit wel informatie die duidelijk maakt dat het om Reanimatie onderzoek gaat.