Plaats hier je bewerkte foto's van hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: Plaats hier je bewerkte foto's van hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 89275 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

SiebJr

  • Vrijwillige Brandweer - Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
Reactie #150 Gepost op: 22 oktober 2009, 14:38:27
Toevallig vrij vandaag en zal proberen nu het motion effect aan een foto te geven. Zoals bij de boot (sorry JelZo als ik in je voor ben...)

Redelijk simpel, maar het verne*keratieve er aan is dat het op detail neerkomt.. Met andere woorden, als je het perfect wilt doen heb je meer tijd nodig!

Allereerst had ik een foto nodig van een rijdend voertuig. Ik ben zo vrij geweest om binnen het forum een foto te zoeken en heb de onderstaande gebruikt. Het staat onder copyright van Edwin V W. Ik wilde eerst vragen of ik de foto kon gebruiken, maar ik was bang dat ik niet de tijd kon vinden in de nabije toekomst om deze handleidingen hier neer te zetten.



Mooie ambu waar de bladeren op de achtergrond mooi kunnen blurren!


Stap 1



Open photoshop en zorg dat de afbeelding in een aparte layer zit, aangezien we hier mee gaan werken. Dus niet in de background.


Stap 2



Pak je lassotool (zie rode streep) en knip de ambu uit.


Stap 3



Als je alles hebt zoals hier boven ga er dan op staan en druk rechtermuisknop en selecteer copy layer zoals op onderstaande afbeelding:




Stap 4



Selecteer nu de layer van de oorspronkelijke foto (zie rode streep). Ga dan boven in de taak balk naar "filter" > "blur" > "Motion blur" zoals te zien is op de afbeelding. Klik hier op en je krijgt het onderstaande pop-up:



Daar zie je angle (hoek) en distance (afstand). met de angle kan je de hoek bepalen waar het de motion heen gaat. Met de distance bepaal je de afstand van de motion (je rekt in principe de foto uit, en de distance bepaald de afstand hier van.

Ben je zo ver druk op ok!

In principe ben je nu klaar. Maar soms wil je wat meer..


Stap 5



Zoals je kunt zien heb ik de smudge tool gepakt op een zeer groot formaat. Hier heb ik de achterkant van de ambu een halve centimeter naar links bewogen en toen een halve centimeter naar rechts (op oorspronkelijk positie dus). Aangezien de abmu in een soort van hoek staat vond ik het leuk om de achterkant iets vager te maken. Kijk maar of je dat wilt of niet.


Uit eindelijk is het dit geworden:




Ik heb dit in een snel tempo gedaan en ik ben niet 100% tevreden. Door snelheid ben ik zo nu en dan wat slordig geweest, maar het idee is denk ik duidelijk!


LET OP!

Wat wel belangrijk is, is dat je een foto neemt die een motion blur kunnen hebben (zoals de boot! die straalt actie uit!!!) En werk het liefste met grote foto's zodat je gedetailleerd aan het werk kan gaan!!


Succes!


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #151 Gepost op: 22 oktober 2009, 19:39:45
Komt iééé!

 :P Ik kan me prima vermaken in dit topic..



Engeltje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 243
Reactie #152 Gepost op: 23 oktober 2009, 14:19:13
@SiebJR

Mooi gedaan! Er zit alleen nog 1 give-away in je foto... Je wielen draaien op grotere snelheid dan de ambu rijdt, je zou die dus eigenlijk nog op een aparte laag moeten uitknippen en per wiel een radial blur moeten geven of smudgen.

Maar voor de rest ziet het er knap uit!
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #153 Gepost op: 24 oktober 2009, 00:41:18
Dit was hem:



En dit werd hem:



Originele foto komt van seriouswheels.com

Echt superhandig dit!

Edit: Oeps geen foto van een brandweerauto.. vergeef het mij..


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #154 Gepost op: 24 oktober 2009, 00:56:24
Vroeger al eens geplaatst; maar helaas verdwenen:

Origineel:



Bewerkt:



Helaas is bij het uploaden op MySpace wat kwaliteit verloren gegaan, maar het idee lijkt me duidelijk  8)


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #155 Gepost op: 24 oktober 2009, 13:58:00
Even geprobeerd, resultaat vind ik zelf niet tegenvallen :P

Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #156 Gepost op: 24 oktober 2009, 14:34:37
Ik krijg pijn aan m'n ogen Willem! Bij deze kan je dan beter een zoom-blur doen! O0
343, never forget.


Bart S

  • Gast
Reactie #157 Gepost op: 24 oktober 2009, 15:45:21
En toch ben ik het nog steeds niet eens met de topictitel. Ik zie bewerkte foto's van HV voertuigen, en geen foto's van bewerkte HV voertuigen!


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #158 Gepost op: 24 oktober 2009, 17:30:01
En toch ben ik het nog steeds niet eens met de topictitel. Ik zie bewerkte foto's van HV voertuigen, en geen foto's van bewerkte HV voertuigen!

We kennen jou ambulance wel even bewerken als jij er nog in zit  ::) :P


Bart S

  • Gast
Reactie #159 Gepost op: 24 oktober 2009, 19:16:15
We kennen jou ambulance wel even bewerken als jij er nog in zit  ::) :P

het is 'kunnen jouw'.... :) en de rest van het dreigement zal ik maar niet te serieus nemen....