GRIP 1 Zeer grote brand winkelpand - Hengelo 27-05-2006

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand winkelpand - Hengelo 27-05-2006  (gelezen 8416 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

neb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #30 Gepost op: 28 mei 2006, 01:29:29
Beste Palmpie,

even een kliene correctie, volgens mij is de crach-tender wel eerder ingezet
namelijk op de open dag van de brandweer.

grootnisse oet Hengel


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #31 Gepost op: 28 mei 2006, 13:24:14
Beste Palmpie,

even een kliene correctie, volgens mij is de crach-tender wel eerder ingezet
namelijk op de open dag van de brandweer.

grootnisse oet Hengel

 ??? ??? ??? ??? ??? ik snap hem ff niet.... :)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #32 Gepost op: 28 mei 2006, 13:28:39
Ach... gewoon in de 1/2 jaarlijkse controle zetten door een inspectiebureau. Bij een nee conclusie de gebruiksvergunning in gaan trekken.... Wedden dat ze het dan niet meer doen...  ;D ;D ;D ;)
Ach,laat ik het zo zeggen.Ik kom vrijwel dagelijks in dit soort winkels,laat ik maar zwijgen van wat je allemaal tegenkomt.Laat ik het er maar ophouden dat je beter permanent een preventiemederwerker kan neerzetten :-X :-\ :-X


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #33 Gepost op: 28 mei 2006, 13:37:17
Ach,laat ik het zo zeggen.Ik kom vrijwel dagelijks in dit soort winkels,laat ik maar zwijgen van wat je allemaal tegenkomt.Laat ik het er maar ophouden dat je beter permanent een preventiemederwerker kan neerzetten :-X :-\ :-X

Wel goed voor de werkgelegenheid!  ;D ;D ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #34 Gepost op: 28 mei 2006, 13:44:46
http://www.telegraaf.nl/binnenland/43624681/Nablussen_brand_Hengelo_gestaakt.html

zo 28 mei 2006, 13:01
Nablussen brand Hengelo gestaakt
HENGELO - Het nablussen van de brand zaterdag in een aantal winkel- en woonpanden in het centrum van Hengelo is zondag gestaakt. In de nacht van zaterdag op zondag laaide een brandhaard nog even op, waardoor de brandweer nog een aantal uren het vuur moest bestrijden, aldus een woordvoerster van de gemeente zondagmiddag.

Het onderzoek naar de oorzaak van de brand is begonnen, maar de technische recherche zal maandag pas op volle kracht aan het onderzoek beginnen, aldus de woordvoerster. De mobiele eenheid bewaakt de beschadigde panden.

De hevige brand die in een filiaal van Blokker aan de Enschedesestraat uitbrak, sloeg over naar het naastgelegen Kruidvat, de voormalige Bellevue bioscoop en de sportzaak Time Out. Op de drogisterij na zijn alle panden, inclusief de vijftien woningen, volledig uitgebrand. Persoonlijke ongelukken hebben zich niet voorgedaan.

Het is niet de eerste keer dat een filiaal van Blokker in vlammen opgaat. In januari ontstond brand in een filiaal te Krommenie, waardoor uiteindelijk elf winkels in vlammen opgingen en veertien woningen zwaar werden beschadigd. En vorige week viel ook in België nog een Blokker-winkel ten prooi aan de vlammen. De brand zou zijn aangestoken.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #35 Gepost op: 28 mei 2006, 13:49:24
Een klein wonder na de grote brand

HENGELO - En dan, helemaal aan het einde van de zenuwslopende nacht en dag erna, is er een wonder. Met een hoogwerker inspecteert de brandweer de zolderverdieping vier hoog van het Blokkercomplex. Alles eronder is zwart en staat op instorten, maar hier hebben de voorwerpen nog wat kleur. En er beweegt iets. Nee, er bewegen twee dingen... twee dieren. Eén parkiet in een kooitje en een kat. Ze hebben onmogelijke omstandigheden overleefd.
Langzaam daalt de brandweer met beide dieren in het bakkie van de hoogwerker neer. Haar moeder slaat een arm om Sara Annink die met de handen voor de mond omhoog kijkt. Ze dacht dat haar poes dood was. Er was in de vlucht voor rook en vuur geen tijd meer om hem mee te nemen. ‘Chester, Chester,’ roept ze. ‘Ik ben zo blij’.

Bron:Tubantia


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #36 Gepost op: 28 mei 2006, 13:55:04
Wonderen zijn de wereld nog niet uit.. :)


guest1564

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 28 mei 2006, 18:05:11
16:41:48 28-05-06 G BRAN A  
PRIO 2 ASS 1 TS / 1 HW SMUTSSTRAAT HENGELO OV 1131HGC 1151HGC ( NABLUSSEN )  
     A  0603194BRW HENGELO-CENTRUM ( GROEP 5 )  
     A  0605111BRW TWENTE ( OVD MIDDEN )  
     A  0605112BRW TWENTE ( OVD MIDDEN )  
     A  0605201BRW HENGELO ( TS-1132 CENTRUM )  
     A  0605203BRW HENGELO ( HW-1151 CENTRUM )  
     A  0605310BRW TWENTE ( MONITORCODE )
en ze gaan nog ff verder met nablussen


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #38 Gepost op: 28 mei 2006, 19:01:40
??? ??? ??? ??? ??? ik snap hem ff niet.... :)

zelfs ingezet bij een heidebrandje nabij het vliegveld een tijdje terug...... aan de oude postweg te Deurningen zal wel ff een foto'tje opzoeken


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #39 Gepost op: 28 mei 2006, 20:28:42
Daar zijn Oldenzaal met een TS en Hengelo met een HA heengegaan dacht ik.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!