helm

Auteur Topic: helm  (gelezen 3405 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

miv

• Gast
Gepost op: 27 mei 2006, 08:02:33
deze foto kwam ik tegen op www.112achterhoek.nl

ik denk dat de foto genoeg zegt.  (voor de duidelijkheid, geen helm). Heb toch even het gezicht weg gepoests, op 112achterhoek staat het wel duidelijk herkenbaar.

deze motor is trouwens afkomstig van een ernstig ongeval. Dus deze motor wordt bereden ná het ongeval.

[verwijderd door de beheerder]

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 27 mei 2006, 09:36:01
Ik zie het hier ook wel eens, maar om nou zonder helm op een motor te gaan rijden die net bij een ongeval betrokken is geraakt, ik zou het niet doen denk ik, voor het zelfde geld breekt er iets af, en dan ga je wel!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

miv

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2006, 09:39:53
hier zie je meer fotos, en ook tekst

http://home.planet.nl/~kerkm059/www.112achterhoek-nieuws.nl/05162006_ongeval_varssev.htm

update; ik zie dat die link geen fotos geeft. moet je zelf even handmatig naar www.112achterhoek.nl gaan, en dan naar beneden Srollen.

en dan deze: Motor rijder onderuit 16-05

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 27 mei 2006, 12:02:50
Het lijkt me vrij voor de hand liggend dat dit een persoon van de VOA is, die een remproef doet. Hij gaat er vast niet uitgebreid op toeren. De VOA heeft over het algemeen niet een helm in de uitrusting zitten.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Koos Grandioos

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 27 mei 2006, 19:13:42
Het lijkt me vrij voor de hand liggend dat dit een persoon van de VOA is, die een remproef doet. Hij gaat er vast niet uitgebreid op toeren. De VOA heeft over het algemeen niet een helm in de uitrusting zitten.

Kopt helemaal. De foto is gemaakt door mijn collega.
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!

miv

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 27 mei 2006, 20:56:03
Kopt helemaal. De foto is gemaakt door mijn collega.

dan is het toch helemaal te belachelijk voor woorden. als iemand van een speciaal team remproeven e.d. doen. En         niet eens een standaard helm in de uitrusting hebben.    vooral omdat het al een gecrashte motor is. Echt, heel raarrrrrrrr hoor.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 27 mei 2006, 21:19:51
dan is het toch helemaal te belachelijk voor woorden. als iemand van een speciaal team remproeven e.d. doen. En         niet eens een standaard helm in de uitrusting hebben.    vooral omdat het al een gecrashte motor is. Echt, heel raarrrrrrrr hoor.

Ach 100% veiligheid is nooit te behalen. Maarrr ik denk dat het wel een puntje is voor de Risico inventarisatie voor de ARBO....  ;D ;D ;)

Bart S

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 27 mei 2006, 23:00:28

Ook als je niet uitgebreid toert kan je op je plaat gaan. En het hoeft echt niet hard te gaan om toch aardig letsel te organiseren. ;)

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #8 Gepost op: 27 mei 2006, 23:29:06
Ik oordeel ook niet over het al dan niet gebruiken van een helm door de betreffende politieman, maar ik leg de situatie uit.

Het lijkt mij ook niet handig, zonder beschermende kleding en helm. Vooral niet omdat hij met een tweewielig voertuig een remproef gaat doen, dan ga je toch makkelijker onderuit dat met een auto ::) Vooral omdat de motor bij de aanrijding mogelijk een defect heeft opgelopen, lijkt het me niet slim, je weet nooit wat er gebeurt.
Ik zou een motorrijdende collega vragen de remproef te doen, dan kan de VOA-er waarnemen hoe lang de remweg is en hoeft hij zelf geen helm op te doen en beschermende kleding aan te trekken.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

GN-5159

• Forum gebruiker
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #9 Gepost op: 28 mei 2006, 20:36:53
.......
Ik zou een motorrijdende collega vragen de remproef te doen
......

Die staat op een van de foto's ernaast. Maar ivm. certificering en verkregen bewijsmateriaal weer niet toegestaan. Het is onvoorstelbaar aan wat voor certificering de VOA medewerkers vandaag de dag moeten voldoen.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A