Privacy foto's (kentekens onherkenbaar maken)

Auteur Topic: Privacy foto's (kentekens onherkenbaar maken)  (gelezen 39184 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #90 Gepost op: 6 november 2007, 14:04:25
sorry misschien heb ik iets gemist maar ik zie niks schokkends.
Moet ook zeggen dat de gezichten zwartmaken niet echt mooi is, doe dan gewoon wazig maken ofzo, zo zijn het net zombies.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #91 Gepost op: 6 november 2007, 16:00:42
sorry misschien heb ik iets gemist maar ik zie niks schokkends.
Moet ook zeggen dat de gezichten zwartmaken niet echt mooi is, doe dan gewoon wazig maken ofzo, zo zijn het net zombies.
Dus als jij met je "voertuig" ergens bovenop een paal zit (niet zo schokkend lijkt mij) en je foto komt op internet hoeft je "kenteken" niet afgeschermd te worden en mag iedereen gewoon zien dat jij het bent...?  :| En niet iedereen is even handig met fotobewerken...  ;)

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #92 Gepost op: 6 november 2007, 16:14:02
Dus als jij met je "voertuig" ergens bovenop een paal zit (niet zo schokkend lijkt mij) en je foto komt op internet hoeft je "kenteken" niet afgeschermd te worden en mag iedereen gewoon zien dat jij het bent...?  :|

Sorry hoor Dirk, maar ik mis volledig de samenhang tussen jouw reactie en de reactie van Golly :| Waar leidt je bovenstaande uit af? Heb je ook (terug-)gelezen waar Golly's reactie op slaat?

Te weten:
ff waarschuwen: deze link bevat schokkende foto's!!!! Voor degene die hier niet zo tegen kunnen, aangeraden om niet te kijken. Palmpie, kun je niks aan doen want die foto's zijn later geplaatst dan jij die link hier hebt geplaatst.
Zelf heb ik er gelukkig geen problemen mee, maar ik kan me voorstellen dat er mensen op dit forum kijken die niet zo goed tegen dit soort foto's kunnen...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #93 Gepost op: 6 november 2007, 19:42:17
Je hebt gelijk...  O0

Golly

• Senior gebruiker
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #94 Gepost op: 6 november 2007, 20:11:45
Maakt niet uit ND, en Maarten, Bedankt O0
Maare wat is nou het schokkende op de foto's???? ???
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

Robinh

• Senior gebruiker
Reactie #95 Gepost op: 6 november 2007, 20:13:39
Het lotusslachtoffer dat een oog eruit heeft hangen, onderste foto ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!

William206

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #96 Gepost op: 6 november 2007, 20:34:07
Inderdaad, het betreft 1 foto, sorry, is al aangepast ;)
En als je even naar onderen scrollt kom je die foto vanzelf tegen. En aangezien de leeftijden die op dit forum komen nogal verschillen dacht ik dat het misschien wel even goed zou zijn er een waarschuwing bij te plaatsen ;) . Voor sommigen is het niet echt een 'fijne' foto om te zien, ookal gaat het maar om een oefening en is het nep, het ziet er erg realistisch uit! Als ik het niet zou weten (dat het nep was) zou ik de laatste zijn die zegt dat het nep is, moet je wel kunnen zulke wonden namaken :o

Golly

• Senior gebruiker
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #97 Gepost op: 6 november 2007, 20:35:28
oeps had alleen naar de foto's erboven gekeken.  ::) ::) ::)
Ja okey dat kunnen mensen niet zo fijn vinden om te zien.

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #98 Gepost op: 17 maart 2011, 15:10:54
Citaat
17-03-2011 - Doodrijder wil privacy

VOORBURG -  De 26-jarige automobilist uit Voorburg, die vorige week in zijn woonplaats de 20-jarige Marc Sevenich doodreed, wil privacy.

De aankomend chef de parti werd met hoge snelheid aangereden en vloog daarbij tientallen meters de lucht in. Een afdruk van zijn fiets werd op bijna zes meter hoogte in een lantaarnpaal gevonden.

In plaats van te stoppen, reed de 26-jarige automobilist zonder om te kijken door. Hij meldde zich een dag later bij de politie. De website District8.net plaatste het nieuws en de foto’s van ongeval. Op een van de foto’s is het kenteken van zijn auto in beeld.

I. Jadib, de advocaat van de 26-jarige doodrijder, heeft in een brief aan District8 op grond van de Wet bescherming persoonsgegevens verzocht om verwijdering van de foto.
Bron: www.telegraaf.nl

Foto op www.district8.net

Nu is het afplakken van het kenteken een goede gewoonte, maar of je voor een kenteken formeel een beroep op de privacy kan doen? Dit kan een interessante zaak worden. Vandaar en eigen topic.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #99 Gepost op: 17 maart 2011, 15:13:00
Kan niet, als jij foto's maakt op de openbare weg kan die man niks beginnen. hij staat niet in z'n recht. ik zou de rechtzaak (als die er komt) met vertrouwen tegemoet zien.

het enige wat ik kan bedenken waar die zich op kan beroepen is het portretrecht, maar dat is niet echt van toepassing in deze zaak.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens