C2000 portofoons

Auteur Topic: C2000 portofoons  (gelezen 18860 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

frankj

  • Gast
Gepost op: 27 mei 2006, 18:46:07
Je houdt het niet voor mogelijk maar op " Marktplaats " worden al de eerste c2000 portofoons aangeboden. Kan iedere leek zo'n ding
aanschaffen ?
Jammer als je op zo'n advertentie ingaat...........geld weg, want je kan er niets mee.




Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1 Gepost op: 27 mei 2006, 18:54:59
Je houdt het niet voor mogelijk maar op " Marktplaats " worden al de eerste c2000 portofoons aangeboden. Kan iedere leek zo'n ding
aanschaffen ?
Jammer als je op zo'n advertentie ingaat...........geld weg, want je kan er niets mee.

Waarschijnlijk iemand dat dat niet wist... die het nu weer te koop aanbied.... ;D ;D ;D ;D

Tetra is trouwens een protocol. Ik heb gehoord dat ze bij hoogovens en in de botlek ook particuliere Tetra netwerken hebben. Het is dus niet geld weg als je zo'n apparaat hebt...  ;) ;) ;) (Je zal alleen nog wel moeten kunnen inloggen op die netwerken...  ;D ;D ;D)


frankj

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2006, 19:20:49
Waarschijnlijk iemand dat dat niet wist... die het nu weer te koop aanbied.... ;D ;D ;D ;D

Tetra is trouwens een protocol. Ik heb gehoord dat ze bij hoogovens en in de botlek ook particuliere Tetra netwerken hebben. Het is dus niet geld weg als je zo'n apparaat hebt...  ;) ;) ;) (Je zal alleen nog wel moeten kunnen inloggen op die netwerken...  ;D ;D ;D)

Je kan duidelijk zien dat het een handelaar is want hij heeft meerdere advertenties staan.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #3 Gepost op: 28 mei 2006, 01:03:23
Je houdt het niet voor mogelijk maar op " Marktplaats " worden al de eerste c2000 portofoons aangeboden. Kan iedere leek zo'n ding
aanschaffen ?
Jammer als je op zo'n advertentie ingaat...........geld weg, want je kan er niets mee.

tetra is een ''gewoon'' protocol, juiste software er in en je kan gewoon ''mee liften'', alleen wat moeilijk aan de software te komen.
Nemo me impune lacessit


paul_hartog

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 28 mei 2006, 01:08:59
nou ik zie nergens een advertentie met een c2000 portofoon erin hoor ::) ::) ::)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 28 mei 2006, 01:11:31
vanmiddag stond ie er wel op, maar na aandacht van enkele fora heeft de meneer toch maar besloten om zijn advertentie te verwijderen!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


paul_hartog

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 28 mei 2006, 01:13:13
waar kwam die vandaan en wat voor advertenties heeft die er nog meer opstaan?
kzou graag is in contackt komen met hem haha ::)


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #7 Gepost op: 28 mei 2006, 16:32:44
tetra is een ''gewoon'' protocol, juiste software er in en je kan gewoon ''mee liften'', alleen wat moeilijk aan de software te komen.

Het feit blijft dat men moet inloggen op het C2000-netwerk. Vergelijk het met een sim-kaart in je GSM waarop de informatie staat die nodig is om in te loggen op het GSM-netwerk. Wanneer deze geblokkeerd wordt, kun je het netwerk niet meer op. Dit zelfde principe is van toepassing op het C2000-netwerk. Verder zit er een 'sleutel' op het netwerk die tig keer veranderd in een korte periode. Wanneer je dus met een Tetra-porto probeert de sleutel van het netwerk te kraken, dan steek je er veel tijd en moeite in en is de sleutel allang al weer veranderd. Voorlopig kun je alleen dromen dat je C2000 kunt afluisteren. Na al die jaren dat het GSM-netwerk in de lucht is, is het nog niemand gelukt dit af te luisteren (overheden daar gelaten, maar die krijgen medewerking van de operators).

groet, Michel


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #8 Gepost op: 28 mei 2006, 16:43:49
Het feit blijft dat men moet inloggen op het C2000-netwerk. Vergelijk het met een sim-kaart in je GSM waarop de informatie staat die nodig is om in te loggen op het GSM-netwerk. Wanneer deze geblokkeerd wordt, kun je het netwerk niet meer op. Dit zelfde principe is van toepassing op het C2000-netwerk. Verder zit er een 'sleutel' op het netwerk die tig keer veranderd in een korte periode. Wanneer je dus met een Tetra-porto probeert de sleutel van het netwerk te kraken, dan steek je er veel tijd en moeite in en is de sleutel allang al weer veranderd. Voorlopig kun je alleen dromen dat je C2000 kunt afluisteren. Na al die jaren dat het GSM-netwerk in de lucht is, is het nog niemand gelukt dit af te luisteren (overheden daar gelaten, maar die krijgen medewerking van de operators).

groet, Michel

ik denk dat de particuliere netwerken geen sleutel hebben. Alleen moet je er nog wel op kunnen inloggen anders kan je het nog niet volgen!


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #9 Gepost op: 29 mei 2006, 03:29:46
Het feit blijft dat men moet inloggen op het C2000-netwerk. Vergelijk het met een sim-kaart in je GSM waarop de informatie staat die nodig is om in te loggen op het GSM-netwerk. Wanneer deze geblokkeerd wordt, kun je het netwerk niet meer op. Dit zelfde principe is van toepassing op het C2000-netwerk. Verder zit er een 'sleutel' op het netwerk die tig keer veranderd in een korte periode. Wanneer je dus met een Tetra-porto probeert de sleutel van het netwerk te kraken, dan steek je er veel tijd en moeite in en is de sleutel allang al weer veranderd. Voorlopig kun je alleen dromen dat je C2000 kunt afluisteren. Na al die jaren dat het GSM-netwerk in de lucht is, is het nog niemand gelukt dit af te luisteren (overheden daar gelaten, maar die krijgen medewerking van de operators).

groet, Michel

je hebt de strekking van mijn verhaal niet gelezen, als je de software van een bestaande portofoon, een die dus in gebruik is, copiert en in een gelijke porto programeerd, kan je dus meeliften, oftewel meeluisteren/ en of zenden op het netwerk, je logt in als die andere , je gebruikt zijn sleutel, ook als die andere aan of uit staat. het netwerk zou dit moeten zien, maar ziet het niet, en verleent gewoon toegang.
het is dus geen kwestie van afluisteren, je bent gewoon gebruiker en loopt dus ook met de sleutel mee.
Nemo me impune lacessit