C2000 portofoons

Auteur Topic: C2000 portofoons  (gelezen 18855 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #10 Gepost op: 29 mei 2006, 11:52:38
als het zo simpel is als jij zegt dan had ik er al lang een thuis staan.
 ;)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #11 Gepost op: 29 mei 2006, 13:37:34
Na al die jaren dat het GSM-netwerk in de lucht is, is het nog niemand gelukt dit af te luisteren (overheden daar gelaten, maar die krijgen medewerking van de operators).

Daar hebben ze "tapkamers" voor, daar luisteren ze direkt op de vaste lijnen en dat heeft niets te maken met het kunnen ontvangen van GSM-gesprekken. Meeluisteren is een beter woord :)

Groeten, Peter.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #12 Gepost op: 29 mei 2006, 18:16:28
als het zo simpel is als jij zegt dan had ik er al lang een thuis staan.
 ;)

als dit als antwoord is op mijn reaktie snap ik niet waarom je er dan geen 1 thuis hebt staan, ja zo simpel is het.
Nemo me impune lacessit


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #13 Gepost op: 30 mei 2006, 10:34:25
als dit als antwoord is op mijn reaktie snap ik niet waarom je er dan geen 1 thuis hebt staan, ja zo simpel is het.

Dit is wel mischien wel mogelijk, maar alleen zien ze welke porto's er meeluisteren op de gespreksgroep. Had zelf hier ook even een porto naar een ander incidentgroep gezet, maar binnen de kortse keren krijg je een sms in je porto met het vriendelijk verzoek terug te schakelen naar je eigen groep. (En aangezien je met een illegale porto geen groep heb waar je in hoort, krijg je dus reactie vanuit de GMC ;)  )Als je dit niet doet, kunnen ze je uit het netwerk halen.
Einde meeluisteravontuur ;D


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #14 Gepost op: 30 mei 2006, 11:33:33
juist   ;D

Als het zo simpel was zouden ze al lang bij dolstra enzo verkocht worden.
Het zou gouden handel zijn.

Ik  zou er zo wel 50 kwijt kunnen a een paar duizend het stuk het criminele werledje heeft er genoeg voor over dus laat er maar 50 richting mij komen de prijs doet er niet toe..
 ik wacht en velen met mij op het forum


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #15 Gepost op: 30 mei 2006, 13:36:44
Dit is wel mischien wel mogelijk, maar alleen zien ze welke porto's er meeluisteren op de gespreksgroep. Had zelf hier ook even een porto naar een ander incidentgroep gezet, maar binnen de kortse keren krijg je een sms in je porto met het vriendelijk verzoek terug te schakelen naar je eigen groep. (En aangezien je met een illegale porto geen groep heb waar je in hoort, krijg je dus reactie vanuit de GMC ;)  )Als je dit niet doet, kunnen ze je uit het netwerk halen.
Einde meeluisteravontuur ;D

kennelijk ziet niet iedere GMC wie ingelogd is of heeft hier geen tijd voor om hier actie op te ondernemen, bovendien op het moment dat je een bestaande porto copiert, meld de gecopierde zich als de bestaande hij wordt dus niet als illigaal gezien.(beide porto's hebben dus hetzelfde nummer)
Nemo me impune lacessit


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Reactie #16 Gepost op: 30 mei 2006, 14:30:42
Ziet zo'n systeem dan niet dat twee keer dezelfde porto in ingemeld?


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #17 Gepost op: 30 mei 2006, 15:53:28
bovendien op het moment dat je een bestaande porto copiert,

Een C2000-porto 'kopiëren'? Hoe had je je dat voorgesteld....  ???

Gegroet,
Franc


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #18 Gepost op: 30 mei 2006, 16:15:33
Als ik even mee denk in de richting van het kopiëren van software, en het mee luisteren. Dan het beter om de software uit een mobilofoon te gebruiken, hier op het politie bureau staat die namalijk altijd aan. Dan zal de meldkamer dus ook niet aan geven dat je te lang in een bepaalde groep zit. moet je wel de mob op het eigen regio- of teamnet zetten.

maarja, ik denk dat het gewoon voorlopg nog onmogelijk blijft om mee te luisteren.
Het (te) dure systeem zal heus wel zo zijn ingericht dat het onmogelijk om 2 identieke randapparaten toe te laten.
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #19 Gepost op: 30 mei 2006, 23:13:30
Ziet zo'n systeem dan niet dat twee keer dezelfde porto in ingemeld?

antwoord, nee

copieren is niet aan iedereen gegeven, verder kan ik niet vertellen wie, maar daar moet goed overnagedacht worden, het is mogelijk

de zwakste schakel in een beveiligingssysteem zijn de mensen die er mee werken.

inderdaad als je copiert, neem dan een toestel die vrijwel altijd staat ingelogd, het systeem raakt wel in de war als beide apperaten te ver uitelkaar zijn.

dat het systeem duur is weten we , het is ook verkocht als een multifunctioneel systeem, maar gebleken is dat bijv. data verzenden over de mobilofoon niet gaat, het systeem is te onbetrouwbaar en komt vrijwel geen data doorheen.

in test fases zal het wel gewerkt hebben maar in praktijk waren er toch andere resultaten.
Nemo me impune lacessit