C2000 portofoons

Auteur Topic: C2000 portofoons  (gelezen 18857 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #20 Gepost op: 30 mei 2006, 23:40:57
antwoord, nee

copieren is niet aan iedereen gegeven, verder kan ik niet vertellen wie, maar daar moet goed overnagedacht worden, het is mogelijk

de zwakste schakel in een beveiligingssysteem zijn de mensen die er mee werken.

inderdaad als je copiert, neem dan een toestel die vrijwel altijd staat ingelogd, het systeem raakt wel in de war als beide apperaten te ver uitelkaar zijn.

dat het systeem duur is weten we , het is ook verkocht als een multifunctioneel systeem, maar gebleken is dat bijv. data verzenden over de mobilofoon niet gaat, het systeem is te onbetrouwbaar en komt vrijwel geen data doorheen.

in test fases zal het wel gewerkt hebben maar in praktijk waren er toch andere resultaten.

Kopieeren van de software zou misschien kunnen maar elke porto heeft een uniek nummer, net als zeg maar het IMEInummer bij GSM. Dus ze komen er toch wel achter. Het is gewoon allemaal gissen wat iedereen doet, men wil op elke mogelijke manier geloven dat C2000 niet zo moeilijk te decoderen is als het lijkt.....Je kunt niet 2 maal bij dezelfde eenheid ingelogd staan als dit een "normaal" roepnummer betreft. Wel als het bijvoorbeeld om het roepnummer van de auto of bus gaat. Dan log je met je portofoon in op het roepnummer van de auto.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #21 Gepost op: 31 mei 2006, 00:18:32
Kopieeren van de software zou misschien kunnen maar elke porto heeft een uniek nummer, net als zeg maar het IMEInummer bij GSM.

Met behulp van de juiste software is dat bij een GSM gewoon aan te passen hoor...

Groeten, Peter.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #22 Gepost op: 31 mei 2006, 00:41:05
Met behulp van de juiste software is dat bij een GSM gewoon aan te passen hoor...

Groeten, Peter.


peter dit geld ook voor een C2000 porto of mobilofoon, maar uiteraard voorbehouden voor de mensen die er bij kunnen.
Nemo me impune lacessit


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #23 Gepost op: 31 mei 2006, 19:27:56
Met behulp van de juiste software is dat bij een GSM gewoon aan te passen hoor...

Groeten, Peter.


Vrijwel alles is te veranderen met de juiste middelen, ik heb namelijk ook niet gezegd dat het niet kon.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #24 Gepost op: 1 juni 2006, 07:52:06
Vrijwel alles is te veranderen met de juiste middelen, ik heb namelijk ook niet gezegd dat het niet kon.

Dat snap ik, maar je schetst het veel ingewikkelder dan het is. De betreffende software is eenvoudig te bemachtigen, zelfs een klein kind zou de IMEI van zijn telefooon kunnen aanpassen, dus het IMEI is het probleem absoluut niet...

Groeten, Peter.


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #25 Gepost op: 6 juni 2006, 13:11:30
juist   ;D

Als het zo simpel was zouden ze al lang bij dolstra enzo verkocht worden.
Het zou gouden handel zijn.

Ik  zou er zo wel 50 kwijt kunnen a een paar duizend het stuk het criminele werledje heeft er genoeg voor over dus laat er maar 50 richting mij komen de prijs doet er niet toe..
 ik wacht en velen met mij op het forum

a) Het staat gelijk aan wapenbezit. De gemiddelde burger zal dus niet snel met een c2000 porto gezien willen worden
b) Het kost een hoop moeite om de techniek van een dergelijk apparaat te snappen, laat staan te kopieren.
c) Ik ben niet geheel op de hoogte over het kraken van algoritmes in NL, maar het zou strafbaar kunnen zijn om de versleuteling te "kraken"
d) Ik ben van mening dat de kosten en de risico's bij 99% van de mensen niet opgehoest kunnen worden en op wegen tegen de baten. Er is een groep mensen voor wie de kosten wel degelijk opwegen tegen de risico's en die het niet al te nauw nemen met de regeltjes. Ik denk dat het een illusie is dat deze mensen nu niet de moeite nemen om de c2000 af te luisteren. Ik denk dat er wel degelijk pogingen worden ondernomen om het geschetste scenario van "kopier de software en firmware van een bestaande C2000 porto". Detecteren is lastig en uitschakelen is een risico naar operationele diensten.

Als ICT'er (daytime job) ben ik van mening dat je, je alleen kan beschermen tegen de kennis van gisteren. De kennis van morgen is slechts bij enkele bekend. Ik denk dat met drie jaar de C2000 beveiligingen omzeild zijn (kraken is slechts een van de methoden). Het voordeel van de c2000 apparatuur is dat de beveiligingen op software gebied (relatief) snel veranderd kunnen worden. Dit zal alleen nooit een 100% meeluistervrije oplossing geven. Er is altijd een groep die de financiele middelen en de belangen heeft om mee te luisteren.

Maar los van het kopieren zijn er natuurlijk voor deze groep mensen middelen zat om mee te luisteren. Hoeveel van de mensen die hier op beroeps of vrijwillige basis gebruik maken van C2000 controleren hun apparatuur op aftappen? De porto is toch veilig? Maar een zendertje bij het speakertje van de juiste porto en je kan alles meeluisteren.

Kortom het valt of staat met gebruikersdiscipline, controle's en je realiseren dat er altijd mensen mee zouden kunnen luisteren, ook al zegt het foldertje van niet.
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


paul_hartog

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 6 juni 2006, 15:38:31
:D :D staat het gelijk aan wapenbezit.
wil ik de rechter nog wel is over horen dan ::)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #27 Gepost op: 6 juni 2006, 21:27:54
Inderdaad tikkeltje kort door de bocht..... ik heb de C2000-porto vandaag nog niet in de lijsten van de Wet wapens en munitie zien staan, maar ik kan er natuurlijk overheen gelezen hebben..... :P flauwwwwwww ;)
greetz,  Enrique


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #28 Gepost op: 7 juni 2006, 00:37:22
Nu wachten op de eerste overval gepleegd met een C2000 porto?  ;D

"Al je geld of ik.... ummmm porto je neer!"


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #29 Gepost op: 7 juni 2006, 08:10:43
Ok, mijn laatste opmerking dan nu (kon het niet laten, sorry)...

Geldt het voor ALLE C2000-porto's of alleen voor doorgeladen C2000-porto's?
greetz,  Enrique