HV-diensten in het buitenland

Auteur Topic: HV-diensten in het buitenland  (gelezen 1646 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

frankj

  • Gast
Gepost op: 27 augustus 2006, 13:42:02
Gisteren zijn wij ( mijn vrouwtje en ik ) teruggekomen uit het o zo mooie Parijs. Natuurlijk kon ik het niet laten om enige Franse HV-diciplines op de plaat te zetten. Natuurlijk zal ik mijn plaatjes met jullie delen om ze op het forum te plaatsen. Nu heb ik de volgende vraag. Lopen we door een of andere winkelstraat, komt er een politiewagen met toeters en bellen aanrijden bij een
kruising. Het stoplicht staat voor de politieauto op rood, deze stopt, wacht tot het groen is en rijdt dan als een speer door  :o
Dan sta je wel even te kijken..........
Wie kan mij vertellen hoe daar de procedures zijn op dit gebied.

Qua HV-diensten is Parijs een groot doolhof. Het lijkt er op dat iedere huisarts een ambu voor de deur heeft staan. ???
Kan iemand mij uitleggen hoe de hulpverlening daar werkt ?




hv-engeltje

  • brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #1 Gepost op: 27 augustus 2006, 22:01:04
Ik weet niet hoe het in Parijs werkt. Maar het is me al vaker opgevallen dat de sirene en de feestverlichting vaak gebruikt worden als het druk is op de weg ;) zal wel met haast en het temperament van de Fransen te maken hebben...
It's me!


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #2 Gepost op: 28 augustus 2006, 16:20:30
Ik weet niet hoe het in Parijs werkt. Maar het is me al vaker opgevallen dat de sirene en de feestverlichting vaak gebruikt worden als het druk is op de weg ;) zal wel met haast en het temperament van de Fransen te maken hebben...
fransen haast?  ??? niet het frankrijk waar ik veel op vakantie ben geweest  ;)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #3 Gepost op: 28 augustus 2006, 16:26:23
Gisteren zijn wij ( mijn vrouwtje en ik ) teruggekomen uit het o zo mooie Parijs. Natuurlijk kon ik het niet laten om enige Franse HV-diciplines op de plaat te zetten. Natuurlijk zal ik mijn plaatjes met jullie delen om ze op het forum te plaatsen. Nu heb ik de volgende vraag. Lopen we door een of andere winkelstraat, komt er een politiewagen met toeters en bellen aanrijden bij een
kruising. Het stoplicht staat voor de politieauto op rood, deze stopt, wacht tot het groen is en rijdt dan als een speer door  :o
Dan sta je wel even te kijken..........
Wie kan mij vertellen hoe daar de procedures zijn op dit gebied.

Qua HV-diensten is Parijs een groot doolhof. Het lijkt er op dat iedere huisarts een ambu voor de deur heeft staan. ???
Kan iemand mij uitleggen hoe de hulpverlening daar werkt ?

In Parijs rijden heel veel bobo's (ook diplomaten uit binnen- en buitenland) met OGS door de stad, Vaak onopvallende wagens met een blauwe pit. Je hoort bijna altijd wel een sirene. Dat is meer voor de vlotte doorgang, die mogen dus niet door rood e.d.