Ben het over de argumenten omtrent meer kennis betreffende Anatomie/Fysiologie niet eens.... ik werk nu HBO-V'ers in voor de IC opl. en óók die kunnen mij weinig vertellen omtrent de exacte werking/anatomie van het hart etc...dat niveau ligt momenteel echt gelijk aan de huidige BBL/BOL. Slecht dus. Dat moet je maar even van me aannemen. De meerwaarde zit hem in het management, zgn niveau 5. Ervaring met het opzetten en uitdiepen van probleemstellingen en de oplossingen die daarbij horen....dat ervaar ik niet alleen maar hoor ik ook van de (HBO-V) studenten zelf.
Zijn overigens in onze rganisatie van grote meerwaarde als SR vpk. Kwaliteitsprojecten etc...
Groot probleem van de huidige vpk opl (HBO én MBO) is dat er steeds minder aandacht aan Anatomie en Fysiologie besteed wordt. Dit is één van de redenen waarom wij nu speciale startmodules schrijven voor ALLE vpk die aan de IC opl. beginnen. Anders is het hiaat té groot.
Vergeet niet dat jouw argumenten stammen uit jouw HBO tijd...dat is inmiddels alweer wat jaartjes terug.. ...gok ik zo....hoeveel grijze haren tel jij? Hahahahaha
Tintin (Kuifjen :-) ) daar heb je helemaal gelijk in, ik schrik tegenwoordig echt als ik HBO-V studenten of net afgestudeerden tegenkom die me vertellen dat ze bijv m.b.t. anatomie en fysiologie van de circulatie maar 2 pagina's goed hoeven te kennen, de rest kun je toch opzoeken wordt hen geleerd......
Het is inderdaad triest gesteld met het niveau en inhoud van d ehuidge BBL/BOL niveau 4 en 5 opleidingen
Vroeger...in mijn tijd..was dat wel wat anders
Kan me van de HBO-V toen, nog de zeer lastige tentamens anatomie, fysiologie en pathologie herinneren, 4 herkansingen bij veel studenten voor het anatomietentamen centrale zenuwstelsel waren geen uitzondering..
En inderdaad, verrek...., ik diagnostiseer nu ineens een paar grijze haren op mn hoofd....ohoh...nouja, sinds je 21 levensjaar nemen de zenuwcellen ook alleen maar af, de afbraak is dus al eerder begonnen