Certificering

Auteur Topic: Certificering  (gelezen 5371 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MrSprinkler

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
Reactie #20 Gepost op: 23 mei 2006, 22:59:55
Dat krijg je nou als je zaken niet netjes regelt: links doen het niet, brochures zijn onvindbaar.

Maar kom op, ik heb de lente in mijn kop en treedt mijnheer WHamer welwillend tegemoet. Hij krijgt van mij vandaag (even) gelijk :).

Ik geef opdracht aan het plaatselijk zeer bekende Letse adviesbureau Djērnsk om een Pve te schrijven op basis van de EN 12845. Van een Sloweense loodgieter Szczprinkleręście weet ik dat ie al eerder met succes tuinsproeiers aan de gang heeft gekregen en dus geef ik 'm met instemming van de gemeentelijke brandweer opdracht om de sprinklerinstallatie aan te leggen. Voor de nog benodigde vuurlastberekening heb ik een leuk prijsje gekregen van de in het betreffende Maltese bergdorpje als zeer deskundig te boek staande adviseur Ħŏŏf , die voor mij ook nog een mannetje in Reykjavik weet die op Cyprus geaccrediteerd is om inspecties van sprinklerinstallaties uit te voeren, natuurlijk op basis van de EN 12845 en het Pve, want we willen kwaliteit. Tijdens de een vol uur durende inspectie laat de inspecteur zich bijzonder lovend uit over de installatie (kennelijk zijn ze op Cyprus nog niet gewend aan het kwaliteitsniveau van Sloweense loodgieters) en daarop verleent de brandweer zonder morren (ze willen immers niet voor het gerecht worden gesleept) goedkeuring aan de beveiliging.

Zoiets is dan de bedoeling :D?


Lummelke

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 24 mei 2006, 00:59:15
Mooi verhaaltje,

Maar waarom laat je een vuurbelastingsberekening maken als je toch sprinkler gaat toepassen? En je verhaal klopt aardig. In de normen EN NEN FM NFPA maakt niet uit welke, de kwaliteit van de techniek is omschreven in deze normen. Wanneer een buis wordt voorgeschreven conform een bijvoorbeeld een DIN Norm dan moet de geaccrediteerde inspectie instelling toetsen of de installatie ook daadwerkelijk is voorzien van deze buizen. Of die buizen nu uit slovenië komen of polen, het moet voldoen aan de gestelde norm.

Je hebt het over kwaliteitsniveau, waar is volgens jou het kwaliteitsniveau omschreven van een sprinklerinstallatie?

Door het verhaal in het belachelijke te trekken, geef je in ieder geval duidelijk aan dat je WHamer hebt begrepen.

Nu nog de brochure boven water zien te krijgen Whamer.......! Dan zijn er weer een aantal mensen geholpen.

Mr.Sprinkler met de lente in je kop geef je iemand gelijk of ongelijk, toch niet even gelijk? Dus wat volgt?


WHamer

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 24 mei 2006, 09:00:15
Heren,

De brochure kunt u op vragen bij het VNG, gewoon bellen. Als u via www.google.nl "Solvit" als zoekterm in voert komt u een heel eind. Zoniet dan kunt u via de site van het ministerie van EZ ook wel een link vinden.

Voor de heer MrSprinkler zodra voor een installatie een verklaring van overeenkomst of certificaat is afgegeven gaat de (europese) aansprakelijkheidwetgeving in werking komen. Bij falen of bij gebreken dient de leveranciers/certificeringsinstanties aan te tonen dat de installaties wel voldoet aan datgene wat werd geeist.

De toezichthoudende instantie is in deze situatie een administratieve functie en dient er voor te zorgen dat geregeld onderhoudsverklaring/certificering overlegd dienen te worden zoals u eveneens eerder aangaf.

Waarom twijfelen aan respectabele certificeringsinstanties als LLoyds Registers, Veritas, VdS, KIWA en vele anderen. Deze instanties gaan de hun verleende accreditaties en goede naam echt niet lenen aan twijfelachtig inspectiesbureau's. Zoals u in het verleden aangetoond vallen twijfelachtige inspectiebureau's vanzelf door de mand en stoppen met hun werkzaamheden zo ook de installatiesbureau's.

Ik begrijp u wantrouwen naar de markt toe niet, in mijn optiek "vertrouwd de waard zijn gasten". Bij twijfel zijn voldoende controle en sanctie mogelijkheden.

Met vriendelijke groet,
Willem Hamer


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #23 Gepost op: 24 mei 2006, 10:02:01
Heren,

De brochure kunt u op vragen bij het VNG, gewoon bellen. Als u via www.google.nl "Solvit" als zoekterm in voert komt u een heel eind. Zoniet dan kunt u via de site van het ministerie van EZ ook wel een link vinden.

(...)

Met vriendelijke groet,
Willem Hamer

Ik heb al belooft, als jij een voorzet geeft dan kop ik hem in: http://www.ez.nl/content.jsp?objectid=18431 Dit is dus solvit. Het klachten bureau voor europese misstanden.


Hoe werkt SOLVIT?
SOLVIT werkt op een informele manier aan oplossingen voor concrete problemen. Het streven is formele juridische  procedures te voorkomen. Dat betekent winst in termen van tijd en geld: de behandeling van een klacht door het SOLVIT netwerk duurt normaal gesproken minder dan tien weken en is kosteloos.

Aangezien het gaat om een informele procedure, verplicht de voorgestelde oplossing tot niets. Als het probleem niet wordt opgelost, kan de cliënt alsnog een juridische procedure beginnen.

De klachten moeten betrekking hebben op een overheidsdienst. Problemen tussen bedrijven onderling of tussen een bedrijf en een burger kunnen niet door SOLVIT worden behandeld.

SOLVIT behandelt problemen vóórdat juridische middelen worden ingezet. Zaken die al het onderwerp zijn van een juridische procedure kunnen vanwege het informele karakter van SOLVIT niet in behandeling worden genomen.

Indien u een klacht wilt laten behandelen door SOLVIT, dan kunt u het klachtenformulier invullen en dat sturen aan het Nederlandse SOLVIT Centre.



Een vraag: heeft jou werkgever / jij zelf daar al een klacht neer gelegd? Blijkbaar doet de overheid het in NL TOTAAL verkeerd dus..... waar blijft de klacht van jouw werkgever??  ;) Of is het veel blaten en weinig wol..... :) Of hebben jullie daar ook geen respons gekregen / klacht afgewezen.... ;D

Offfff lukt het niet om op vraag 8 antwoord te geven....   ;) http://www.ez.nl/content.jsp?objectid=33820


WHamer

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 24 mei 2006, 19:10:49
Geachte heer Palmpie,

Sorry, maar uw reactie kan ik niet plaatsen. Zoals ik al eerder aan u heb aangegeven leeft u blijkbaar in een andere wereld.

Ik heb Solvit via de site van het ministerie van EZ aangewezen waarmen meer informatie kan krijgen over enkele mededinging aangelegenheden. U kunt bij iedere ministerie of overheid klachten kwijt dit is namelijk zo wetteljk geregeld. Naar mijn inziens heb ik op geen enkel moment aangegeven dat de nederlandse overheid het niet goed doet. Wat ik wel weet is dat enkele gemeenten nadrukkelijk een bepaalde certificeringsinstantie eisen en dit is wettelijk niet toegestaan. U kunt de achtergronden hierover teruglezen in de topic VdS versus LPCB.

Op uw vraag of er al klachten zijn ingediend kan ik vanuit hier niet beantwoorden, ik weet wel dat de certificeringproblematiek aandachtig wordt bestudeerd in Den Haag.

Dit topic gaat namelijk over certificering en Solvit of het ministerie van EZ kan u daar meer over vertellen. Dus nogmaals ik begrijp u reactie niet.

Met vriendelijke groet,
Willem Hamer


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #25 Gepost op: 25 mei 2006, 01:02:05
Geachte heer Palmpie,

Sorry, maar uw reactie kan ik niet plaatsen. Zoals ik al eerder aan u heb aangegeven leeft u blijkbaar in een andere wereld.

Ik heb Solvit via de site van het ministerie van EZ aangewezen waarmen meer informatie kan krijgen over enkele mededinging aangelegenheden. U kunt bij iedere ministerie of overheid klachten kwijt dit is namelijk zo wetteljk geregeld. Naar mijn inziens heb ik op geen enkel moment aangegeven dat de nederlandse overheid het niet goed doet. Wat ik wel weet is dat enkele gemeenten nadrukkelijk een bepaalde certificeringsinstantie eisen en dit is wettelijk niet toegestaan. U kunt de achtergronden hierover teruglezen in de topic VdS versus LPCB.

Op uw vraag of er al klachten zijn ingediend kan ik vanuit hier niet beantwoorden, ik weet wel dat de certificeringproblematiek aandachtig wordt bestudeerd in Den Haag.

Dit topic gaat namelijk over certificering en Solvit of het ministerie van EZ kan u daar meer over vertellen. Dus nogmaals ik begrijp u reactie niet.

Met vriendelijke groet,
Willem Hamer

Je moet dit niet zien als een persoonlijke 'aanval' maar als een stevige discussie :). Voor een discussie heb je twee meningen nodig die niet stroken met elkaar. Je overtuigt elkaar door feiten neer te zetten die verifieerbaar zijn. :)

Je geeft in dit topic regelmatig aan dat de gemeenten onterecht de LPS regeling eisen en dat dat in strijd is met de europese  regelgeving  :). Ik neem aan dat het bedrijf waar jij werkt daar regelmatig 'last' van heeft anders maakte je er waarschijnlijk niet zo'n issue van. Je komt in dit topic over dat je er 100% van overtuigt bent dat de de meeste gemeenten het fout doen want wat staat in de MBV..... Je komt zelf met de link naar solvit. Solvit is een klachtenregeling in de EU. Dan is het toch een legitieme vraag of je al een klacht hebt ingedient??  ??? En wat de respons er op was?? Ik bedoelde dus niet of er 'al' klachten zijn ingedient maar of jij of je firma al een klacht hebben ingedient!  :)
Trouwens het staat je ook vrij om als burger een klacht in te dienen: http://www.ez.nl/content.jsp?objectid=33821 .  ;) Dus als je baas het niet wil... :)

Ik leef niet in een andere wereld. Ik leef in een wereld waar je iemand niet op z'n blauwe ogen gelooft als hij 'iets' roept. Als ik dat zou doen is elke TRS verlichtingspunt net een uur voordat ik kwam controleren toevallig kapot gegaan, staat de opslag voor de nooduitgang er maar sinds 5 minuten, de BMI is altijd volledig correct geprogrammeerd bij oplevering, we kunnen morgen het gebouw opleveren, enz...... ;) ;D
Ik heb je reeds verschillende keren verzocht in een ander topic om een link naar europese wetgeving waar ik kon lezen wat je beweert. Ik weet ook wel dat er steeds meer zaken europees geregeld worden maar dat geld niet voor alles! Een mooi voorbeeld is wat al eerder in dit topic werd aangehaald is dat je overal in de EU je rijbewijs moet halen maar als je je in NL vestigd je echt een NL rijbewijs moet hebben.
Je reageert steeds naar niet verifieerbare zaken.

Onderstaande uitnodiging en vraag (in een andere topic) blijft nog steeds van kracht:

(...)

Kan je misschien nog reageren op: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=12842.msg392314#msg392314 mbt tot de NEN-EN 81-72 en hoe jullie daar als adviseur mee omgaan.

(...)

De zoekactie:
http://www.google.nl/search?sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&rls=GGGL,GGGL:2005-09,GGGL:nl&q=%22One+European+Market%3F+A+Critical+Analysis+of+the+Commission+Internal+Market+Strategy%22

Levert alleen een boek op wat te koop is. Helaas ben ik niet van plan, gezien dat alle europese regelgeving op het internet staat, dit boek te gaan kopen.
Als jij het hebt kan je misschien vinden welke artikelen jouw stelling ondersteunen. Als jij de artikelen hier neerzet dan zoek ik ze wel op op op het internet.... is dat geen goede deal....  ;D ;D


(...)

Je reageert ook niet meer (een simpel EU linkje zou al voldoende zijn) op: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=12842.msg395061#msg395061 of http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=12842.msg395916#msg395916

Vandaar o.a. mijn zin:

(...) Of is het veel blaten en weinig wol..... :)
(...)
:)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #26 Gepost op: 1 juni 2006, 16:59:34
Ook hier jammer dat er geen reactie meer komt.... ::) ::) ;)