Lugubere vondst tijdens Duikoefening - Rotterdam 30-05-2006

Auteur Topic: Lugubere vondst tijdens Duikoefening - Rotterdam 30-05-2006  (gelezen 6382 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

MHL

  • Gast
De A-Ploeg heeft dinsdagochtend per toeval in de Rijnhaven het lichaam van een overleden persoon gevonden. De duikers waren ter hoogte van het Nieuwe Luxor Theater bezig met een oefening. Hierbij troffen ze onder water een auto aan, met daarin het lichaam. Het voertuig is door de brandweer uit het water getakeld.

De politie kan nog niets zeggen over de identiteit van het slachtoffer. Ook is niet duidelijk hoe lang het lichaam in het water heeft gelegen. Woensdag zal sectie op het stoffelijk overschot worden verricht.

Tekst: Rijnmond.nl 



(Kofferbak zwart gemaakt i.v.m. stoffelijk overschot)

1ste duiker zelf gesproken en dit had hij uiteraard persoonlijk nooit verwacht dat je een auto vindt tijdens een oefening. Er wordt weliswaar zat gevonden (kluizen, fietsen enzovoorts) maar dit is toch heel iets aparts. En natuurlijk ben ik blij dat mijn favoriete kazerne weer op de kaart is gezet alleen helaas dat dat door zoiets moet gebeuren. 8)




Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2006, 23:53:04
Op tv vonden ze het blijkbaar niet nodig om de beelden van het lichaam even te vervagen...

Maar absoluut luguber.....vraag me af hoe lang de auto er gelegen zal hebben..
  Ta


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #2 Gepost op: 31 mei 2006, 00:39:23
10:16:59 30-05-06  -GROUP- A1 HV Water Personen Rijnhaven O.Z. Rotterdam rt
1420046Ambu 17-146 (CPA Rotterdam Rijnmond - AZRR / BIOS)
p2kflex
10:17:33 30-05-06-GROUP-PRIO 3 OD201 Rijnhaven O.Z. Rotterdam HV Water Personen
1400200BRW Rijnmond Noord (OvD - OD 20.1)
1400201BRW Rijnmond Noord (OvD - OD 20.1)
p2kflex
10:21:50 30-05-06-GROUP-PRIO 3 TS231 HV461 Rijnhaven O.Z. Rotterdam HV Water Personen
1400231BRW Rijnmond Noord (Baan) (Kazernealarm)
1400461BRW Rijnmond Zuid (Groene Tuin) (Kazernealarm)
p2kflex
12:43:44 30-05-06-GROUP-PRIO 3 WO141 Rijnhaven (Water) Rotterdam HV Water Personen
1400141BRW Waterweg (Schiedam) (Kazernealarm)


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 31 mei 2006, 08:15:39
Op tv vonden ze het blijkbaar niet nodig om de beelden van het lichaam even te vervagen...

Maar absoluut luguber.....vraag me af hoe lang de auto er gelegen zal hebben..

Ik snap dat eigelijk niet... waarom ze het wel op tv hebben gedaan... Op mediatv, de site van de baan en de mijnsherenlaan maar besloten om het weg te halen!. Het zag er niet goed uit.. en ik denk dat de auto er best wel lang gelegen heeft...


MHL

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 31 mei 2006, 08:27:39
Ambu is er trouwens niet geweest.

Zal SBS nog wel te horen krijgen toch?


Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #5 Gepost op: 31 mei 2006, 08:40:39
Vanochtend in de Telegraaf voorpagina nagenoeg dezelfde foto.

De Telegraaf vond het kennelijk ook niet nodig om de foto aan te passen, het slachtoffer is duidelijk zichtbaar  :-\ >:(
Brandwacht 1e klas + WVD


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #6 Gepost op: 31 mei 2006, 09:01:59
Ook op www.rijnmond.nl dezelfde foto. In een ander topic is hier uitvoerig over geschreven. Blijkbaar heeft zoiets nieuwswaarde en dan mag het.  :-\
Maar ik ben het met je eens dat dit niet kan!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 31 mei 2006, 10:21:21
Op AT5 was laatst hoe ze een slachtoffer uit een gracht haalde, daar zag je ook het hele hebben en houwe. Opzich vind ik het niet zo probleem.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Michelle1983

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 31 mei 2006, 10:23:48
Brabants Dagblad ook soortgelijke foto, niks echt verhuld. Nieuwswaarde heeft het ook wel, maar of het dit rechtvaardigt durf ik niet direct te zeggen.


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 31 mei 2006, 10:58:27
Ambu is er trouwens niet geweest.

Zal SBS nog wel te horen krijgen toch?

nee...

Maar ik zie het even anders dan jullie... Je heb dood beeld ... en die auto komt er uit .. en je filmt die auto.. maar wel met de gedachte het slachtoffer kan in beeld komen.... En dat is nu ook gebeurd... ja en daar is dan niks aan te doen... je wordt nu met de harde realiteit geconfronteert...

Nou is het een eigenploeg van SBS geweest.. en meestal hebben die het ervaring niet met deze dingen.

En je kan die foto;s maken.. maar als de fotoredactie zegt die foto... heeft de fotograaf niks meer te vertellen...

Maar goed.. ik probeer nog steeds dit soort dingen weg te halen en als het niet kan.. kan het niet.