Lugubere vondst tijdens Duikoefening - Rotterdam 30-05-2006

Auteur Topic: Lugubere vondst tijdens Duikoefening - Rotterdam 30-05-2006  (gelezen 6383 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

MHL

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 1 juni 2006, 09:30:21
Nou enige twijfel nog...  ::)

Gezien vanaf het gerechtsgebouw dan maar.  ;D



De foto's zijn zo gemaakt omdat de Politie uiteraard lint had gezet om het gebeuren.

Cameraploegen en fotografen zijn toen in het parkeerdek van het Luxor gelopen zodat je op de top van het parkeerdek boven het water terecht kwamen en zo een overzicht hadden.  8)


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 1 juni 2006, 09:59:46
Nou enige twijfel nog...  ::)

Gezien vanaf het gerechtsgebouw dan maar.  ;D

http://www.kazernemijnsherenlaan.nl/plattegrond29mei.JPG
De foto's zijn zo gemaakt omdat de Politie uiteraard lint had gezet om het gebeuren.

Cameraploegen en fotografen zijn toen in het parkeerdek van het Luxor gelopen zodat je op de top van het parkeerdek boven het water terecht kwamen en zo een overzicht hadden.  8)

Ik mis het WPC had je die niet even kunnen tekenen  :P :P ;D ;D ;D


Foto Miché

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 330
  • Foto Miché
    • Foto Miché   Brandweer fotografie 112 fotografie Persfotografie
Reactie #22 Gepost op: 1 juni 2006, 10:27:43
vind het allemaal weer grote onzin
op het moment dat iemand in nederland een beetje lugubere foto maakt
zit iedereen te janken maar als ik savond het rtl nieuws aan zet en er de vreselijkste beelden langs
komen hoor je niks er zijn veel ergeren dingen op de wereld
twitter : @fotomiche , @regio14nl


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #23 Gepost op: 1 juni 2006, 11:41:51
Valt me op dat kranten heel verschillend met dit incident zijn omgegaan.
Een aantal kranten heeft er helemaal geen foto van geplaatst.

Terecht mijns inziens... een dergelijke vondst wordt immers wel vaker gedaan en heeft verder weinig nieuwswaarde zolang niets bekend is over de achtergronden, de indentiteit van de persoon of de aanleiding van het incident. Toevallig werd de vondst deze keer gedaan middenin Rotterdam konden er aardige plaatjes worden geschoten. Veel vaker worden dergelijke vondsten echter in alle stilte opgelost. Het item heeft vooral een hoog SBS6-gehalte. En als je als medium meer de 'sensatiekant' opzoekt kan ik me voorstellen dat je het wel gebruikt.

Overigens vraag ik me af of het slachtoffer niet op een 'sjiekere' manier naar boven gebracht had kunnen worden. Je had het slachtoffer ook los van de auto, gewoon in een kuipbrancard met een zeil er over naar boven kunnen brengen.

Gr
Erik


Michelle1983

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 1 juni 2006, 11:44:16
Ik denk dat de keus gebaseerd is op het feit dat eventueel bewijs daardoor verloren zou kunnen gaan. Het lijkt in dat soort gevallen dan beter het stoffelijk overschot op de kant er pas uit te halen, na het kunnen maken van foto's en dergelijke.


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #25 Gepost op: 1 juni 2006, 11:45:12
Zou kunnen dat men dit op verzoek van de politie zo heeft gedaan ivm eventueel technisch onderzoek.

Edit: ik was niet de enige met dit idee....
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


MHL

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 1 juni 2006, 12:02:16
Dan zal ik even reageren zoals het mij door de duiker is verteld.

Deze man was doordat hij helemaal opgezwollen was niet meer uit de kofferbak te krijgen onder water. Misschien wellicht mensen hier die ervaring hebben met duiken dat het onder water zwaarder is dan boven water om handelingen te verrichten.

Denk dat deze man rond de 120 kilo woog en dit was dus onmogelijk voor de duikers om hem eruit te krijgen. De kofferbak kon ook niet dichtgemaakt worden anders was dit heus wel gebeurt.


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #27 Gepost op: 1 juni 2006, 16:10:03
inderdaad is het onderwater met slecht zicht en alleen het allemaal wat moeilijker dan rustig op de kant. Je weet ook niet of de auto gewoon op "4 wielen" stond of dat deze op zijn kop lag.

Wat ik wel vreemd vind is dat ze er onder water al achter gekomen zijn dat er een persoon in de kofferbak ligt. Dit is normaal (tenminste bij mij en mijn collega's)  niet een plek om te zoeken naar personen. maar uiteraard kan de klep open gestaan hebben of via het kenteken bij de politie geinformeerd zijn wat te doen met het voertuig en dan mogelijk via vermissing of iets dergelijks toch maar even verder zoeken. Ben er zelf niet bijgeweest dus oordelen is weer lastig!

Zelf ook wel eens ervaren dat je op zoek bent naar een auto en dat er in totaal op een stukje van 100 meter 4 andere auto's naar boven kwamen voor we de juiste hadden. Maar hier pas op de kant verder naar gekeken naar eventuele verborgen personen. Ik vind dat je de duiker hier onderwater ook niet extra mee moet belasten.

Heb op zich geen problemen met deze foto. Eigenlijk ben ik er best "blij" mee. Niet verkeerd oppakken!!!! dat er weer een keer in het nieuws komt dat zulke dingen ook bij oefeningen bij de brandweer gebeuren. We zijn de laatste tijd al vaak genoeg negatief in het nieuws gebracht! Op de foto is verder ook helemaal niets herkenbaars te zien. Ja dat er een persoon in de koffer ligt en die er niet in thuis hoort.


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #28 Gepost op: 1 juni 2006, 18:38:56
inderdaad is het onderwater met slecht zicht en alleen het allemaal wat moeilijker dan rustig op de kant. Je weet ook niet of de auto gewoon op "4 wielen" stond of dat deze op zijn kop lag.

Wat ik wel vreemd vind is dat ze er onder water al achter gekomen zijn dat er een persoon in de kofferbak ligt. Dit is normaal (tenminste bij mij en mijn collega's)  niet een plek om te zoeken naar personen. maar uiteraard kan de klep open gestaan hebben of via het kenteken bij de politie geinformeerd zijn wat te doen met het voertuig en dan mogelijk via vermissing of iets dergelijks toch maar even verder zoeken. Ben er zelf niet bijgeweest dus oordelen is weer lastig!

Zelf ook wel eens ervaren dat je op zoek bent naar een auto en dat er in totaal op een stukje van 100 meter 4 andere auto's naar boven kwamen voor we de juiste hadden. Maar hier pas op de kant verder naar gekeken naar eventuele verborgen personen. Ik vind dat je de duiker hier onderwater ook niet extra mee moet belasten.

Heb op zich geen problemen met deze foto. Eigenlijk ben ik er best "blij" mee. Niet verkeerd oppakken!!!! dat er weer een keer in het nieuws komt dat zulke dingen ook bij oefeningen bij de brandweer gebeuren. We zijn de laatste tijd al vaak genoeg negatief in het nieuws gebracht! Op de foto is verder ook helemaal niets herkenbaars te zien. Ja dat er een persoon in de koffer ligt en die er niet in thuis hoort.

Auto lag inderdaad op zijn dakje ;) De duiker heeft de auto helemaal doorzocht omdat hij het zaakje niet geheel vertrouwde ;)
Daarnaast is er ook een touw om het lichaam gebonden om te zorgen dat, als hij eruit zou vallen, ze het lijk niet kwijt zouden raken :)


Target77

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 1 juni 2006, 18:47:25
En dan te bedenken dat Politie Rotterdam-Rijnmond die dag daarvoor ook al met een waterlijk geconfronteerd werd.

Citaat
Uitgave maandag 29 mei

STOFFELIJK OVERSCHOT AANGETROFFEN
ROTTERDAM -Bemanning van een binnenschip zag zondagmorgen in het water van de Nieuwe Maas (ter hoogte van Schiemond) een stoffelijk overschot drijven. De gewaarschuwde Zeehavenpolitie haalde het stoffelijk overschot van een nog onbekende vrouw uit het water. De vrouw moet al geruime tijd in het water hebben gelegen. Er wordt een onderzoek ingesteld om de identiteit van de vrouw te achterhalen. Ook wordt er sectie verricht teneinde de doodsoorzaak vast te kunnen stellen.

Bron: Politie Rotterdam-Rijnmond

 ;)