VZA vs GGD in Amsterdam

Auteur Topic: VZA vs GGD in Amsterdam  (gelezen 18102 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Donders

• Gast
Gepost op: 31 mei 2006, 17:09:27
Hallo,

Ik ben even benieuwd naar het volgende.

Ik heb begrepende dat er in Amstedam 2 ambu diensten zijn. Wat ik mij nou afvraag is hoe dit verdeeld wordt. Als er een melding binnen komt bv bij 112 welke ambu dienst wordt dan ingeschakeld. Is dit bv postcode gebonden?

Is er merkbare cuncurrentie of wordt er juist goed samen gewerkt. Als je bv een groot ongeval hebt kunnen dan beide diensten hier naar toe of is het altijd één van de twee

Graag jullie ervaring(en)

groetjes Donders

Robin Hundman

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 31 mei 2006, 17:39:42
Het is niet helemaal duidelijk voor wie wat rijd, het is meer wie het dichtste bij is gaat.
De VZA (Havenstraat) rijd meer voor het Westelijke, Zuidelijke en het Westelijke deel van het centrum van de stad.:
De GGD (Valckenierstraat) doet meer Oostlijke, Zuid-Oost, Centrum en Noord.
Niet alle ambulances rijden vanaf de ambulancepost, vaak als ze zich vrij hebben gemeld of zijn onderweg naar de post
kunnen ze gewoon worden opgeroepen en dan is het vaak de dichtstbijzijnde ambulance die inzetbaar is.
En er is geen echte strijd tussen VZA en GGD, ze kunnen gewoon allebij ingezet worden bij dezelfde melding.

Ik zal later een map plaatsen dan is het misschien wat duidelijker.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 31 mei 2006, 17:51:16
Ja inderdaad, wat mij toen verteld is, is dat de ambulance's gewoon gestuurd worden, wie er het dichste bij is! En alleen aan de factuur kun je zien of het een vza of ggd vervoer was (niet qua prijs).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Robin Hundman

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 31 mei 2006, 18:39:48
Het is misschien beetje grof genomen, maar zo ongeveer ziet het eruit als ze gewoon vanuit de post weg moeten.

Patriess

• Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 31 mei 2006, 18:43:51
Ja inderdaad, wat mij toen verteld is, is dat de ambulance's gewoon gestuurd worden, wie er het dichste bij is! En alleen aan de factuur kun je zien of het een vza of ggd vervoer was (niet qua prijs).

Zo gaat dat in Den haag ook met het Witte kruis en de GGD
Nurse powerrrrr

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 31 mei 2006, 19:42:42
En vergeet ook niet dat VZA Post Zaandam tegenwoordig veel meldingen in Noord doet  ::)

Donders

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 31 mei 2006, 21:06:16
Bedankt voor de reacties,

Ik lees net op de site van de ggd Amsterdam hoe het verdeelt is....dit komt wel overeen met wat jullie vertellen.

"De Ambulancedienst GGD Amsterdam is de grootste en oudste gemeentelijke ambulancedienst van Nederland. Vanuit twee vestigingen verzorgt de Ambulancedienst ongeveer 40% (meer dan 33.000) van de ambulanceritten in de hoofdstad en omstreken. Het andere deel van de ritten wordt verzorgd door het Verenigd Ziekenvervoer Amsterdam (VZA). De twee vestigingen zijn:"

Ik weet genoeg  :)

gr Donders

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 31 mei 2006, 21:09:27
Het is trouwens wel zo, dat de wagens van Amstelveen ook wel eens in de bijlmer meldingen rijden!

Bart S

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 31 mei 2006, 23:24:22
Het is trouwens wel zo, dat de wagens van Amstelveen ook wel eens in de bijlmer meldingen rijden!

... en in Buitenveldert..... en in west....... en zelfs soms in het centrum.... ;)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 1 juni 2006, 19:44:56
Naja goed, waar ze op dat moment dichtbij zijn  :P en ter beschikking zijn  8)