Zucht, voor ons wel ja, en voor de brandweer ook.
Maar bij de politie is dat allemaal net weer even anders geregeld, die mogen namelijk ook door rood zonder dringende taak, lees die website die JVO bovenaan post nog maar 's door....
Kopietje van de door JVO opgeven site
Voorrangsvoertuig
Veel van het werk van de politie vindt op straat plaats, waarbij gebruik wordt gemaakt van de alom bekende politieauto's.
Als er gevaar is voor het leven of als er sprake is van een andere vorm van een dringende taak, dan heeft de politie de bevoegdheid om optische signalen en geluidssignalen te gebruiken, in de volksmond heet dit zwaailicht en sirene en in politiejargon toeters en bellen. Een voertuig wat blauwe zwaailichten en sirenes voert, moet van alle weggebruikers de ruimte krijgen. Dit kan een brandweerwagen zijn, een ambulance, een politieauto, maar ook een onopvallende auto van het arrestatieteam. Zolang er sprake is van een zwaailicht en sirene, valt het voertuig onder de bepalingen van 1 onder an uit het Reglement Verkeerstekens en Verkeersregels
Artikel 91
Bestuurders van een voorrangsvoertuig mogen afwijken van de voorschriften van dit besluit voor
zover de uitoefening van hun taak dit vereist.
Kort samengevat heeft de politie van de Minister ontheffing om zonder zwaailichten en sirene een groot aantal verkeersregels te overtreden, als dat noodzakelijk is om het gestelde doel te bereiken. Als het anders kan, dan moet dat dus worden nagelaten. Vaak kan het echter niet anders. Hoe is dat dan allemaal wettelijk geregeld? Dat kunt u hieronder lezen.
Kan iemand mij dan vertellen waar er staat dat ze VRIJSTELLING HEBBEN OM ONNODIG MET OGS TE RIJDEN !!!
heb het hele "JVO" sitetje gelezen maar dat blijkt dus nergens.....
Dus ook voor de politie geldt OGS alleen bij een dringende taak
Waarom zou je invredes naam de meldkamer moeten bellen als je een politievoertuig door rood ziet gaan, je weet toch helemaal niet waar die mee bezig is en waarom dat gebeurd, kijk eerst 's naar jezelf en ga niet zo liggen miepen als de regels van de politiediensten niet kent....
Als je de volgende keer even beter wilt lezen Karim dan begrijpje ook dat ik de actie van de journalist afkeur maar ik heb al vaker een aanvaring met je gehad omdat lezen niet je sterkste kant is.